x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Proiecte rutiere finalizate cu întârziere

0
30 Sep 2010 - 00:00

Autostrada Arad-Timişoara (35 km) şi centura Arad (12 km) vor fi finalizate în 2012, cu un an întârziere faţă de termenul iniţial, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Eusebiu Pistru.

"Suntem în întârziere cu aceste lucrări din cauza proiectanţilor, şi, de asemenea, organizarea de şantier a durat foarte mult. Contractul a fost semnat la sfârşitul lui 2008-începutul lui 2009 şi va fi finalizat la începutul anului 2012", a declarat Pistru joi în conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics.

Întrebat dacă ministerul va penaliza proiectantul pentru întârzierile create, Pistru a răspuns că în prezent toate contractele sunt verificate în vederea penalizării companiilor care generează întârzieri.m"Toate contractele sunt acum în verificări şi căutăm anumite lucruri unde să îi penalizăm pe constructori şi pe proiectanţi dacă au întârziat", a afirmat Pistru. Valoarea lucrărilor pentru tronsonul Arad-Timişoara şi centura Arad, la profil de autostradă, este de aproximativ 160 milioane de euro.

Hagiu: Jumătate din angajaţii CNADNR nu au Bacalaureatul şi semnează contracte de sute de milioane de euro

Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, a declarat azi, la seminarul Mediafax Talks about Transport & Logistics, că aproape jumătate din angajaţii CNADNR nu au Bacalaureatul, dar semnează contracte de sute de milioane de euro. "Aproape jumătate din angajaţii Companiei Naţionale de Drumuri nu au Bacalaureatul, dar semnează contracte de sute de milioane de euro. Sunt lucruri grave. Cred că transporturile din România pot fi comparate cu autostrada A1 (Bucureşti-Piteşti), cu infrastructură foarte proastă, pe care mai punem din când în când câte un petic, să mai circulăm o zi", a spus Hagiu.

El a adăugat că angajaţii de la Autoritatea Rutieră Română au Bacalaureatul, dar din când în când umblă cu pălării de cowboy şi ştiu să "vorbeşte românească". Hagiu a comparat transporturile din România cu o vacă de muls care a slăbit mult în ultimii trei ani, "e bătută, fugărită şi nu mai are ce mânca".

Ministerul Transporturilor va licita până în noiembrie patru tronsoane de autostradă
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va licita până în noiembrie patru tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV paneuropean, respectiv Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, investiţii de aproximativ 670 milioane de euro cu termen de finalizare de trei ani. "Aceste tronsoane sunt finanţate din bani europeni şi de la bugetul de stat, iar cheltuielile suplimentare, respectiv exproprierile şi relocările de utilităţi, de la bugetul de stat", a declarat joi, la Mediafax Talks about Transport & Logistics, secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru.
Potrivit lui Pistru, valoarea lucrărilor la tronsonul Nădlac-Arad este de aproximativ 160 milioane de euro, la Timişoara-Lugoj de aproximativ 150 milioane de euro, la Orăştie-Sibiu de circa 160 milioane de euro şi Lugoj-Deva de aproximativ 200 milioane de euro.

În prezent, stadiul exproprierilor pe tronsonul Nădlac-Arad este de 70%. El a afirmat că un alt tronson de pe Coridorul IV paneuropean, Deva-Orăştie (proiect de aproximativ 160 milioane de euro), a fost atribuit, însă patru companii au contestat rezultatul licitaţiei.

Transporturile au nevoie de 100 milioane de euro pentru finalizarea Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) mai are nevoie de 100 milioane de euro pentru a finaliza Autostrada Bucureşti-Ploieşti, cu termen de finalizare la sfârşitul anului 2011, la un an după termenul estimat iniţial. "Tronsonul Bucureşti-Ploieşti trebuia finalizat anul acesta, dar, din lipsă de fonduri, nu am reuşit. Pentru finalizare o să prindem în bugetul din 2011 banii necesari", a spus secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics. El a adăugat că în prezent firmele lucrează la capacitate redusă din lipsă de fonduri.

Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.  Potrivit MTI, Autostrada Bucureşti-Ploieşti este realizată în proporţie de 60%.

Ministerul Transporturilor vrea să scoată din nou la licitaţie, în 2011, tronsonul Comarnic-Braşov

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să scoată din nou la licitaţie, în 2011, construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în regim de concesiune, după ce în luna aprilie, în urma licitaţiei, câştigătorii au renunţat la proiect din lipsă de fonduri. "Intenţionăm să scoatem la licitaţie pentru concesiune tronsonul Comarnic-Braşov, sperăm cel mai târziu anul viitor, pentru a fi realizat până în 2014", a declarat, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Transport & Logistics, secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru. El a spus că în prezent ministerul lucrează la un nou caiet de sarcini. "O să schimbăm unele condiţii, ca să nu mai avem problemele de la prima atribuire", a adăugat Pistru.

Potrivit secretarului de stat, parteneriatele public-private sunt "şansa noastră" pentru dezvoltarea infrastructurii.
"E timpul ca şi România să intre în rândul lumii. Dezvoltarea parteneriatelor public-private devine foarte importantă pe măsură ce criza pune la îndoială capacitatea de a strânge bani la buget", a mai spus Pistru.

Consorţiul Vinci-Aktor a câştigat în mai 2009 licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov în regim de concesiune, dar a renunţat în aprilie 2010 la contractul în valoare de 1,5 miliarde de euro înainte de a îl semna, întrucât nu a reuşit să găsească o sursă de finanţare.

Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a tronsonului de autostradă pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie ce a condus la imposibilitatea de a obţine finanţare.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu o lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns
Cifra de afaceri în industria jocurilor video din România a ajuns în 2020 la 218 milioane de dolari, în creștere cu 19,15 față de anul anterior, potrivit datelor  Romanian Game Developers Association...

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial
Condițiile meteo nefavorabile din diverse părți ale lumii a dus la creșterea masivă a cererii de grâu, informează Bloomberg. Rusia este afectată de taxele mari la export, iar America de Nord suferă din cauza...

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri
Aeroportul Internațional din Cluj a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri. „Aeroportul Internațional Cluj a fost desemnat în premieră, cel mai bun aeroport din...

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat
Certificatul verde pentru accesul la locul de muncă a fost respins în Senat.  Inițial, legea a trecut la limită după votul din sala Senatului, dar după centralizarea votului telefonic a fost...

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești
Executivul comunitar a aprobat o schemă de ajutor de 358 milioane de euro pentru sprijinirea IMM-urilor românești, transmite Comisia Europeană.  Sprijinul de stat va fi sub formă de subvenții directe...

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie
Parlamentarii au votat Legea pentru aprobarea OUG care stabilește scheme de compensare pentru consumul de gaze și energie electrică. Au fost 285 de voturi pentru din 287 prezenți. Proiectul a fost...

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice
Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoanele fizice ar putea fi suplimentat dacă vor fi găsite resurse financiare de către Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu. În prezent, bugetul este...

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări
Târgul internațional de produse și echipamente agricole INDAGRA 2021 se deschide, astăzi, la Romexpo. Acesta se va desfășura până pe 31 octombrie. Produse şi echipamente în domeniul agriculturii,...

România, realeasă în Comitetul Executiv al Organizaţiei Internaţionale a Supraveghetorilor Sistemelor de Pensii Private

România, realeasă în Comitetul Executiv al Organizaţiei Internaţionale a Supraveghetorilor Sistemelor de Pensii Private
România va ocupa pentru încă doi ani (2022 - 2023), prin intermediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), reprezentată de către domnul Daniel Armeanu, Vicepreședinte - Sectorul Sistemului de...

Impactul economic al Pilonului 2 de Pensii

Impactul economic al Pilonului 2 de Pensii
Conform prognozelor Eurostat, ONU, Institutul Național de Statistică, populația României va continua să se reducă și va ajunge în 2050, în funcție de diversele prognoze, undeva între 13 și 16...

Pensiile private – factor de stabilitate pentru economie

Pensiile private – factor de stabilitate pentru economie
La 13 ani de la constituire, piața pensiilor private a ajuns să reprezinte cea mai importantă componentă a pieței financiare nebancare, din perspectiva valorii activelor totale înregistrate de fondurile de pensii...

Totul despre pensiile private

Totul despre pensiile private
Galerie Foto Sistemul pensiilor private a cunoscut o evoluție pozitivă pe tot parcursul funcționării sale, activele totale și numărul de participanți fiind în continuă creștere. La finalul lunii iunie 2021, fondurile...

(P) La Stylehoreca.ro avem cele mai noi produse din HORECA

(P) La Stylehoreca.ro avem cele mai noi produse din HORECA
Vara aceasta ne-am bucurat de puţin mai multă libertate şi ne-am putut întâlni cu prietenii în oraş la o cafea ori la o masă cu mâncăruri alese şi foarte delicioase. În materialul de astăzi nu vom discuta de...

Activele nete ale fondurilor de investiții au crescut cu 3,2% în septembrie 2021

Activele nete ale fondurilor de investiții au crescut cu 3,2% în septembrie 2021
Activele nete ale celor 233 de fonduri deschise și închise, locale și străine, au crescut în luna septembrie cu 3,2%, până la  52,9 miliarde de lei (10,7 miliarde de euro), iar de la începutul...
Serviciul de email marketing furnizat de