x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Taxa auto se înfige în jeep

Taxa auto se înfige în jeep

de Elena Stan    |    22 Feb 2008   •   00:00
Taxa auto se înfige în jeep

MEDIU ● Taxa auto, trimisă iar la Bruxelles
Noua schemă de calcul a taxei auto, trimisă spre aprobare CE, are în vedere emisiile de dioxid de carbon şi îi va "penaliza" în special pe cei care conduc jeepuri.


MEDIU ● Taxa auto, trimisă iar la Bruxelles
Noua schemă de calcul a taxei auto, trimisă spre aprobare CE, are în vedere emisiile de dioxid de carbon şi îi va "penaliza" în special pe cei care conduc jeepuri.


România va primi, în câteva zile, răspunsul Comisiei Europene la ultima variantă a taxei de primă înmatriculare, transmisă la Bruxelles. "În câteva zile vom avea un răspuns de la CE şi vom veni cu propunerea pusă pe hârtie, care va fi prezentată opiniei publice", a declarat Attila Korodi, ministrul Mediului. Potrivit oficialului, noua schemă de calcul a taxei are în vedere emisiile de dioxid de carbon, cu accente pe taxarea maşinilor mari, premium. "Există maşini foarte mari, maşini de teren, cu o capacitate de 3.000 de centimetri cubi, maşini din clasa premium. Nu cred că este o problemă ca societatea să penalizeze oamenii care utilizează aceste maşini în favoarea oamenilor care utilizează maşini mici, care sunt foarte prietenoase cu mediul înconjurător. De asemenea, este important ca elementul de dioxid de carbon să echilibreze şi să orienteze cetăţenii să cumpere maşini care au emisii foarte mici, în loc să cumpere maşini foarte mari, iar cei mare cumpără maşini foarte mari să contribuie la programe de mediu", a explicat ministrul Korodi.


CALCUL. Noua variantă a taxei auto va lua în calcul emisiile de dioxid de carbon pe kilometru numai pentru autoturismele euro 3 şi euro 4. Noul criteriu va putea fi aplicat doar în cazul autoturismelor care au înscrise emisiile de dioxid de carbon în cartea tehnică, iar celelalte autoturisme vor fi taxate după vechea formulă. Producătorii auto au început să înscrie în cartea tehnică nivelul de emisii o dată cu dotarea autoturismelor cu norma de poluare euro 3 şi euro 4. Norma euro 3 a fost introdusă din 2000, iar cea euro 4 din 2004. "Formula de calcul se modifică pentru maşinile euro 4 şi euro 3, dar numai dacă au trecute în cartea tehnică emisiile de dioxid de carbon, care pot fi date numai de producător şi nu stabilite de Registrul Auto sau instituţii similare. Pentru celelalte autoturisme, formula se va baza pe aceleaşi variabile ca în prezent, respectiv capacitate cilindrică, vechime şi catalizator euro. Taxa ar putea creşte sensibil, dar rămâne de văzut în funcţie de discuţiile pe care le vom avea cu Comisia Europeană", a explicat Korodi.


Dezbatere

Autorităţile de la Bucureşti au ţinut cont la stabilirea noii formule de calcul de propunerile primite de la organizaţiile neguvernamentale din domeniul mediului. Mai mult, ministrul Mediului ne-a asigurat că societatea civilă va avea ultimul cuvânt de spus cu privire la modalitatea de calcul al taxei de poluare auto. "Comisia Europeană trebuie să ne răspundă dacă ceea ce s-a transmis de la Bucureşti, din punctul lor de vedere, este palpabil şi coerent, şi atunci vom veni cu o propunere foarte clară, în dezbatere publică. Vom organiza şi o audienţă publică în care ONG-urile, partidele politice, dar şi toţi cei interesaţi să participe, pentru că interesul nostru este ca varianta să fie acceptată", a spus Korodi. Acesta este de părere că o maşină hibrid nu trebuie să intre în nici o formă de taxare şi a precizat că oamenii ar trebui să fie stimulaţi să achiziţioneze maşini de genul acesta.

×
Subiecte în articol: economic auto masini calcul