Pro TV, Radio România Actualităţi şi Radio Europa FM vor promova turismul românesc pe plan intern prin difuzarea de spoturi publicitare în perioada aprilie-iunie şi septembrie-decembrie anul acesta, potrivit Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea.
Valoarea totală a contractelor ce au vizat creaţia şi producţia spoturilor video şi radio, precum şi difuzarea campaniei se ridică la 7.231.061 lei, fără TVA (circa 2 milioane de euro). Promovarea este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5, operaţiunea “Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”.
Licitaţia pentru difuzarea spoturilor a fost câştigată SC Media Investment Communication SRL, la un buget total de 6.876.605 lei, fără TVA.
Criteriul de atribuire a fost “oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, societatea desemnată câştigătoare prezentând cel mai mic cost pe punctul de audienţă, calculat conform algoritmului stabilit prin caietul de sarcini. Posturile TV şi radio au fost selectate de agenţie pe baza cerinţelor formulate de MDRT în caietul de sarcini, care prevedea difuzarea campaniei pe primul post TV generalist, clasat în funcţie de audienţă, şi pe primele două posturi radio clasate în ordinea audienţei şi care să aibă acoperire naţională peste 60%.Creaţia şi producţia a fost realizată de SC Carter Films pentru spoturile video şi de SC Godmother pentru spoturile audio. Spoturile prezintă produsele turistice româneşti pe baza căruia a fost definit brandul naţional de turism.
Obiectivele campaniei vizează creşterea numărului de turişti care îşi petrec vacanţa în ţară şi creşterea gradului de ocupare a capacităţilor de cazare din România.