Grupul Electrica a obţinut un profit net consolidat de 80 milioane lei, înregistrând o creştere de 121 milioane lei, în primul trimestru din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, transmite compania.
EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) consolidat a ajuns la 224 milioane lei, cu 150 milioane lei mai mult faţă de primele trei luni ale anului trecut.
"Creşterea EBITDA a fost generată, în principal, de segmentul de furnizare, care a înregistrat o majorare de 150 milioane lei faţă de nivelul T1 2019, îndeosebi pe seama costurilor mai reduse de achiziţie a energiei electrice, coroborat cu creşterea veniturilor", se arată în comunicat.
Veniturile Electrica, în T1 2020, s-au ridicat la 1,658 milioane lei, reprezentând o creştere de 4,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.
Pe segmentul de furnizare, veniturile au fost mai mari cu 5,4%, în contextul creşterii preţurilor de vânzare a energiei electrice pe piaţa cu amănuntul, cu 4%, şi a majorării cantităţii furnizate, cu 2%, dar şi a creşterii veniturilor din certificate verzi, ultimele având impact neutru în marja de furnizare.
Pe segmentul de distribuţie, veniturile au fost cu 3,2% mai mari, în principal ca efect al creşterii tarifelor de distribuţie, care a anulat impactul negativ al reducerii cantităţii de energie electrică distribuite.
Costurile consolidate pentru achiziţia de energie electrică s-au redus cu 8,6%, la 1,037 miliarde lei în primele 3 luni din 2020. Evoluţia a fost generată de segmentul de furnizare, prin scăderea cu 15,4% a costului energiei electrice achiziţionate pentru activitatea de furnizare, în principal datorită reducerii preţurilor de achiziţie a energiei electrice pe segmentul reglementat.
"Efectul favorabil generat de evoluţia segmentului de furnizare a fost uşor redus de creşterea costurilor cu achiziţia de energie electrică pentru acoperirea pierderilor în reţea aferente segmentului de distribuţie, cu 10 milioane lei, ca urmare a preţului mediu de achiziţie a energiei electrice efectiv realizat pentru consumul propriu tehnologic în T1 2020, comparativ cu T1 2019", se mai precizează în comunicat.
În primele trei luni din 2020, Electrica a distribuit 4,5 TWh (în scădere cu 1% faţă de T1 2019) către 3,8 milioane de utilizatori. A furnizat pe piaţa cu amănuntul 2,5 TWh (în creştere cu 2% faţă de T1 2019) către 3,6 milioane de consumatori.
Electrica Furnizare are o cotă de piaţă de 20,03%. Este lider pe piaţa reglementată, cu o cotă de piaţă de 53,29%, iar pe piaţa concurenţială are o cotă de 11,90% (conform raportului ANRE pentru primele două luni din 2020).
Din 15 mai, companiile din Grupul Electrica vor adopta planuri de revenire treptată la activitatea normală, cu reevaluarea riscurilor specifice fiecărui loc de muncă şi definirea măsurilor organizatorice, igienico-sanitare şi de altă natură, în funcţie de gradul de expunere şi coeficientul de risc.
Creşterea de peste 200% a EBITDA faţă aceeaşi perioadă din 2019 este remarcabilă, iar sporirea veniturilor şi scăderea cheltuielilor sunt deja efectele implementării noii strategii, a proceselor de transformare şi de eficientizare la nivel de Grup.
Electrica este un jucător-cheie pe piaţa de distribuţie şi furnizare a energiei electrice din România, precum şi unul dintre cei mai importanţi jucători din sectorul serviciilor energetice.
Grupul oferă servicii la circa 3,8 milioane de utilizatori şi are o arie de cuprindere naţională - cu organizare în trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, şi pe cuprinsul întregii ţări pentru furnizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice.
Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din Bucureşti şi Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuţiei şi furnizării energiei electrice din România.