x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Programul Rabla s-a epuizat in 48 de ore

Programul Rabla s-a epuizat in 48 de ore

de Elena Stan    |    26 Apr 2007   •   00:00
Programul Rabla s-a epuizat in 48 de ore

In primele două zile de la demara-rea programului de innoire a parcu-lui auto au fost epuizate majorita-tea cotelor alocate de Ministerul Mediului.

In primele două zile de la demararea programului de innoire a parcului auto au fost epuizate majoritatea cotelor alocate de Ministerul Mediului. Sumele ce urmează să intre in buzunarele producătorilor, distribuitorilor şi importatorilor auto validaţi depăşesc 165 de milioane de euro.

Programul Rabla va aduce incasări de peste 165 de milioane de euro producătorilor, distribuitorilor şi importatorilor validaţi de Administraţia Fondului pentru Mediu. In timp ce unii dealeri au onorat clienţii inscrişi pe listă incă de anul trecut, alţii au preferat să nu facă nici o listă şi să meargă pe sistemul "primul venit, primul servit".

VANZĂRI. Ca şi anul trecut, producătorul autohton, Dacia, a epuizat cota in primele două zile. "Nu mai sunt locuri pentru programul de innoire a parcului auto. In primele două zile s-a epuizat cota", a declarat Monica Popovici, responsabil de comunicare la Dacia.

"Anul acesta am primit 19 unităţi, pe care le-am epuizat imediat. Am onorat oamenii care erau inscrişi pe fişele noastre incă de anul trecut. Vrem "să mulţumim" ministrului Mediului pentru faptul că a alocat unităţi şi pentru Mercedes. Dacă cineva are zeci de mii de euro să-şi ia un Mecedes, se mai bucură de discountul de 3.000 de lei. Să nu mai spun că saltul este foarte mare, de la o maşină mai veche de 12 ani să-ţi iei un Mercedes...", a explicat Preda Mihai, director de vanzări la Andras, dealer Dacia in Bucureşti.

Vanzătorii de la Auto Marcu's ne-au spus că au avut 80 de unităţi, care s-au dat ca painea caldă. "Incă din prima zi in care programul rabla a fost funcţional s-a epuizat cota alocată. Oamenii au inceput să vină să intrebe dacă se pot inscrie pe o listă sau cum se procedează să nu rateze şi anul acesta programul prin care-şi pot cumpăra o maşină nouă, insă noi nu am făcut liste", ne-a explicat vanzătoarea de la Auto Marcu's. "In primele două zile am epuizat cota alocată de Ministerul Mediului, adică 97 de unităţi. Oamenii au optat pentru cel mai ieftin model de Opel, care costă in jur de 11.200 de euro. In prezent, emitem Notele de acceptare pentru ca oamenii să-şi poată duce maşina veche la casat", a explicat Trifu Ludovic, consilier vanzări Opel la Sc Di-Bas.

DE VANZARE. Distribuitorii mărcii Chevrolet nu au reuşit incă să epuizeze cotele alocate. "Am vandut deja 100 de maşini din 260 de unităţi primite. Nu avem liste făcute de anul trecut sau cereri, deoarece această marcă nu a mai participat la program pană in prezent. Anul trecut pentru Chevrolet se plăteau taxe vamale şi nu era convenabil. Preţul unui Chevrolet variază de la 6.300 euro la 10.700 euro, in funcţie de opţiuni", ne-a declarat Dana Dichisean, consilier vanzări Chevrolet la Sc Di-Bas.

Şi dealerii Daewoo mai au maşini de vanzare. "Am dat peste 1.600 de note de acceptare in primele două zile. In acest ritm, cred că pană la sfarşitul săptămanii vom epuiza locurile primite. Noi nu am mers pe principiul onorării clienţilor de anul trecut, care au rămas pe dinafara programului. Cel mai cerut a fost Matizul, al cărui preţ porneşte de la 5.350 de euro", a explicat Valeriu Garlea, purtătorul de cuvant al Daewoo. "La Auto Italia mai sunt 400 de locuri din 1479, insă cifrele se modifică de la o oră la alta", a declarat Iulia Păun, PR Auto Italia.

LUX. Deşi prin programul rabla se puteau achiziţiona şi maşini marca Mercedes, Chrysler, Ford, Jeep, Dodge oamenii preferă automobilele cu preţuri reduse. "In prima zi am dat 10 maşini din 12 unităţi primite. Toate cererile au fost pentru Ford, unde preţul maşinii este in jurul a 10.000 de euro. Mai sunt două unităţi, insă nu cred că cineva va veni să cumpere un Mercedes, care costă de la 25.000 de euro. Noi am vrea să ceară cineva şi Mercedes", a spus Buiga Sergiu, consilier vanzări la RMB Inter Auto din Cluj Napoca.

GHIDUL CETĂŢEANULUI
Posesorul rablei trebuie să se inscrie la un producător validat pentru achiziţionarea unui autoturism nou şi să obţină Nota de acceptare in program. Apoi trebuie să predea autoturismul uzat spre casare unui operator economic autorizat, de unde va obţine un certificat de distrugere. Beneficiarul trebuie să radieze autoturismul uzat şi să achiziţioneze un autoturism nou de la un producător validat. Legea interzice omologarea pentru circulaţie şi reanmatricularea unui autoturism uzat predat spre casare, precum şi reutilizarea caroseriei, şasiului sau motorului acestuia. Nerespectarea legii este sancţionată cu amendă de la 10.000 la 20.000 lei noi.

PARC AUTO VECHI
In Romania, peste jumătate din parcul auto existent are media de viaţă depăşită. Din datele existente la Registrul Auto Roman avem circa două milioane de maşini mai vechi de 13 ani. Dacă vom innoi parcul auto numai prin programul rabla, prin care se schimbă anual 16.500 de maşini, am rezolva problema in 121 de ani. Persoanele care au o maşină in stare de funcţionare, mai veche de 12 ani, şi care vor să beneficieze de prima de casare de 3.000 de lei, trebuie să-şi ducă maşina la casat. Proprietarul beneficiază de această facilitate o singură dată şi se va scădea din preţul de achiziţie al unui autoturism nou. Anul acesta vor fi scoase prin programul rabla 16.500 de maşini, fondurile alocate pentru acest program fiind in valoare de 49,5 milioane de lei.
×