x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Stele de milioane de euro intra pe piata

Stele de milioane de euro intra pe piata

de Iohanna Onaca Purdea    |    23 Feb 2006   •   00:00
Stele de milioane de euro intra pe piata

In urmatorii trei ani se estimeaza ca investitiile in industria ospitalitatii vor depasi 1,1 miliarde de euro. Marile lanturi hoteliere internationale precum Sheraton sau Four Seasons tatoneaza piata romaneasca.

Nu mai putin de 400 de milioane de euro s-au investit anul trecut in turism, dintre care 68% au reprezentat investitii in hoteluri, potrivit unei analize de piata a companiei de consultanta Peacock Hotels - Global Hotel Management. Alte 15% din investitii au fost facute pentru dezvoltarea de pensiuni, vile sau bungalouri, 11% in mijloace de transport si numai 6% in structuri de agrement (in principal in amenajari de areale schaibile).

INVESTITII. Piata romaneasca devine din ce in ce mai atractiva pentru marile lanturi hoteliere internationale. Nume sonore prezente deja pe piata se orienteaza catre extindere - Marriott, Hilton - , in timp ce altele, precum Sheraton si Four Seasons, privesc cu interes la Romania. In primul an al prezentei sale pe piata, Golden Tulip Hotels a ajuns la patru hoteluri francizate in Bucuresti si alte zece evaluate pentru afiliere in viitorul apropiat in tara. Cendant Grup (cu marcile Howard Johnson, Ramada) are in plan un numar de circa 30 de unitati francizate in urmatorii zece ani. Accor Group, prin partenerul sau Continental Hotels, va mai adauga la cele trei hoteluri Ibis un Novotel in Bucuresti si probabil mai multe unitati de doua stele. "In perioada 2006-2009 investitiile cumulate din industria ospitalitatii vor depasi 1,1 miliarde de euro, acestea fiind orientate, alaturi de proiectele hoteliere, catre reconstructii ale zonelor istorice vechi, infrastructura necesara valorificarii zonei rural-ecologice, amenajarea unor facilitati portuare turistice la Dunare si Marea Neagra", a afirmat Paul Marasoiu.

MAI MULTE CAMERE. Cel putin 58 de proiecte de constructie a unor hoteluri sunt incepute sau sunt prevazute sa demareze in acest an la nivelul intregii tari. Se remarca o tendinta in crestere pentru dezvoltarea hotelurilor de patru stele. Investitiile in structurile de trei stele continua, dar cu o tendinta de stagnare. In urmatorii trei ani se va simti o necesitate pentru dezvoltarea unor proprietati de cinci stele, in special in orasele mari precum Iasi, Timisoara, Constanta, Cluj, Arad, Sibiu. Interesul investitorilor se va orienta si catre Suceava, Baia Mare si Targu-Mures. Pe parcursul anului 2006 se vor adauga in Bucuresti circa 1.600 de camere, din care 44% de cinci stele, 25% de patru stele, 8% trei stele, 10% aparthotel si 13% de doua stele. Anul trecut au fost date in folosinta, in tara, peste 1.500 de camere in structuri hoteliere clasificate la trei si patru stele, din care 78% in constructii noi.

TURISMUL DE AFACERI
Turismul de afaceri continua sa fie motorul cresterii din industria ospitalitatii, cu o pondere de 76% din incasari. In 2005 acest segment a inregistrat o crestere de peste 36% in Bucuresti, potrivit datelor Peacock Hotels. "Din pacate, Romania refuza 6-7 evenimente pe an din cauza capacitatilor reduse pentru organizarea unor evenimente de amploare", a explicat Paul Marasoiu. Un eveniment cu 2.000 de participanti ar aduce peste 5 milioane de euro, insa la noi nu se pot organiza manifestari cu o participare mai mare de 1.500 de persoane.
×
Subiecte în articol: economic piata stele