Componenta socială, mai ales ales acum pe timp de criză, devine un element tot mai important în politicile de CSR ale companiilor. CSR este o concepţie referitoare la contribuţia pe care trebuie să o aibă companiile la dezvoltarea societăţii moderne. De aceea, Săptămâna Financiară, Fin.ro şi The Group au prezentat ieri campania „Responsabil cu societatea”, care va fi lansată pe data de 2 mai. Adoptarea principiilor de CSR de către companii serveşte obiectivelor de dezvoltare durabilă.
În acest sens, statele şi instituţiile internaţionale au elaborat o serie de standarde agreate de Naţiunile Unite, UE şi OCDE. Campania va încuraja companiile, prin intermediul Săptămâ-nii Financiare şi a Fin.ro, să participe la o competiţie de responsabilizare socială. „Oamenii privesc activ politica de responsabilitate socială a campaniilor, dar mai ales din punctul de vedere al ajutorului material. Prin această campanie vrem să mergem şi mai departe la fel ca în ţările civilizate chiar dacă suntem pionieri pe acest drum. Pe noi ne interesează în primul rând conduita în afaceri, dar şi politicile de angajare în companii”, a declarat Gabriela Vrânceanu Firea, director general Fin.ro şi Săptămâna Financiară. „Timp de 12 săptămâni vom avea o rubrică permanentă în Săptămâna Financiară în care vom prezenta un proiect, iar în final vom vedea care este cel mai de succes proiect.
Toate proiectele vor fi postate pe site-ul Fin.ro, unde publicul le va vota. Vor fi mediatizate prin reportaje la tv campaniile cele mai valoroase. Premiul va fi dat de public. La campania „Responsabil cu societatea” este ca la Olimpiadă: nu este important să câştigi, ci important e să participi”, a precizat Radu Preda, director editorial la SFin.