Românii sunt dispuşi să cheltuiască cei mai mulţi bani, raportat la venituri, în perioada Crăciunului, la nivelul Uniunii Europene, se arată într-un studiu. Suma medie pe care românii intenţionează să o aloce târguielilor în perioada Sărbătorilor se ridică la 110 euro, ceea ce reprezintă 32% din veniturile lunare nete. În top suntem urmaţi de cehi şi britanici.
În ceea ce priveşte valoarea absolută a cheltuielilor, britanicii se situează pe primul loc, bugetul alocat pentru târguielile de Sărbători fiind de 420 de euro de persoană. „Deşi locuitorii Marii Britanii sunt dispuşi să cheltuiască cel mai mult, studiul arată că românii sunt cei care intenţionează să aloce pentru cheltuielile de Crăciun cel mai mare procent in veniturile lunare nete. Aceştia plănuiesc să investească 110 euro pe cadourile de Crăciun, chiar dacă suma se ridică la aproximativ 32% din venitul lunar net”, spun autorii studiului. Comparativ, bugetul alocat cheltuielilor de Crăciun reprezintă 15% din venitul mediu al unui britanic. În ce-i priveşte pe cehi, aceştia sunt dispuşi să aloce 25% din venituri pentru târguielile de Sărbători. Românii şi britanicii sunt în top şi în ceea ce priveşte economiile făcute special pentru cheltuielile din perioada Crăciunului. În timp ce media europeană a persoanelor care au economisit bani în acest scop este de 33%, în România procentul ajunge la 42%, iar în Marea Britanie la 43%. Totodată, românii sunt pe primul loc şi în ce priveşte îndatorarea în perioada Crăciunului, se arată în studiul realizat de ING. Astfel, 16% dintre conaţionali s-au împrumutat în perioada Crăciunului, anul trecut, comparativ cu 9%, care este media europeană.
Un studiu realizat anul trecut detalia şi produsele preferate de români în perioada Crăciunului. 28% din bani sunt cheltuiţi pe haine, 15% pe jucării, 15% pe dulciuri, 14% pe aparatură electrocasnică şi 8% pe produse cosmetice. Amortizarea cheltuielilor poate dura două luni în România, faţă de doua saptamani in Europa Occidentala.