x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Taxa auto, varianta trei

Taxa auto, varianta trei

de Gabriela Antoniu    |    14 Mar 2008   •   00:00
Taxa auto, varianta trei
Sursa foto: Jurnalul foto/

• Corepsondenţă de la Bruxelles
Taxa auto va fi calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică iar suma va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime.

 

Taxa auto va fi calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnică iar suma va fi redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Comisiei Europene au negociat în ultimele două săptămâni asupra acestei formule, iar experţii europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcţie de emisiile de CO2 şi pentru maşinile Euro 3, a declarat ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Solicitarea Comisiei a ridicat o serie de probleme auto­ri­tă­ţ­i­lor, deoarece nu pentru toate au­to­ve­hiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Executivul a propus iniţial ca taxa auto să fie calcula­tă diferenţiat, în funcţie de emisiile CO2 pentru maşinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată actuala formulă – conform nor­mei de poluare, dată de emisiile de noxe şi cilindree –, însă cu o creştere sensibilă a sumelor faţă de proiectul lansat în dezbatere în luna ia­nuarie. Propunerea de taxare pe baza emisiilor de CO2 la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea sunt singurele maşini care au îns­crise în documentele de identificare emi­siile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru.

 

NEGOCIERI DIFICILE. Sur­se guvernamentale ne-au declarat că Executivul a transmis în cursul zilei Comisiei Europene ultimele modificări propuse la taxa auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie de emisiile de dioxid de carbon este introdus şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru autovehi­cu­lele Euro 4, cum a fost propus iniţial. “Este o mare presiune pentru formula de calcul a taxei auto, deoarece ei au tot interesul să scape de ma­şi­ni­le vechi. De cinci ori au mers echi­pele de experţi români la negocieri cu UE, dar încă nu s-a ajuns la o în­ţe­legere”, au precizat sursele citate.

 

Răspunsul va veni săptămâna viitoare

Răspunsul Comisiei Europene privind modul de calcul al noii ta­xe auto va fi dat săptămâna vii­toare. Premierul Tăriceanu a de­cla­rat că noua formulă de calcul a taxei auto va fi aprobată doar după ce Guvernul va primi un răspuns din care să rezulte că aceasta este compatibilă cu normele UE. Vosganian l-a în­soţit ieri pe premierul Tări­ceanu la reuniunea Consiliului European de la Bruxelles, care se desfăşoară în intervalul 13-14 martie. Printre temele abordate în cadrul discuţiilor se numără reducerea birocraţiei şi a emisiilor de dioxid de carbon.

 

Taxa auto, din nou la CE

Ultimele modificări propuse la taxa auto, prin care criteriul de calcul al taxei în funcţie de emisiile de dioxid de carbon este introdus şi pentru maşinile Euro 3, nu doar pentru cele Euro 4, cum a fost propus iniţial, au fost transmise ieri Comisiei Europene de Executivul de la Bucureşti. Potrivit unor surse citate de Mediafax, Guvernul aşteaptă un răspuns rapid din partea CE pentru ca ordonanţa care introduce taxa auto să fie aprobată.

 

Înţepături la Bruxelles

Şi preşedintele PSD Mircea Geoană a fost ieri la Bruxelles unde s-a întâlnit cu comisarul european pentru fiscalitate Laszlo Kovacs, lucru ce l-a nedumerit pe premierul Tăriceanu. “Nu ştiu ce poate să discute Geoană cu Laszlo Kovacs, poate doar să aibă o reuniune informală pentru că relaţia dintre România şi Comisia Europeană se desfăşoară la nivelul Executivului, deci Guvernul este cel care angajează poziţia României”, a spus Tăriceanu. “Nici eu nu îl întreb pe domnul prim-ministru ce caută să reprezinte Guvernul României cu numai 20% susţinere în Parlament. Deci, fiecare să-şi vadă de meseria proprie, e evident că este obligatoriu pentru un lider al opoziţiei, şi cineva care trebuie să întreţină relaţiile externe ale României şi ale partidului, să aibă relaţii cu instituţiile europene şi cu liderii europeni”, a venit replica lui Geoană. El a mai declarat că Guvernul trebuie să returneze sumele încasate nejustificat prin aplicarea taxei pe prima înmatriculare România respectându-şi în acest fel obligaţiile de stat membru UE.

×
Subiecte în articol: economic auto taxa