x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Scandalul poliţei auto e fără sfârşit. Presiuni pe un proiect de lege din Camera Deputaţilor

Scandalul poliţei auto e fără sfârşit. Presiuni pe un proiect de lege din Camera Deputaţilor

08 Apr 2015   •   22:30
Scandalul poliţei auto e fără sfârşit. Presiuni pe un proiect de lege din Camera Deputaţilor

Asiguratorii nu vor inspectori independenţi

Războiul dintre clienţi, service-uri şi asiguratori pare fără sfârşit. După scandalul poliţelor RCA pentru tineri, exorbitant de scumpe, un nou conflict e pe cale să apară. Un proiect de lege care prevede independenţa inspectorilor de daune auto a supărat asiguratorii austrieci care ameninţă că se retrag din piaţă, dacă documentul va fi aprobat. Şoferii nici nu mai ştiu la ce societate să-şi încheie poliţa auto obligatorie. Oamenii sunt bulversaţi de atâtea scandaluri, dar şi de faptul că aceiaşi poliţă RCA costă chiar şi de 4 ori mai mult de la o firmă la alta.
10 asiguratori se bat pe o afacere de  2,8 miliarde de lei

Afacerea RCA se ridică la 2,8 miliarde de lei şi reprezintă 43% din totalul poliţelor de asigurări generale. Pe această piaţă există zece firme autorizate de ASF să funcţioneze în 2015.Şocant este că preţul poliţelor diferă exagerat de mult între aceste firme şi oamenii se întreabă care este de fapt preţul corect al RCA în condiţiile în care dauna medie este aproximativ egală, iar cheltuielile administrative nu diferă semnificativ de la o societate la alta. O altă problemă este că service-urile auto refuză anumite poliţe şi spun că banii de la asiguratori nu le ajung la timp.

Pe cine deranjează independenţa inspectorilor de daune auto

La această oră, în Camera Deputaţilor se află în dezbaterea Comisiilor de Transporturi şi Juridică un proiect de lege care prevede constituirea unei autorităţi independente care să facă expertizele auto în caz de accident. Documentul nu este pe placul asiguratorilor, firmele austriece ameninţă cu retragerea din piaţă.

În adresa trimisă de Ambsada Austriei la Bucureşti Camerei Deputaţilor se arată clar că: :"asigurările pentru autovehicule va deveni o afacere total neprofitabilă şi neatractivă. Dacă Pl-x nr 85/2015 va ajunge să producă efecte, ne putem aştepta ca firmele de asigurări austriece să se retragă de pe piaţa asigurărilor auto din România"

Mihai Lupu, preşedintele Comisiei Transporturi, spune că “acest proiect prevede ca evaluatorul să nu mai fie subordonat firmelor de asigurare. Sunt anumite interese pe piaţa asigurătorilor care se tem că acest organism le va crea probleme”

Introducerea unor cursuri obligatorii de şofat defensiv
Titi Aur, fost pilot în raliuri demonstrative al lui Victor Ponta, el însuşi instructor pe prevenţie rutieră, spune că introducerea unor cursuri obligatorii de şofat defensiv ar putea să scadă preţurile la RCA pentru tineri. Acesta a explicat că în România procentul tinerilor care apelează la astfel de cursuri se situează sub 1%, foarte puţin comparativ cu alte ţări civilizate. "Gândiţi-vă aşa: tânărul vine la curs şi iese în trafic. Din cei peste 25 de mii de cursanţi pe care i-am avut nu am auzit ca vreunul să fi făcut vreun accident rutier grav”, spune Titi Aur. Acesta a mai adăugat că “aceasta ar fi o soluţie în timp pentru ca tarifele să scadă considerabil. (Andreea Stroe, Daniela Ivan)

Astra, la un pas de faliment
Astra Asigurări, compania numărul unu pe piaţa RCA până în 2013, se află de aproape un an în administrare financiară iar soarta ei este neclară. Găsirea unui investitor care să o salveze se dovedeşte extrem de dificilă. Nici nu e de mirare, coeficientul de lichiditate al societăţii se apropie de zero, indicele de solvabilitate este mult sub cerinţele minime.

×