x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Turismul social are lipici

Turismul social are lipici

11 Iun 2004   •   00:00

ECONOMIC

Romanii au luat cu asalt litoralul Marii Negre, atrasi de tarifele sociale. Oficialii Autoritatii pentru Tursim cauta solutii pentru ca numarul turistilor sa ramana ridicat si dupa incheierea sezonului de reduceri.
IOHANA ONACA

In aceste zile, pe Litoral se afla in jur de 9.000-10.000 de turisti, a declarat ieri Nicu Radulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT). "Aceasta inseamna o crestere de circa 10%-12% fata de aceeasi perioada a anului trecut", a mai spus Radulescu. In Mamaia si Neptun sunt circa 5.500 de turistii sositi prin intermediul programului "Litoral pentru toti". "Programele sociale pentru Litoral au crescut foarte mult, anul trecut erau 3.000 de locuri pe serie, iar in acest an sunt 5.000-6.000 de locuri pe serie", a afirmat presedintele ANT cu ocazia unui seminar dedicat calitatii serviciior turistice.

Mai multi turisti straini

Numarul turistilor care au vizitat Romania in primul trimestru al acestui an este cu 25% mai mare fata de numarul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. "Ne asteptam in acest an la o crestere de peste 10% a numarului de turisti", a mai spus presedintele ANT. Cei mai multi dintre straini provin din Europa, dar se remarca si un aflux de turisti americani. "Programul "Croaziere pe Dunare" a adunat un numar record de turisti, ceea ce dovedeste faptul ca Romania este o destinatie atractiva", a mai spus presedintele ANT.

Turistii cauta calitatea

Calitatea precara a serviciilor ramane principala problema a sectorului turismului in Romania, in ciuda investitiilor realizate in ultimii ani, au fost de parere reprezentantii autoritatilor si ai companiilor cu ocazia seminarului "Calitatea serviciilor turistice din Romania in perspectiva integrarii in UE". Participantii la semniar s-au pus de acord ca turistilor trebuie sa li se ofere servicii de cazare si masa de o calitate inalta si o primire foarte buna. Personalul care lucreaza in hoteluri trebuie sa fie calificat, sa se poarte foarte bine cu clientii, sa cunoasca limbi straine si sa fie persoane agreabile. "Calitatea factorului uman este foarte importanta, iar educatia personalului din turism trebuie sa fie facuta foarte atent", a declarat Nicu Radulescu. Pentru a controla calitatea serviciilor turistice, ANT a initiat o serie de verificari in unitatile de primire.

Amenzi de 1,5 miliarde lei

In urma verificarii unui numar de 650 de unitati turistice si de alimenatie publica de la nivelul intregii tari, Autoritatea Nationala pentru Turism a dat amenzi in valoare de 1,5 miliarde de lei, din care 385 de milioane numai in ultima saptamana, a declarat Alina Ioana Dinca, director in cadrul ANT. Inspectorii au descoperit paturi rupte, pahare murdare, infiltratii, grupuri sanitare murdare sau mobilier vechi. Unele unitati care nu indeplineau conditiile impuse de lege au fost chiar declasificate. Controalele ANT vor continua si in perioada urmatoare.

E nevoie de investitii

Printre problemele semnalate de reprezentantii industriei turistice se numara lipsa de educatie a conducerii companiilor in ceea ce priveste managementul calitatii, nivelul slab al dotarilor si al amenajarilor interioare din multe hoteluri. Participantii la seminar au subliniat nevoia de investitii in ridicarea standardelor de calitate si, implicit, dificultatile legate de finantarea unor proiecte din turism. Numarul hotelurilor din Romania care pot afisa marca Q, specifica unor dotari si servicii de inalta calitate, este foarte redus.

Un euro pentru plimbarea cu telegondola

Turistii de pe litoral se vor putea plimba in aceasta vara cu telegondola, care va fi inaugurata la 1 iulie, la Mamaia. O plimbare la 50 de metri deasupra pamantului costa 40.000 de lei, iar traseul are o lungime de 2,2 kilometri, pe distanta dintre Hotelul Perla si piateta de la Cazinoul din Mamaia. "O astfel de instalatie mai exista doar in Spania, la Barcelona, insa acolo turistii trebuie sa urce cu un lift la nivelul telegondolei, pe cand la Mamaia aceasta coboara la nivelul solului", a declarat Dan Lucian Victor, directorul general al statiunii Mamaia. Telegondola functioneaza pe principul unei telecabine si dispune de 18 cabine, cu o capacitate de sase locuri fiecare. "Investitia se ridica la 3,5 milioane de euro. Speram ca in viitor sa ajungem la 40 de cabine", a declarat directorul statiunii.

Preturi pana la 9 milioane de lei pe noapte la Mamaia

Aproximativ 90% din capacitatile de cazare din Mamaia sunt pregatite sa primeasca turistii, a declarat Dan Lucian Victor, directorul general al statiunii. El a precizat ca cele mai cautate hoteluri sunt cele de doua si trei stele. Preturile practicate de hotelurile din Mamaia se situeaza intre 600.000 si 2,5 milioane de lei/zi pentru hotelurile de doua si trei stele. La unitatile de cazare de patru stele tarifele urca pana la 5 milioane de lei, in timp ce la cinci stele, turistii trebuie sa plateasca intre 6 si 9 milioane de lei, a afirmat directorul statiunii Mamaia.
×
Subiecte în articol: economic mamaia