Boni, K – Classic, Nr. 1, Pilos, 365, Winny, Clever, Proxi sunt doar câteva dintre mărcile proprii ale supermarketurilor. Nu le vedem în reclame, dar apar mereu în cataloagele magazinelor. Este bine să le cumpărăm? Ce se ascunde în spatele preţului mai mic?
Fiecare lanţ de magazine şi-a dezvoltat propriile mărci sau branduri private, cum li se mai spune, cu scopul de a-şi fideliza clienţii. Bătălia este dură, vorbim de o piaţă care se ridică la 2,5 miliarde de euro, în creştere de la an la an, potrivit estimărilor. „ Cota de piaţă deţinută de brandurile proprii a crescut de la 12.4% în primele trei trimestre ale lui 2013 la 13.6% în aceeaşi perioadă din 2014. Retailerii au pus din ce în ce mai mult accent pe îmbunătăţirea calităţii şi mai ales pe diversificarea gamei”, a declarat Diana Scăunaşu, Client Service Manager GfK România. Ea a mai precizat că rata de creştere constantă a ponderii mărcilor private în total vânzări este un indicator clar că acestea sunt apreciate de către consumatori.
De ce sunt mai ieftine
Mărcile proprii sunt mai ieftine comparativ cu alte produse de aceeaşi calitate pentru că sunt comenzi speciale, obţinute de la producători, la preţuri foarte mici. În plus, lanţul de magazine se ocupă de toată promovarea (pliante, spaţiu în magazin, aşezare la raft, promovare generală), şi astfel se elimină costurile producătorilor cu publicitatea. Calitatea lor nu este cu nimic mai scăzută decât cea fabricată de producător sub propria marcă, din contră, magazinele realizează un audit de fabrică la unităţile furnizoare pentru a se asigura că sunt îndeplinite toate standar¬dele de calitate şi sunt întocmite caietele de sarcini.