x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Schimbarea domeniului: cum să configurați o adresă web nouă

0
08 Mar 2021 - 12:05
Schimbarea domeniului: cum să configurați o adresă web nouă


Pentru a accesa un site web, utilizatorii de internet trebuie să introducă un domeniu unic. Aceste adrese de internet influențează, de asemenea, percepția utilizatorilor despre prezența online, de exemplu, domeniul poate indica o temă principală sau poate evidenția numele unei companii sau al unei mărcii.

Dacă sunteți nemulțumit de adresa site-ului dvs. web, vă puteți schimba, desigur, numele de domeniu în orice moment. Pentru a face acest lucru, trebuie doar să înregistrați un domeniu nou și să îl conectați la site-ul dvs. web. Dacă doriți ca noul domeniul să beneficieze de poziționarea înaltă a vechiului dvs. domeniu în motorului de căutare, trebuie să luați în considerare și tehnicile de optimizare a motorului de căutare (SEO) atunci când redirecționați domeniul.

Diferența dintre o schimbare de domeniu și un transfer de domeniu

O schimbare de domeniu se referă la înlocuirea adresei de internet a unui site web, ceea ce afectează în primul rând numele de domeniu. Deci o schimbare de domeniu diferă substanțial de un transfer de domeniu.

Când are loc un transfer de domeniu, utilizatorii schimbă furnizorul de internet, ceea ce înseamnă că întregul site web (inclusiv adresa) este transferat pe un server nou. În acest caz, schimbarea sau înregistrarea unui domeniu nou este pur și simplu o opțiune suplimentară (de obicei, se poate aplica direct la noul furnizor pentru un domeniu nou). Cu toate acestea, schimbările de domeniu vizează pur și simplu modificarea adresei site-ului web, ceea ce înseamnă că furnizorul rămâne în general același ca înainte. Iată un scurt sumar al diferențelor:

  • Transferul domeniului: se schimbă furnizorul de internet – prin urmare, un transfer de domeniu este considerat frecvent ca o schimbare a furnizorului. În consecință, prezența web și domeniul se mută pe un nou server web.
  • Schimbarea domeniului: în acest caz, se schimbă adresa web (domeniul). Modificarea domeniului înseamnă că un site web existent este conectat la un domeniu nou.

Merită să vă schimbați numele de domeniu?

Motivele pentru obținerea unei noi adrese web sunt adesea destul de banale; de exemplu, este posibil ca operatorului site-ului web să-i displacă pur și simplu adresa web actuală (să nu-i mai placă) sau poate că site-ul web și-a schimbat direcția și numele să nu mai este relevant. În astfel de cazuri, numele domeniului, pur și simplu, nu se mai potrivește cu conținutul site-ului web.

Cu toate acestea, modificările de domeniu pot fi cauzate și de un nou nume de marcă sau de companie, care ar trebui să fie reflectat în adresa web, sau de achiziționarea unui domeniu mai avantajos din punct de vedere SEO, care promite să atragă un număr mai mare de vizitatori pe site. În plus, multe dintre noile domenii de nivel superior sunt capabile să ofere adrese web cu domenii mai specifice din punct de vedere geografic, tematic sau al industriei. Operatorii de site-uri web care utilizează un domeniu vechi de nivel superior și care doresc să profite de această oportunitate trebuie, de asemenea, să înregistreze modificarea de domeniu.

Dacă descoperiți că ați planificat sau ați creat conținut incompatibil cu temele site-ului web, o modificare a domeniului poate fi răspunsul perfect, dar nu este întotdeauna cea mai bună soluție. Uneori, este suficient să ajustați anumite părți ale site-ului. Acest lucru depinde de cât de mult deviază conținutul nou de la cel vechi. Prin urmare, verificați întotdeauna înainte de a începe procesul,dacă este într-adevăr necesară o modificare de domeniu. Dacă noul conținut este la bază consistent cu identitatea și numele de domeniu al site-ului web, extinderea prezenței web cu subdomenii sau sub foldere este adesea o alternativă solidă. Cu toate acestea, dacă propuneți un concept complet nou pentru conținutul site-ului dvs. web și numele de domeniu actual nu mai este adecvat, este logic să vă schimbați adresa web.

Cum arată o schimbare de domeniu?

Din păcate, nu puteți schimba domeniul la furnizorul de internet sau registratorul care a furnizat adresa dvs. web. Atunci când o adresă web de la ICANN– cea mai înaltă autoritate din industria de atribuire a domeniilor– este introdusă în baza de date a unui sistem de nume de domenii, aceasta nu poate fi modificată ușor. Un domeniu poate fi numai transferat către un alt proprietar sau șters. Prin urmare, trebuie să vă asigurați întotdeauna un domeniu nou și să îl conectați cu prezența dvs. online.

Înregistrarea domeniului

Înainte de schimbarea reală a domeniului, trebuie să dețineți drepturile la adresa web pe care doriți să o utilizați pentru site-ul dvs. web. După ce ați găsit și înregistrat un nume de domeniu adecvat, trebuie numai să conectați noua adresă cu prezența dvs. web. Nu sunt necesare modificări ample la pachetul dvs. de găzduire și la conținutul site-ului web, deoarece conținutul și structura site-ului web rămân fundamental aceleași. Cu toate acestea, trebuie efectuate unele ajustări ale setărilor serverului web pentru a transfera prezența web pe noul domeniu. 

Configurarea serverului web

Cu unele sisteme de gestionare a conținutului (cum ar fi WordPress și TYPO3), puteți modifica setările din backend pentru a conecta conținutul site-ului web cu noul domeniu. Pentru unele CMS-uri, există și plugin-uri speciale care facilitează tranziția ușoară de la o adresă web la alta.

Dar chiar dacă un CMS sau un plugin elimină câțiva pași din procesul de schimbare a domeniului, trebuie totuși să efectuați manual unele procese interne de ajustare. Detaliile fiecărui proces variază foarte mult în funcție de software-ul utilizat. Cu toate acestea, există câteva proceduri fundamentale pe care ar trebui să le cunoașteți:

  • Configurarea serverului web trebuie ajustată pentru noul domeniu.
  • Dacă doriți să efectuați un transfer criptat al conținutului dvs., aveți nevoie și de un nou certificat SSL. Puteți solicita unul de la furnizorul dvs. și puteți instala cheia publică pe serverul dvs. web.
  • Dacă este necesar, puteți adapta regulile de rescriere stabilite; dacă redenumiți și redirecționați pagini web individuale cu reguli de redirecționare, trebuie să faceți modificările necesare în fișierul .htaccess.

Transferul poziționării în motoarele de căutare către noul domeniu

Dacă efectuați schimbarea domeniului, pur și simplu, prin configurarea serverului web descrisă mai sus, veți întâmpina următoarea problemă: deși poate fi accesibilă sub noua adresă, motoarele de căutare vor trata prezența online ca pe un website complet nou și, prin urmare, site-ul va avea o poziționare scăzută în paginile cu rezultatele motorului de căutare.

Dar schimbarea numelui de domeniu nu înseamnă neapărat pierderea a tot ceea ce ați construit cu adresa dvs. precedentă. Atâta timp cât site-ul dvs. web nu este evaluat negativ sau penalizat de motoarele de căutare și este capabil să obțină un loc bun pe paginile cu rezultate, merită să tratați serios aspectele SEO atunci când mutați adresa web. În caz contrar, riscați să pierdeți poziționarea pe care ați obținut-o cu vechiul dvs. domeniu.

Iată ce trebuie să faceți pentru a vă păstra poziționarea în Google:

  1. Pentru început, accesați Google Search Console (cunoscut înainte sub numele de Google Webmaster Tools). Aici, vi se va solicita să verificați noul domeniu și să furnizați noua adresă a site-ului. Este important să utilizați același cont pe care l-ați creat pentru a vă înregistra vechiul domeniu.
  2. Dacă aveți în continuare drepturile asupra vechiului domeniu, ar trebui să configurați o redirecționare 301 către noua adresă web. Aceasta înseamnă că vizitatorii care încearcă să vă acceseze site-ul web prin vechiul domeniu, vor fi redirecționați automat către noua adresă. Acest lucru va preveni, de asemenea, redirecționarea oricăror pagini marcate de vizitatori către site-uri goale. Bineînțeles, puteți evita plata solicitând ca vechiul dvs. domeniu să fie șters de către furnizorul sau registratorul dvs. Cu toate acestea, vă sugerăm să așteptați cel puțin până l-a stabilirea noii adrese; recomandăm o perioadă minimă de aproximativ șase luni.
  3. Acum deschideți din nou Google Search Console și specificați protocolul XML sitemap al site-ului, astfel încât crawler-ul web Google să poată analiza prezența online. În continuare, ar trebui să solicitați un re-crawl al site-ului web, astfel încât Indexul Google să preia noul domeniu cât mai repede posibil.
  4. În cele din urmă, este important să urmăriți poziționarea domeniului și site-ului dvs. timp de câteva săptămâni – Google recomandă utilizatorilor care au site-uri web deosebit de mari să extindă această perioadă până la aproximativ șase luni. Instrumentele de analiză precum Google Search Console vă pot ajuta cu procesul de monitorizare.

În afară de aceasta, numele domeniului este destul de nesemnificativ din perspectiva SEO; are un impact foarte mic asupra poziționării site-ului în motorul de căutare. Prin urmare, una dintre prioritățile dvs. principale ar trebui să fie găsirea unei adrese web cât mai concise și mai potrivite cu publicul vizat. Ideal, domeniul ar trebui să fie ușor de reținut și să reprezinte conținutul site-ului web cât mai bine posibil.

Alte puncte de reținut

Schimbarea numelui de domeniu are, de asemenea, un impact asupra următoarelor aspecte:

  • Dacă doriți un nume de domeniu nou și utilizați un program special conceput, cum ar fi un instrument de analiză web sau o extensie CMS, ar trebui să aveți în vedere faptul că acestea vor trebui, de asemenea, să fie configurate în raport cu noua adresă de internet. Același lucru este valabil și pentru utilizatorii al căror website folosește un adserver.
  • Linkurile interne ar trebui să fie pe deplin integrate în structura domeniului (și nu doar redirecționate prin redirecționare).
  • Furnizați operatorului o listă cu toate site-urile web care găzduiesc backlink-uri către prezența dvs. pe web și informați-l cu privire la noua adresă URL a postărilor conectate.
  • Nu uitați să vă schimbați adresele de e-mail, astfel încât să corespundă cu noul dvs. domeniu. Actualizați toate informațiile și orice mențiune a contactului dvs. de e-mail și a adresei de internet (adică în semnătura de e-mail, pe platformele de social media și pe cărțile de vizită).

Dacă decideți să continuați procesul de schimbarea numelui de domeniu, trebuie mai întâi să vă concentrați asupra ajustării serverului website-ului dvs.– altfel, prezența dvs. pe web nu va fi accesibilă deloc prin noua adresă. În multe cazuri, poziționarea site-ului în clasamentul motorului de căutare va fi, de asemenea, transferată către noua dvs. adresă în timpul schimbării numelui de domeniu; dacă tehnicile de optimizare a motorului de căutare ale vechiului dvs. domeniu au fost profitabile și au fost evaluate pozitiv de Google, poziționarea dvs. bună poate fi transferată către noul domeniu pe termen lung.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Oferta de apartamente de vânzare în Dorobanți. Ce tipuri de apartamente să alegi

Oferta de apartamente de vânzare în Dorobanți. Ce tipuri de apartamente să alegi
Zona Dorobanți a fost și este una dintre cele mai selecte și căutate zone din București. Aici poți găsi o gama variată și diferențiată de apartamente, case, vile și locuințe. Întrucât costurile unei case...

Cinci pași esențiali în deschiderea unei afaceri

Cinci pași esențiali în deschiderea unei afaceri
Deschiderea unei afaceri nu este deloc o sarcină ușoară și necesită foarte multă muncă și atenție. Cu toate acestea, nu există limite și orice poate deveni un antreprenor de succes, importante fiind planul de...

VIDEO. Claudiu Năsui: Ne dorim o deschidere cât mai rapidă a economiei cu respectarea normelor sanitare

VIDEO. Claudiu Năsui: Ne dorim o deschidere cât mai rapidă a economiei cu respectarea normelor sanitare
Comitetul interministerial pentru deschiderea economiei se va întruni joi pentru a discuta modul în care se poate redeschide economia și sezonul turistic, a declarat ministrul Economiei, Claudu Năsui, într-o...

Deficitul guvernamental al României a fost printre cele mai mari din UE în 2020

Deficitul guvernamental al României a fost printre cele mai mari din UE în 2020
Deficitul guvernamental al României a fost printre cele mai mari din UE în 2020, de 9,2% din PIB. Același procent l-a avut și Franța. Totodată, în Spania a fost de 11%, în Malta de 10,1%, în Grecia de 9,7%,...

Restaurantele și terasele vor putea ocupa gratuit domeniul public până la sfârșitul anului

Restaurantele și terasele vor putea ocupa gratuit domeniul public până la sfârșitul anului
Restaurantele şi terasele de vară ar putea ocupa domeniul public în mod gratuit până la 31 decembrie 2021, potrivit unui proiect de hotărâre aflat ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al...

UPDATE UiPath pe Bursa din New York. Românii pot cumpăra acțiuni

UPDATE UiPath pe Bursa din New York. Românii pot cumpăra acțiuni
Acţiunile unicornului UiPath pot fi cumpărate de români pe platforma XTB, cu 0% comision, potrivit unui comunicat al companiei de brokeraj. Compania este unul dintre cele mai mari IPO-uri din sectorul de...

Efectele economice ale pandemiei de COVID-19 se vor resimți și în 2022

Efectele economice ale pandemiei de COVID-19 se vor resimți și în 2022
PIB-ul va ajunge la 4,3% şi la un deficit bugetar de 7,2% la sfârșitul acestui an, iar impactul economic al pandemiei de  COVID-19 se va resimţi şi în 2021, potrivit estimărilor CFA...

„Cadou” pentru noi din UK: un container cu deșeuri din cauciuc

„Cadou” pentru noi din UK: un container cu deșeuri din cauciuc
Un container încărcat cu deşeuri din cauciuc, sosit din Marea Britanie şi destinat unei firme din Vâlcea, a fost descoperit ieri în Portul Constanţa Agigea Sud. Potrivit unor informații exclusive deținute de...

CE Oltenia are nevoie de 7,5 milioane de certificate

CE Oltenia are nevoie de 7,5 milioane de certificate
Analiștii estimează o scumpire mai accelerată a certificatelor de carbon în viitor având în vedere dorința Comisiei Europene de a reforma sistemul de alocări și de tranzacționare a acestora. Motivul invocat...

România, printre statele care vor beneficia cel mai mult de creșterea fondurilor europene

România, printre statele care vor beneficia cel mai mult de creșterea fondurilor europene
Creșterea fondurilor europene pentru statele din Europa Centrală şi de Est va stimula economiile dar deficiențele de implementare vor limita progresele, arată agenţia de evaluare Moody's Investors...

Daniel Dăianu: PIB-ul va crește cu circa 6% în 2021. Deficitul bugetar cash sub 7%

Daniel Dăianu: PIB-ul va crește cu circa 6% în 2021. Deficitul bugetar cash sub 7%
Deficitul bugetar cash se va situa la 7% din PIB, în timp ce PIB-ul va creşte între 5-6% în acest an, a declarat Daniel Dăianu, preşedintele Consiliului Fiscal. "Părerea mea e că statul va...

Programul Rabla demarează pe 26 aprilie 2021. Condiție de achiziție a mașinii

Programul Rabla demarează pe 26 aprilie 2021. Condiție de achiziție a mașinii
Programul Rabla va începe pe 26 aprilie, iar bugetul Administraţiei Fondului de Mediu va fi prezentat în şedinţa de Guvern de astăzi, a anunțat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos...

Circa 708.000 de persoane au cerut amânarea ratelor bancare de la începutul pandemiei

Circa 708.000 de persoane au cerut amânarea ratelor bancare de la începutul pandemiei
Peste 708.000 de persoane au solicitat amânarea plăţii ratelor bancare în 2020 și în primul trimestru din 2021, arată datele Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar...

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80 de miliarde de lei

Activele fondurilor de pensii private au depășit 80 de miliarde de lei
Activele fondurilor de pensii, Pilonul II şi Pilonul III, au depășit 80 de miliarde de lei. Contribuţiile anuale depăşesc 10 miliarde de lei, a anunțat Andreea Pipernea, vicepreşedintele...

Consiliul Concurenței investighează două companii de energie pentru comportament abuziv

Consiliul Concurenței investighează două companii de energie pentru comportament abuziv
Consiliul Concurenţei a început, din oficiu, investigații la companiile Distribuţie Energie Electrică România și Distribuţie Energie Oltenia pentru posibil comportament abuziv, se arată în...
Serviciul de email marketing furnizat de