BUSINESS
Vanzarile mondiale ale Renault au crescut cu 4,2% in 2004, pana la nivelul-record de 2,488 milioane de unitati. La acest succes a pus "umarul" si Logan, pentru care s-au primit 40.000 de comenzi in primele patru luni de la lansare.
FLORINA ZAINESCU
SUCCES. Modelul Logan a avut vanzari care i-au surprins pana si pe francezii de la Renaut
|
SURPRIZA LOGAN. Renault a lansat, de asemenea, Logan-ul in tarile din Europa Centrala si de Est, cunoscut sub numele de "masina de 5.000 de euro", produs, pentru inceput, doar in Romania. Acest model a inregistrat mai mult de 40.000 de comenzi pe pietele unde ea a fost vanduta din septembrie pana la finele lui decembrie. Devenita "masina cea mai bine vanduta in Romania", cu aproape 20.000 de exemplare comercializate in patru luni, Logan-ul a cunoscut "un succes identic la export" (23% din vanzari). In ceea ce priveste pietele externe, automobilul a fost lansat in Croatia, in Serbia-Muntenegru, Macedonia si Slovacia, Ungaria, Cehia si Turcia. Destinata initial tarilor situate in afara Europei Occidentale, aceasta berlina va fi vanduta si in Europa de Vest incepand din iunie 2005.
DEZVOLTARE. Renault intentioneaza sa lanseze in 2005 modelul Logan si pe alte piete, cum ar fi Siria, Slovenia, Polonia, Ucraina, Liban si tarile baltice. De asemenea, productia Logan va fi initiata in Rusia in primul semestru al anului, in Maroc in a doua jumatate si, spre sfarsitul anului, in Columbia. In plus, Logan va fi comercializat in Europa Occidentala la sfarsitul primului semestru. Renault va lansa modelul in 15 tari in primul semestru al acestui an, printre care Siria, Slovenia, tarile baltice si Liban.
SEF NOU LA RENAULT
|
In aprilie, Carlos Ghosn, cel care a salvat Nissan, va prelua fraiele companiei Renault. Sunt deja doi ani de cand vechiul "numarul doi" de la Renault, plecat in 1999 sa salveze compania Nissan, asteapta cu nerabdare sa-i succeada lui Louis Schweitzer. Toti se asteapta la o crestere puternica a afacerii o data cu sosirea lui Carlos Ghosn. El va trebui sa puna in practica un plan cu obiective ambitioase in ceea ce priveste vanzarile si rentabilitatea. Din 1999, vanzarile mondiale ale Renault au stagnat la circa 2,2 milioane de masini, in timp ce cele ale Peugeot CitroIn au crescut cu circa un milion de autoturisme.
|
Citește pe Antena3.ro
Scrieti-ne!
|
Aveti afaceri banoase, afaceri ingenioase sau pe care le-ati inchis pentru ca nu se potriveau stilului de viata al romanilor? Credeti ca merita sa afle mai multa lume de ele? Povestiti-ne experienta dumneavoastra, iar noi o vom spune mai departe cititorilor nostri (clientilor vostri). Va asteptam mesajele la adresele: victor.ciutacu@jurnalul.ro sau adrian.mihai@jurnalul.ro.
|