x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Top 10 afaceri care cresc în campaniile electorale

0
Autor: Dan Straut 26 Aug 2020 - 09:00
Top 10 afaceri care cresc în campaniile electorale


Mai multe sectoare din economie - care în perioadele obișnuite de peste an nu se remarcă prin creșteri sau scăderi de amploare - consemnează salturi spectaculoase în campanii electorale. În ultimele trei astfel de intervaluri (ocazionate de alegerile locale din iunie 2016, apoi generale din decembrie 2016 și europarlamentare din mai 2019), au existat sectoare care au dominat topul creșterilor, cu avansuri de până la 40%. Analizând seriile de date statistice referitoare la evoluțiile din aceste perioade, Jurnalul vă prezintă 10 domenii în care cifrele de afaceri cresc datorită campaniilor electorale, cum este și cea care va începe vineri.

 

De departe, cel mai câștigat sector este publicitatea și activitățile de sondare a opiniei publice, la care apelează, practic, toți candidații înscriși în cursele electorale. Acest domeniu a crescut cu 40% atât în semestrul I 2016, cât și în luna decembrie din acel an, în care avuseseră loc alegeri locale și, apoi, parlamentare. Iar în trimestrul I 2019, care a precedat alegerile europarlamentare din 27 mai, sectorul de publicitate și sondare a opiniei publice a crescut cu 20,5% față de același interval din 2018. În toate cazurile, acest domeniu a ocupat locul 1 în topul creșterii afacerilor din perioadele respective, reiese din seriile de date centralizate de Institutul Național de Statistică (INS).

Următoarele două locuri în clasamentul nostru sunt ocupate de industriile hârtiei și textilelor, și acestea apelate intens în campaniile electorale. Industria hârtiei a crescut cu 25,3% în semestrul I 2016 (înaintea alegerilor locale din acel an), apoi cu 23,7% în decembrie 2016 (luna alegerilor generale) și cu 21,8% în trimestrul I (la alegerile europarlamentare) din 2019. În cazul industriei textile, creșterile cifrelor de afaceri au fost de 28,3% în semestrul I 2016, apoi 27% în decembrie 2016 și 15% în trimestrul I 2019. Hârtia și textilele au ocupat, de asemenea, poziții de top în ierarhiile afacerilor din acele perioade.

 

Investiții mari în serviciile și logistica de campanie

 

Clasamentul nostru este continuat de domeniile care asigură serviciile și logistica necesare promovării candidaților, în care se investește masiv în perioadele electorale și preelectorale. Cel mai important suport logistic vine din tipografii, unde se imprimă articolele promoționale pe hârtie, textile și alte materiale. Acest sector ocupă locul 4 în clasamentul nostru, crescând cu 9% atât în perioadele electorale din 2016, cât și în trimestrul I din 2019. Urmează sectorul de confecții metalice, la care se apelează în construcția elementelor de panotaj stradal, domeniu care a cunoscut creșteri cuprinse între 7% și 14% în perioadele analizate. În domeniul serviciilor se remarcă poșta și curieratul (locul 6 în clasamentul nostru), la care candidații apelează pentru a-și distribui materialele promoționale. Acest sector a crescut cu 8,2% în semestrul I 2016 (înaintea alegerilor locale din acel an) și cu 6,3% în decembrie 2016, iar în trimestrul I 2019 (la europarlamentare) a avansat cu 5,6%, remarcându-se și el în topurile afacerilor din perioadele respective.

Ultimele 4 locuri în clasamentul nostru sunt ocupate de servicii mai puțin folosite de candidați, dar la care apelează mai mult partidele înscrise în cursele electorale: editare (unde se concep conținuturile mesajelor promoționale), birotică și secretariat, creația și difuzarea de filme/fonograme și programe TV și - în final - serviciile de investigație și protecție. Acestea au avansat, în perioadele electorale, cu procentaje de peste 5%, în condițiile în care pe alte tronsoane de timp (neelectorale) au stagnat sau chiar au scăzut.

 

 

 

Alegerile locale, cele mai generoase

 

Analizând evoluțiile de mai sus dintr-un alt punct de vedere, respectiv după categoria de alegeri desfășurate la ultimele campanii, putem observa că la locale cresc cel mai mult afacerile adiacente acestora, urmate de scrutinele generale și de cele europarlamentare. Cele mai relevante exemple sunt, astfel, publicitatea (cu sondarea opiniei publice), tipografiile, industriile de hârtie, textile și confecții metalice, dar și serviciile de poștă și curierat.

 

 

Amânarea alegerilor locale din iunie pentru septembrie 2020 a „împins” spre toamnă creșterile afacerilor specifice campaniei electorale

 

Atât tipografiile, cât și industriile care produc suportul material pentru bannerele electorale primesc un balon de oxigen în perioadele cu alegeri


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021
Autorizaţiile de construcție pentru clădiri rezidenţiale a crescut cu 25,3%, în primele 10 luni din acest an, raportat la aceeași perioadă din 2020, arată datele INS.  În perioada 1 ianuarie -...

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun
Dosarul prețurilor de transfer este un document care se întocmește pentru tranzacțiile dintre companiile aparținând aceluiași grup de companii și pentru tranzacțiile dintre o companie și sediul permanent al...

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri
În cadrul Campaniei de plăţi în avans pentru beneficiarii care au depus Cerere unică de plată în anul 2021 au fost declarați eligibili 745.155 de fermieri. Aceștia vor primi în total 1,26...

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever
Consiliul Fiscal consideră că structura bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever având în vedere necesitatea de a concilia gestionarea situaţiilor foarte dificile cu care se confruntă România (criza...

Comercianţii trebuie să îşi conecteze casele de marcat la sistemul ANAF până pe 30 noiembrie

Comercianţii trebuie să îşi conecteze casele de marcat la sistemul ANAF până pe 30 noiembrie
Comercianţii mai au timp până la 30 noiembrie pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF. Velin Ganev, direc­tor...

Capcane monetare și inflaționiste

Capcane monetare și inflaționiste
CHICAGO – Creșterile de prețuri în Statele Unite se răspândesc peste toate bunurile și serviciile, iar inflația poate fi observată și în sectoare de afaceri cu o bază largă, cum ar fi transportul, energia...

Tribunalul București dă undă verde judecării falimentului CITY Insurance

Tribunalul București dă undă verde judecării falimentului CITY Insurance
Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA) începe astăzi plățile către păgubiții CITY Insurance care au depus până la această dată cereri de plată. Potrivit plafonului de garantare reglementat de Legea nr....

Criza  lemnului explodează anul viitor, prețurile la Romsilva s-au dublat

Criza  lemnului explodează anul viitor, prețurile la Romsilva s-au dublat
Piața lemnului este lovită în această perioadă de o criză puternică de materie primă, atât în ceea ce privește lemnul de foc, cât și în ceea ce privește lemnul destinat industrializării. Situația se va...

Bursa de la Bucureşti a pierdut aproape 6 miliarde de lei din capitalizare în această săptămână

Bursa de la Bucureşti a pierdut aproape 6 miliarde de lei din capitalizare în această săptămână
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a pierdut 5,979 miliarde de lei din capitalizare, respectiv 2,73%, în această săptămână, iar valoarea tranzacţiilor cu acţiuni a înregistrat o scădere cu 56,08%, în...

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”
Cele mai slabe acţiuni de deţinut în contextul actual sunt cele cu expunere pe pieţele cu forţă de muncă slabă, care riscă să preseze marjele de profit pe măsură ce va creşte nivelul salariilor, spune...

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională
Deficitul bugetar estimat pentru 2021 s-ar putea situa la 6,8% iar datoria publică la 51,8% din PIB în 2022. Totodată, impactul economic al pandemiei de COVID-19 ar putea dura până în ultimul trimestru de anul...

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele
Guvernul a aprobat, vineri, rectificarea bugetară care asigură banii necesari pentru pensiile și salariile bugetarilor, sănătate, a spus ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. Față de forma...

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere
Cira 82% dintre tinerii Generației Z vor să le placă ceea ce fac, iar 30% doresc să lucreze în țară, în domenii tehnice, precum tehnologia informației, respectiv robotică, gaming, hardware, programare,...

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați
Mai mult de 60% dintre angajații români se consideră subapreciați la locul de muncă. Totodată, 61% vor să aleagă un post în străinătate dacă le permite telemunca, arată studiul Randstad...

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife
Tariful de transport al energiei electrice va creşte cu 15% de la 1 ianuarie 2022, arată un proiect de ordin al ANRE. Prin urmare, prețul mediu va ajunge  la 23,69 lei/MWh, comparativ cu 20,55 lei/MWh, în...
Serviciul de email marketing furnizat de