Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), condus de Elena Udrea, cumpără servicii de realizare de obiecte şi materiale promoţionale cu rol în promovarea brandului turistic al României. Valoarea estimată a celor două contracte este de 5,5 milioane de lei fără TVA, respectiv 14.405 lei fără TVA, potrivit MDRT.
Mai exact, cumpără de 5,5 milioane de lei fără TVA (echivalentul a 1,3 milioane euro fără TVA) 50.000 de pixuri, 10.000 de rucsacuri, 10.000 de şepci, 10.000 de tricouri de bumbac, 2.000 de agende pentru 2012, 30.000 de insigne imprimate cu logoul brandului turistic al României, 2.000 de genţi pentru laptop, 30.000 de calendare de birou pentru anul 2012 şi 10.000 de calendare de buzunar pentru 2012, 30.000 de pungi de hârtie, 10.000 de memory stick, 5.000 de geci, 30.000 de căni, 10.000 de umbrele, 2.000 de lanterne, 2.000 de ceasuri de birou şi 2.000 de ceasuir de perete, potrivit caietului de sarcini postat pe e-licitaţii.ro. Şepcile, triocourile, gecile vor fi de culoare neagră şi probabil vor purta celebra frunză. Criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut. "Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional - Axa 5 - operaţiunea «Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional»", se arată în comunicatul MDTR.
Ofertantul trebuie să depună împreună cu oferta tehnică şi mostre pentru obiectele promoţionale solicitate în caietul de sarcini. Toate obiectele si materialele promoţionale vor fi inscripţionate cu elementele de identitate vizuală a brandului de turism, în conformitate cu recomandările din Manualul de Brand, precum si cu cele prevăzute în manualul de identitate vizuală ale Programului Operaţional Regional. Detaliile cu privire la achiziţie sunt disponibile în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.