x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Renault castiga cu Logan

0
09 Ian 2005 - 00:00

BUSINESS
Vanzarile mondiale ale Renault au crescut cu 4,2% in 2004, pana la nivelul-record de 2,488 milioane de unitati. La acest succes a pus "umarul" si Logan, pentru care s-au primit 40.000 de comenzi in primele patru luni de la lansare.


FLORINA ZAINESCU

SUCCES. Modelul Logan a avut vanzari care i-au surprins pana si pe francezii de la Renaut
Producatorul de automobile Renault - detinator al marcilor Renault, Samsung si Dacia - a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute o crestere cu 4,2% a vanzarilor sale mondiale in 2004, pana la 2,48 milioane de automobile si autovehicule utilitare, au anuntat oficialii companiei, citati de presa franceza. Numai vanzarile de automobile marca Renault au crescut cu 4,5%, la 2,30 milioane de vehicule. Cele produse de marca sud-coreeana Samsung au "cazut" cu 23,7%, pana la 85.046 de vehicule pe o piata in scadere accentuata, in timp ce vanzarile marcii Dacia s-au majorat cu 38,6%, la 95.296 de vehicule, "ajutate" fiind de noul model Logan. In 2004, Renault a inregistrat o crestere usoara (+ 0,3%) a vanzarilor sale in Europa Occidentala 1,78 milioane de vehicule, pe o piata in crestere cu 2,9%. Cota sa de piata a scazut cu 0,3% la 10,8% pentru toate vehiculele si la 10,3% pe segmentul de autoturisme. In afara Europei Occidentale, vanzarile Renault au cunoscut o crestere de 23,7%. Familia Megane, care a fost reinnoita progresiv din toamna anului 2002, s-a pozitionat in fruntea vanzarilor in Europa, ca si in 2003. Vanzarile de masinute Megane au crescut cu 18%, atingand 702.775 de unitati (cota de piata de 4,8%).

SURPRIZA LOGAN. Renault a lansat, de asemenea, Logan-ul in tarile din Europa Centrala si de Est, cunoscut sub numele de "masina de 5.000 de euro", produs, pentru inceput, doar in Romania. Acest model a inregistrat mai mult de 40.000 de comenzi pe pietele unde ea a fost vanduta din septembrie pana la finele lui decembrie. Devenita "masina cea mai bine vanduta in Romania", cu aproape 20.000 de exemplare comercializate in patru luni, Logan-ul a cunoscut "un succes identic la export" (23% din vanzari). In ceea ce priveste pietele externe, automobilul a fost lansat in Croatia, in Serbia-Muntenegru, Macedonia si Slovacia, Ungaria, Cehia si Turcia. Destinata initial tarilor situate in afara Europei Occidentale, aceasta berlina va fi vanduta si in Europa de Vest incepand din iunie 2005.

DEZVOLTARE. Renault intentioneaza sa lanseze in 2005 modelul Logan si pe alte piete, cum ar fi Siria, Slovenia, Polonia, Ucraina, Liban si tarile baltice. De asemenea, productia Logan va fi initiata in Rusia in primul semestru al anului, in Maroc in a doua jumatate si, spre sfarsitul anului, in Columbia. In plus, Logan va fi comercializat in Europa Occidentala la sfarsitul primului semestru. Renault va lansa modelul in 15 tari in primul semestru al acestui an, printre care Siria, Slovenia, tarile baltice si Liban.

SEF NOU LA RENAULT
In aprilie, Carlos Ghosn, cel care a salvat Nissan, va prelua fraiele companiei Renault. Sunt deja doi ani de cand vechiul "numarul doi" de la Renault, plecat in 1999 sa salveze compania Nissan, asteapta cu nerabdare sa-i succeada lui Louis Schweitzer. Toti se asteapta la o crestere puternica a afacerii o data cu sosirea lui Carlos Ghosn. El va trebui sa puna in practica un plan cu obiective ambitioase in ceea ce priveste vanzarile si rentabilitatea. Din 1999, vanzarile mondiale ale Renault au stagnat la circa 2,2 milioane de masini, in timp ce cele ale Peugeot CitroIn au crescut cu circa un milion de autoturisme.

Scrieti-ne!
Aveti afaceri banoase, afaceri ingenioase sau pe care le-ati inchis pentru ca nu se potriveau stilului de viata al romanilor? Credeti ca merita sa afle mai multa lume de ele? Povestiti-ne experienta dumneavoastra, iar noi o vom spune mai departe cititorilor nostri (clientilor vostri). Va asteptam mesajele la adresele: victor.ciutacu@jurnalul.ro sau adrian.mihai@jurnalul.ro.
Citeşte mai multe despre:   economic,   logan,   Renault

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Efectele noilor restricții asupra industriei HORECA: Scăderea cu 75% a activității

Efectele noilor restricții asupra industriei HORECA: Scăderea cu 75% a activității
Industria HORECA va fi grav afectată de noile restricții anti COVID-19, ducând la o scădere de circa 75% a activității, raportat la anul 2019. Problema este cu atât mai gravă, cu cât guvernul nu acordă...

Ce trebuie să știți când aderați la un fond de pensii administrat privat

Ce trebuie să știți când aderați la un fond de pensii administrat privat
Semnarea actului individual de aderare la un fond de pensii administrat privat necesită un mare nivel de atenție. Actul de aderare este încheiat cu administratorul fondului ales şi trebuie semnat atât de...

90% dintre angajații români vor să lucreze de la birou sau preferă un program de muncă hibrid

90% dintre angajații români vor să lucreze de la birou sau preferă un program de muncă hibrid
Majoritatea românilor vor să muncească de la birou, doar 10% dorind să lucreze exclusiv de acasă. După 18 ani de restricții din cauza pandemiei de COVID-19, oamenii asociază revenirea la locul de muncă cu...

Creditul guvernamental a crescut cu 21,2% în septembrie 2021

Creditul guvernamental a crescut cu 21,2% în septembrie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna septembrie 2021 cu 1,4% față de luna august 2021, până la 162,675 miliarde lei. În raport cu septembrie 2020, acesta a crescut cu 21,2 la sută (14,0 la sută în termeni...

Oamenii de afaceri cer partidelor un pact pentru implementarea PNRR

Oamenii de afaceri cer partidelor un pact pentru implementarea PNRR
Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) solicită tuturor partidelor politice parlamentare responsabile încheierea unui pact pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență, anunță un...

Temerile de pe piața muncii. Circa 50% dintre români nu au curajul să ceară măriri salariale

Temerile de pe piața muncii. Circa 50% dintre români nu au curajul să ceară măriri salariale
Circa 32% dintre angajaţii din România nu sunt mulţumiţi de salariul actual, Totodată, 49% nu au curajul să ceară mărirea veniturilor lunare, conform unui studiu realizat de agenţia de recrutare Hays...

Importurile de gaze naturale EXPLODEAZĂ. Au crescut cu 56% în primele 8 luni din 2021

Importurile de gaze naturale EXPLODEAZĂ. Au crescut cu 56% în primele 8 luni din 2021
Importurile de gaze au crescut cu 56% în primele opt luni ale anului, față de aceeași perioadă din 2020, ceea ce înseamnă 1,908 milioane de tone echivalent petrol (tep), față de 684.600 tep anterior, arată...

Cum să alegem un fond de pensii administrat privat

Cum să alegem un fond de pensii administrat privat
Majoritatea dintre noi suntem înscriși în sistemul public de pensii, pentru care cotizăm atâta timp cât suntem angajați. Adică pentru a avea o pensie de stat și pentru care plătim din salariu contribuții la si...

Pensiile private – factor de stabilitate pentru economie

Pensiile private – factor de stabilitate pentru economie
La 13 ani de la constituire, piața pensiilor private a ajuns să reprezinte cea mai importantă componentă a pieței financiare nebancare, din perspectiva valorii activelor totale înregistrate de fondurile de pensii...

Criza după criză: a venit ora penuriei de magneziu!

Criza după criză: a venit ora penuriei de magneziu!
Industria de automobile intră sub spectrul unei noi restricții de producție din cauza lipsei magneziului. China, care asigură 90 la sută din producția mondială a acestui metal, și-a redus drastic livrările, în...

Pandemia de COVID-19 ne găsește mai săraci decât criza financiară declanșată în 2008

Pandemia de COVID-19 ne găsește mai săraci decât criza financiară declanșată în 2008
Galerie Foto Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale (EMPL) din Parlamentul European va prezenta astăzi studiul „Combaterea sărăciei și a excluziunii sociale”, acesta înscriindu-se în programul de...

BVB a pierdut peste 908 de milioane de lei din capitalizare săptămâna trecută

BVB a pierdut peste 908 de milioane de lei din capitalizare săptămâna trecută
Peste 908,6 milioane de lei din capitalizare a pierdut Bursa de Valori Bucureşti (BVB) săptămâna trecută, adică 0,41%. Tranzacţiile cu acţiuni au scăzut cu 12,16%. Capitalizarea bursieră se situează...

Arieratele bugetului general consolidat s-au redus cu peste 13% în august 2021

Arieratele bugetului general consolidat s-au redus cu peste 13% în august 2021
Arieratele bugetului general consolidat au scăzut cu 13,75% în luna august 2021, raportat la perioada anterioară, ajungând la 232,62 milioane de lei, arată datele Miinisterului Finanțelor. Datoriile ajunse...

Inflația schimbă obiceiurile consumatorilor. Care sunt preferințele cumpărătorilor

Inflația schimbă obiceiurile consumatorilor. Care sunt preferințele cumpărătorilor
Preţul a devenit un factor mai important în procesul de achiziţie, promoţiile şi mărcile private câştigă teren. Acest comportament de consum e tipic în perioadele de criză economică, când unii oameni îşi...

BNR înăsprește condițiile de creditare la achizițiile imobiliare

BNR înăsprește condițiile de creditare la achizițiile imobiliare
BNR schimbă condiţiile de creditare. Avansul creşte de la 15% la 25% pentru creditele de investiţii imobiliare în lei, la 35% pentru cele în euro şi la 50% pentru cele în alte valute. Se modifică şi calculul...
Serviciul de email marketing furnizat de