x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Schimbarea domeniului: cum să configurați o adresă web nouă

0
08 Mar 2021 - 12:05
Schimbarea domeniului: cum să configurați o adresă web nouă


Pentru a accesa un site web, utilizatorii de internet trebuie să introducă un domeniu unic. Aceste adrese de internet influențează, de asemenea, percepția utilizatorilor despre prezența online, de exemplu, domeniul poate indica o temă principală sau poate evidenția numele unei companii sau al unei mărcii.

Dacă sunteți nemulțumit de adresa site-ului dvs. web, vă puteți schimba, desigur, numele de domeniu în orice moment. Pentru a face acest lucru, trebuie doar să înregistrați un domeniu nou și să îl conectați la site-ul dvs. web. Dacă doriți ca noul domeniul să beneficieze de poziționarea înaltă a vechiului dvs. domeniu în motorului de căutare, trebuie să luați în considerare și tehnicile de optimizare a motorului de căutare (SEO) atunci când redirecționați domeniul.

Diferența dintre o schimbare de domeniu și un transfer de domeniu

O schimbare de domeniu se referă la înlocuirea adresei de internet a unui site web, ceea ce afectează în primul rând numele de domeniu. Deci o schimbare de domeniu diferă substanțial de un transfer de domeniu.

Când are loc un transfer de domeniu, utilizatorii schimbă furnizorul de internet, ceea ce înseamnă că întregul site web (inclusiv adresa) este transferat pe un server nou. În acest caz, schimbarea sau înregistrarea unui domeniu nou este pur și simplu o opțiune suplimentară (de obicei, se poate aplica direct la noul furnizor pentru un domeniu nou). Cu toate acestea, schimbările de domeniu vizează pur și simplu modificarea adresei site-ului web, ceea ce înseamnă că furnizorul rămâne în general același ca înainte. Iată un scurt sumar al diferențelor:

  • Transferul domeniului: se schimbă furnizorul de internet – prin urmare, un transfer de domeniu este considerat frecvent ca o schimbare a furnizorului. În consecință, prezența web și domeniul se mută pe un nou server web.
  • Schimbarea domeniului: în acest caz, se schimbă adresa web (domeniul). Modificarea domeniului înseamnă că un site web existent este conectat la un domeniu nou.

Merită să vă schimbați numele de domeniu?

Motivele pentru obținerea unei noi adrese web sunt adesea destul de banale; de exemplu, este posibil ca operatorului site-ului web să-i displacă pur și simplu adresa web actuală (să nu-i mai placă) sau poate că site-ul web și-a schimbat direcția și numele să nu mai este relevant. În astfel de cazuri, numele domeniului, pur și simplu, nu se mai potrivește cu conținutul site-ului web.

Cu toate acestea, modificările de domeniu pot fi cauzate și de un nou nume de marcă sau de companie, care ar trebui să fie reflectat în adresa web, sau de achiziționarea unui domeniu mai avantajos din punct de vedere SEO, care promite să atragă un număr mai mare de vizitatori pe site. În plus, multe dintre noile domenii de nivel superior sunt capabile să ofere adrese web cu domenii mai specifice din punct de vedere geografic, tematic sau al industriei. Operatorii de site-uri web care utilizează un domeniu vechi de nivel superior și care doresc să profite de această oportunitate trebuie, de asemenea, să înregistreze modificarea de domeniu.

Dacă descoperiți că ați planificat sau ați creat conținut incompatibil cu temele site-ului web, o modificare a domeniului poate fi răspunsul perfect, dar nu este întotdeauna cea mai bună soluție. Uneori, este suficient să ajustați anumite părți ale site-ului. Acest lucru depinde de cât de mult deviază conținutul nou de la cel vechi. Prin urmare, verificați întotdeauna înainte de a începe procesul,dacă este într-adevăr necesară o modificare de domeniu. Dacă noul conținut este la bază consistent cu identitatea și numele de domeniu al site-ului web, extinderea prezenței web cu subdomenii sau sub foldere este adesea o alternativă solidă. Cu toate acestea, dacă propuneți un concept complet nou pentru conținutul site-ului dvs. web și numele de domeniu actual nu mai este adecvat, este logic să vă schimbați adresa web.

Cum arată o schimbare de domeniu?

Din păcate, nu puteți schimba domeniul la furnizorul de internet sau registratorul care a furnizat adresa dvs. web. Atunci când o adresă web de la ICANN– cea mai înaltă autoritate din industria de atribuire a domeniilor– este introdusă în baza de date a unui sistem de nume de domenii, aceasta nu poate fi modificată ușor. Un domeniu poate fi numai transferat către un alt proprietar sau șters. Prin urmare, trebuie să vă asigurați întotdeauna un domeniu nou și să îl conectați cu prezența dvs. online.

Înregistrarea domeniului

Înainte de schimbarea reală a domeniului, trebuie să dețineți drepturile la adresa web pe care doriți să o utilizați pentru site-ul dvs. web. După ce ați găsit și înregistrat un nume de domeniu adecvat, trebuie numai să conectați noua adresă cu prezența dvs. web. Nu sunt necesare modificări ample la pachetul dvs. de găzduire și la conținutul site-ului web, deoarece conținutul și structura site-ului web rămân fundamental aceleași. Cu toate acestea, trebuie efectuate unele ajustări ale setărilor serverului web pentru a transfera prezența web pe noul domeniu. 

Configurarea serverului web

Cu unele sisteme de gestionare a conținutului (cum ar fi WordPress și TYPO3), puteți modifica setările din backend pentru a conecta conținutul site-ului web cu noul domeniu. Pentru unele CMS-uri, există și plugin-uri speciale care facilitează tranziția ușoară de la o adresă web la alta.

Dar chiar dacă un CMS sau un plugin elimină câțiva pași din procesul de schimbare a domeniului, trebuie totuși să efectuați manual unele procese interne de ajustare. Detaliile fiecărui proces variază foarte mult în funcție de software-ul utilizat. Cu toate acestea, există câteva proceduri fundamentale pe care ar trebui să le cunoașteți:

  • Configurarea serverului web trebuie ajustată pentru noul domeniu.
  • Dacă doriți să efectuați un transfer criptat al conținutului dvs., aveți nevoie și de un nou certificat SSL. Puteți solicita unul de la furnizorul dvs. și puteți instala cheia publică pe serverul dvs. web.
  • Dacă este necesar, puteți adapta regulile de rescriere stabilite; dacă redenumiți și redirecționați pagini web individuale cu reguli de redirecționare, trebuie să faceți modificările necesare în fișierul .htaccess.

Transferul poziționării în motoarele de căutare către noul domeniu

Dacă efectuați schimbarea domeniului, pur și simplu, prin configurarea serverului web descrisă mai sus, veți întâmpina următoarea problemă: deși poate fi accesibilă sub noua adresă, motoarele de căutare vor trata prezența online ca pe un website complet nou și, prin urmare, site-ul va avea o poziționare scăzută în paginile cu rezultatele motorului de căutare.

Dar schimbarea numelui de domeniu nu înseamnă neapărat pierderea a tot ceea ce ați construit cu adresa dvs. precedentă. Atâta timp cât site-ul dvs. web nu este evaluat negativ sau penalizat de motoarele de căutare și este capabil să obțină un loc bun pe paginile cu rezultate, merită să tratați serios aspectele SEO atunci când mutați adresa web. În caz contrar, riscați să pierdeți poziționarea pe care ați obținut-o cu vechiul dvs. domeniu.

Iată ce trebuie să faceți pentru a vă păstra poziționarea în Google:

  1. Pentru început, accesați Google Search Console (cunoscut înainte sub numele de Google Webmaster Tools). Aici, vi se va solicita să verificați noul domeniu și să furnizați noua adresă a site-ului. Este important să utilizați același cont pe care l-ați creat pentru a vă înregistra vechiul domeniu.
  2. Dacă aveți în continuare drepturile asupra vechiului domeniu, ar trebui să configurați o redirecționare 301 către noua adresă web. Aceasta înseamnă că vizitatorii care încearcă să vă acceseze site-ul web prin vechiul domeniu, vor fi redirecționați automat către noua adresă. Acest lucru va preveni, de asemenea, redirecționarea oricăror pagini marcate de vizitatori către site-uri goale. Bineînțeles, puteți evita plata solicitând ca vechiul dvs. domeniu să fie șters de către furnizorul sau registratorul dvs. Cu toate acestea, vă sugerăm să așteptați cel puțin până l-a stabilirea noii adrese; recomandăm o perioadă minimă de aproximativ șase luni.
  3. Acum deschideți din nou Google Search Console și specificați protocolul XML sitemap al site-ului, astfel încât crawler-ul web Google să poată analiza prezența online. În continuare, ar trebui să solicitați un re-crawl al site-ului web, astfel încât Indexul Google să preia noul domeniu cât mai repede posibil.
  4. În cele din urmă, este important să urmăriți poziționarea domeniului și site-ului dvs. timp de câteva săptămâni – Google recomandă utilizatorilor care au site-uri web deosebit de mari să extindă această perioadă până la aproximativ șase luni. Instrumentele de analiză precum Google Search Console vă pot ajuta cu procesul de monitorizare.

În afară de aceasta, numele domeniului este destul de nesemnificativ din perspectiva SEO; are un impact foarte mic asupra poziționării site-ului în motorul de căutare. Prin urmare, una dintre prioritățile dvs. principale ar trebui să fie găsirea unei adrese web cât mai concise și mai potrivite cu publicul vizat. Ideal, domeniul ar trebui să fie ușor de reținut și să reprezinte conținutul site-ului web cât mai bine posibil.

Alte puncte de reținut

Schimbarea numelui de domeniu are, de asemenea, un impact asupra următoarelor aspecte:

  • Dacă doriți un nume de domeniu nou și utilizați un program special conceput, cum ar fi un instrument de analiză web sau o extensie CMS, ar trebui să aveți în vedere faptul că acestea vor trebui, de asemenea, să fie configurate în raport cu noua adresă de internet. Același lucru este valabil și pentru utilizatorii al căror website folosește un adserver.
  • Linkurile interne ar trebui să fie pe deplin integrate în structura domeniului (și nu doar redirecționate prin redirecționare).
  • Furnizați operatorului o listă cu toate site-urile web care găzduiesc backlink-uri către prezența dvs. pe web și informați-l cu privire la noua adresă URL a postărilor conectate.
  • Nu uitați să vă schimbați adresele de e-mail, astfel încât să corespundă cu noul dvs. domeniu. Actualizați toate informațiile și orice mențiune a contactului dvs. de e-mail și a adresei de internet (adică în semnătura de e-mail, pe platformele de social media și pe cărțile de vizită).

Dacă decideți să continuați procesul de schimbarea numelui de domeniu, trebuie mai întâi să vă concentrați asupra ajustării serverului website-ului dvs.– altfel, prezența dvs. pe web nu va fi accesibilă deloc prin noua adresă. În multe cazuri, poziționarea site-ului în clasamentul motorului de căutare va fi, de asemenea, transferată către noua dvs. adresă în timpul schimbării numelui de domeniu; dacă tehnicile de optimizare a motorului de căutare ale vechiului dvs. domeniu au fost profitabile și au fost evaluate pozitiv de Google, poziționarea dvs. bună poate fi transferată către noul domeniu pe termen lung.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii
Indicii BET şi BET-TR au urcat, în primele 3 luni ale acestui an, cu peste 14%, de la începutul anului.  În ultimele 12 luni creşterile au fost de 46,7% pentru BET şi de 54,4% pentru BET-TR, arată...

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani

Discriminare pe piața muncii. Angajatorii resping aproape jumătate dintre candidații între 45-54 de ani
Angajatorii refuză circa 46% dintre candidații între 45-54 de ani, pe motiv de vârstă. Cele mai defavorizate sunt femeile, 63% din  acestea fiind respinse, în timp ce 37% din bărbați nu sunt...

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar

Condiții de eligibilitate pentru un credit nebancar
Oricine ştie că un credit ne poate ajuta să ne procurăm lucrurile pe care ni le dorim, de la o locuinţă la mașina mult visată, până la acoperirea cheltuielilor personale, atunci când situaţia noastră...

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021

Salariul mediu net a scăzut în februarie 2021
Salariul mediu net a scăzut la 3.365 lei în luna februarie 2021, cu 30 lei (-0,9%) mai mic față de perioada anterioară. Comparativ cu aceeași lună din 2020, acesta a crescut cu 5,1%,...

BVB a câștigat 800 milioane de lei din capitalizare săptămâna trecută

BVB a câștigat 800 milioane de lei din capitalizare săptămâna trecută
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a câştigat 800 milioane de lei din capitalizare în intervalul 5-9 aprilie, respectiv 0,44%. Valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a înregistrat o scădere de 0,85%, față de...

Capitalismul de stat: Țările europene își întăresc pozițiile în companii din sectoare cheie

Capitalismul de stat: Țările europene își întăresc pozițiile în companii din sectoare cheie
În 2019, când cea mai mare teamă era doar o încetinire sincronizată a economiilor lumii, Franţa şi Olanda au ajuns în pragul unei crize diplomatice după ce guvernul olandez şi-a majorat pe ascuns participaţia...

Bitcoin crește cu 1,32%, până la nivelul record de 60.555,97 dolari

Bitcoin crește cu 1,32%, până la nivelul record de 60.555,97 dolari
Bitcoin a crescut sâmbătă cu 1,32% până la nivelul record de 60.555,97 dolari, depășind pragul de 60.000 de dolari pentru a doua oară în 10 zile, anunță Reuters. Criptomoneda a crescut cu 118,3% față de...

Fostul CEO al McDonald’s România cumpără franciza a 10 restaurante McDonald’s din Austria

Fostul CEO al McDonald’s România cumpără franciza a 10 restaurante McDonald’s din Austria
Daniel Boaje, fostul CEO şi acţionar minoritar al McDonald’s România, preia franciza a zece restaurante ale gigantului american din Austria, mai exact din Graz, Feldkirchen bei Graz şi Seiersberg, scrie Ziarul...

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a declarat, la un eveniment online, că revizuirea prognozei de creștere a economiei României la 6% în acest an este o veste bună, dar nu înseamnă că situația privind...

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a situat la 3,070 miliarde de euro, în primele două luni din 2021, mai mare cu 455,9 milioane de euro față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit...

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat
Au fost semnate contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. "S-a semnat contra...

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie
Mugur Isărescu a vorbit pentru prima dată după un an despre începuturile pandemiei, atunci când s-au luat măsuri excepţionale care au ţinut echilibrul economic şi financiar, au evitat deprecierea excesivă a...

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021
Necesarul de finanţare în 2021 este de 131 miliarde lei, dintre care 80 miliarde lei pentru deficitul bugetar şi 51 miliarde lei pentru vechea datorie, potrivit estimărilor Ministerului de...

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe
România a împrumutat 3,5 miliarde de euro de pe pieţele externe în prima ieşire de eurobonduri din acest an, într-o finanţare structurată pe două tranşe, de 12 ani respectiv 20 de ani. Este cel mai mare...

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale
Vor fi efectute lucrări de reparaţii la autostrăzi şi drumuri naţionale principale, cu un volum de trafic ridicat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2021, anunță Compania Naţională de Administrare a...
Serviciul de email marketing furnizat de