x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie România mizează pe 60.000 de turişti germani pe Litoral, în următorii cinci ani

România mizează pe 60.000 de turişti germani pe Litoral, în următorii cinci ani

de Simona Lazar    |    Tudor Cires    |    30 Mai 2012   •   06:54
România mizează pe 60.000 de turişti germani pe Litoral, în următorii cinci ani

La scurta vreme dupa ce au anuntat ca nu-si vor mai face vacantele de vara pe meleagurile Eladei - de teama instabilitatii economiei grecesti -, nemtii au ales ca destinatie estivala Litoralul romanesc.

Marti seara, pe aeroportul Mihail Kogalniceanu, a aterizat o cursa charter, din care au coborar 40 de turisti dornici sa se imbaieze in Marea Neagra. Lor li se alatura alti 60 de turisti, veniti cu o alta cursa, dimineata. Doar 100? - va veti intreba. Doar atat, pentru ca restul pasagerilor din cele doua avioane au debarcat la Burgas, in Bulgaria. Dar chiar si asa, este un semn cat se poate de bun, pentru ca el marcheaza reintoarcerea, pe piata romaneasca, cu turisti straini cu tot, a unuia dintre cei mai mari turoperatori din lume, grupul Thomas Cook-Neckerman, dupa 6 ani de absenta. Cursele charter vor ateriza pe aeroportul Mihail Kogalniceanu in fiecare zi de marti, din 29 mai pana pe 2 octombrie 2012.

|n acest sezon, declarau oficialii grupului, precum si cei ai agentiei romanesti partenere, Karpaten, se estimeaza ca pe Litoral sa ajunga aproximativ 5000 de turisti din Germania, Austria, Polonia si Cehia. Acestia vin atrasi atat de hotelurile all-inclusive de la mare (chiar daca inca putine - doar trei, la inceput de sezon) , cat si, mai ales, de programul de croaziere si circuite, care vor dezvalui turistului din Europa Centrala frumusetile si oportunitatile unei tari de descoperit intr-o vacanta viitoare. "O parte dintre hotelieri afirma ca sistemul all-inclusive nu renteaza oe Litoralul romanesc, insa", recunoaste Linica Stan, director THR Litoral, "sistemul all-inclusive reprezinta o tendinta mondiala si, mai devreme sau mai tarziu, Romania trebuie sa se alinieze". De asemenea, turismul balnear (iar pe Litoral sunt doua statiuni - Eforie si Mangalia - cu traditie in cura balneara) incepe sa fie tot mai cautat.

Sezonul estival 2012 a fost promovat incepand din noiembrie 2011, iar raspunsul pietei a fost multumitor, pana in acest moment, cata vreme, in perioada de earlybooking, s-au inscris aproximativ 3000 din cei 5000 de turisti straini asteptati. |n perspectiva, proiectul romano-german vizeaza aducerea in Romania, pe Litoral, in urmatorii cinci ani, a 50.000-60.000 de turisti. Probabil cel mai important argument in cresterea numarului de turisti straini (si nu doar a celor care provin din cele patru tari enumerate mai sus) il constituie faptul ca tot mai multi hotelieri sunt dispusi sa adopte sistemul all-inclusive. "Astfel vom avea posibilitatea sa atragem tot mai multi turisti, nu doar din Germania, dar chiar si, in viitor, din Franta, Belgia si, de ce nu?, Marea Britanie", afirma, din partea partenerului german, Alexander Wrede. Romania, nu este o tara scumpa, plajele sunt frumoase, optionalele sunt interesante, iar know-how-ul dezvoltat pe piata bulgara poate folosi pentru dezvoltarea pietei romanesti.

Specialistii apreciaza ca turismul romanesc se poate dezvolta in primul rand prin 'incoming' - adica, sa oferi conditii bune, la tarife promotionale, astfel incat sa vina cat mai multi turisti care sa vorbeasca apoi despre Romania si sa ai un flux de turisti continuu, fara sincope anuale. Din pacate, foarte putine agentii romanesti au avut curajul sa lucreze pe incoming, cunoscute fiind si deficientele de infrastructura ale Romaniei.

Operatorul german a fost prezent pe piata romaneasca aproape 30 de ani, pana acum 6 ani, cand s-a hotarat sa plece din Romania, intrucat, scaderea numarului de turisti facuse sistemul de charter nerentabil. Reintoarcerea, intr-un parteneriat puternic, vine dupa revenirea in Romania, anul trecut, a unui alt turoperator international, TUI, ale carui exigente sunt bine cunoscute. Revenirea acestora pe piata turistica romaneasca poate sa fie un semn ca incepem sa invatam cate ceva de la vecinii nostri bulgari, care ne-au luat-o cu mult inainte... Important este ca serviciile romanesti sa tinda sa se apropie de asteptarile turistilor straini, si sa fie pusa la punct infrastructura. |n cadrul programului comun romano-german, s-a trecut si la un proces de training a hotelierilor de pe Litoral care doresc sa adopte pe viitor all-inclusive, cu stagii de perfectionare... in Bulgaria, "pentru ca hotelierii de acolo au experienta".

De ce vin turistii germani in Romania? "Cea mai ieftina vacanta vanduta este de 299 euro, in hotel de trei stele, cu demipensiune, iar la all-inclusive - 369 euro. Cel mai scump pachet turistic este de 650 euro, dar valoarea medie este sub 400. Deocamdata, Romania poate fi vanduta doar prin pret", declara Alexandru Marginean, partenerul roman al proiectului.

Alexander Wrede crede ca prezenta exigentilor turisti central-europeni pe Litoral va duce la cresterea beneficiului de imagine al turismului romanesc. "E chiar un semnal foarte important, in special prin noutatile pozitive pe care le aduce pe piata germana. Cand vine vorba despre creare de imagine, trebuie sa spunem ca este un proces foarte lung, la care vrem sa participam, mai ales pentru ca avem foarte multi clienti fideli, care mereu se intorc la noi, stiind ca avem produse bune. Cu alte cuvinte, marca noastra este o garantie, iar increderea pe care o aratam noi pietii romanesti va stimula increderea pe care turistii nostri o vor acorda Romaniei".

Nemtii nu sunt insa singurii vestici care au revenit pe Litoral. Ieri seara, inainte de sosirea charterului de la Frankfurt, se facea imbarcarea... turistilor din Franta si Elvetia, care tocmai incheiasera un sejur pe Litoral si in Delta Dunarii. Impresiile erau dintre cele mai bune si speram ca n-a fost vorba numai de gentilitate, atunci cand ne-au declarat asta, la microfon.

×