x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Timbrul de mediu va fi calculat în funcţie doar de emisiile de dioxid de carbon şi deprecierea maşinii

Timbrul de mediu va fi calculat în funcţie doar de emisiile de dioxid de carbon şi deprecierea maşinii

17 Ian 2013   •   13:21
Timbrul de mediu va fi calculat în funcţie doar de emisiile de dioxid de carbon şi deprecierea maşinii
Sursa foto: Dragos Savu/Intact Images

Timbrul de mediu va fi plătit doar pentru maşinile cu maxim 8 locuri şi se calculează în funcţie de emisiile de dioxid de carbon, nu se mai ia în calcul capacitatea cilindrică a maşinii, aşa cum era până în prezent. Astfel, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 urmând să scadă comparativ cu valorile actuale.

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.
Propunerea a fost prezentată Guvernului de către ministrul Mediului, Rovana Plumb, în şedinţa de ieri a Guvernului.

"Intenţia este să aplicăm principiul conform căruia «poluatorul plăteşte», dar şi să încurajăm achiziţia de maşini mai puţin poluante. Acum, pentru maşinile vechi şi foarte vechi este percepută o taxă aberantă, ceea ce creează un blocaj în achiziţionarea de maşini mai puţin poluante",  a declarat ministrul Rovana Plumb, potrivit Mediafax.

Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată şi cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, în condiţiile în care în prezent aceste emisii au o proporţie de doar 30% la stabilirea taxei auto.

Timbrul de mediu va fi calculat în continuare şi în funcţie de cota de depreciere a maşinii, rezultată din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că acest tip de maşini mai are o durată scurtă de funcţionare şi, deci, va polua pentru un interval mai mic.

Joi seara, ministrul Rovana Plumb a anunţat că proiectul timbrului de mediu va fi prezentat în Guvern, cel mai probabil, în această săptămână, iar apoi va urma o dezbatere publică legată de această taxă care ar urma să o înlocuiască pe cea de primă înmatriculare auto.

Premierul Victor Ponta anunţase anterior că taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice.
El a mai anunţat că proprietarii de vehicule înmatriculate înainte de anul 2007 ar putea fi scutiţi de la plata taxei de primă vânzare auto.

×