Să ai siguranţa că afacerea ta va merge orice s-ar întâmpla este visul oricărui antreprenor, nu numai din România. Iar când această siguranţă se traduce în sume impresionante, care cresc de la an la an, indiferent de contextul economic sau politic, lucrurile par desprinse din poveşti. De groază, am spune noi, românii păgubiți. Pentru că sunt bani de la buget, iar afacerile se derulează cu RATB, o companie care trăieşte din subvenţiile de la stat.
9 licitaţii câştigate în 2007, alte 15 în 2008, 30 de licitaţii adjudecate în 2009, 14 licitaţii în 2010, 12 licitaţii în 2011, iar din 2012 până în prezent, 18 licitaţii câştigate. Un total de 98 de licitaţii în care o singură firmă a avut câştig de cauză. La prima vedere pare o poveste de succes, o companie care a reuşit să fenteze criza ce a falimentat zeci de afaceri, care a ştiut să-şi orienteze businessul spre zonele neafectate. Dar nu, nu este un success story, este un caz „clasic” de afacere cu bani publici, în care o companie, în cazul de faţă SC Denis Technology SRL, face legea cu bugetul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).
Firul afacerii
Din 2007 şi până în prezent, o singură firmă câştigă pe bandă rulantă mare parte dintre licitaţiile organizate de RATB. SC Denis Technology SRL are un mare „atu” în faţa bugetului de stat: achiziţionează de la diverşi furnizori produsele ce fac obiectul licitaţiilor şi revinde către RATB. Evident, cu un adaos comercial. Care, în cele mai multe cazuri, ajunge la 10-15%. Afacerea se derulează astfel SRL-ul cu pricina licitează pentru orice are nevoie RATB – de la importul de piese pentru parcul auto până la ciment, mixtură asfaltică sau piese din bronz. Şi câştigă, chiar dacă produsele sale sunt cu 10-15% (cât este adaosul comercial) mai scumpe decât piaţa. Sumele nu sunt deloc mici. Un exemplu în acest sens sunt ultimele două licitaţii câştigate de SC Denis Technology SRL, care depăşesc un milion de euro fără TVA. Aşa s-a ajuns ca RATB, o instituţie care merge în pierdere, un sfert din bugetul municipalităţii fiind alocat anual pentru subvenţionare activităţii Regiei, să cumpere la licitaţie piese de schimb mai scumpe şi cu 15% decât preţul pieţii.
Citeste AICI despre cine se afla in spatele acestei companii
Citeste si
„Băieţii isteți” şi fantomele de pe calea ferată. PROFIT ÎN CRIZĂ DIN SUBVENŢIILE DE STAT
Noua goană după aur
Angajare sigură, salarii de mii de euro. Companie din UE caut român
Pentru ce a platit Apple 21 milioane dolari Cailor Ferate din Elvetia