Marile companii de dulciuri sunt protejate de fluctuațiile de prețuri deoarece au contracte pe mai mulți ani cu producătorii de cacao, potrivit CNBC. Totuși, mai multe contracte importante expiră în 2025, ceea ce obligă companiile să se gândească la soluții.
Producătorii mondiali de dulciuri nu vor să scumpească produsele lor deoarece în trecut acest lucru a dus la o scădere a vânzărilor. De aceea, ei analizează mai multe soluții ingenioase. Una dintre ele presupune reducerea numărului de chipsuri de ciocolată de la 12 la nouă în anumite produse. De asemenea, se caută orice posibil înlocuitor care ar putea fi folosit în rețetele produselor. Alte companii care nu au ciocolata drept produs de bază ar putea să evite cacao, mai ales în cazul produselor noi.
În ultimii ani, prețul pentru cacao a fost de aproximativ 2.500 de dolari pe tonă. Informațiile despre o recoltă mai slabă decât se aștepta au declanșat îngrijorări cu privire la aprovizionare. Prețul a crescut foarte mult și a ajuns în aprilie la un record de peste 11.000 de dolari pe tonă.