x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat

0
28 Oct 2021 - 08:00
Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat

Fondurile care fac parte din sistemul de pensii administrate privat, cunoscut sub denumirea de Pilonul II de pensii, administrează banii a 7,7 milioane de persoane. Aici se duc 3,75% (în prezent) din contribuțiile la asigurări sociale. Așadar, contribuţia la fondul de pensii administrat privat este parte din contribuţia individuală de asigurări sociale datorată la sistemul public de pensii, neimplicând obligaţii financiare suplimentare pentru participanţi. Contribuția la fondurile de pensii administrate privat este obligatorie pentru persoanele în vârstă de până la 35 de ani și opțională pentru cei cu vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani.

Banii sunt investiți de către aceste fonduri în diverse active, precum acțiuni, obligațiuni, titluri de stat, depozite bancare. În prezent, sunt autorizate 7 fonduri de pensii administrate privat.

Vestea bună este că majoritatea românilor știu de existența Pilonului II. În același timp, la nivel legislativ, se iau măsuri în acest sens. Astfel, în luna iulie 2021, a fost publicat un Ordin al Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale care prevede obligația angajatorului de a informa angajatul cu privire la obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat.

Participantul este proprietarul sumei acumulate (denumită activ personal) din contul individual.

Potrivit legii, un fond de pensii administrat privat nu poate fi declarat în stare de faliment.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) exercită atribuţii de autorizare, reglementare, supraveghere şi control asupra entităţilor din sistemul pensiilor private.

În domeniul pensiilor private, obiectivul principal dispus de către legiuitor în sarcina A.S.F. este acela de a asigura un cadru integrat de funcționare și supraveghere a sistemului de pensii private, pe toate componentele sale, în scopul protejării intereselor participanților și beneficiarilor.

Este însă important să știi că dacă nu alegi tu fondul de pensii administrat privat, atunci vei fi repartizat aleatoriu la unul dintre acestea. Astfel, dacă în termen de 4 luni de la îndeplinirea condițiilor legale, persoanele eligibile nu au aderat la un fond de pensii administrat privat, pe care îl consideră adecvat, acestea vor fi repartizate aleatoriu la un fond de pensii administrat privat de către instituția de evidență, respectiv de către Casa Națională de Pensii Publice (C.N.P.P.).

Vei afla însă unde ți se duc banii pentru că administratorul fondului respectiv te va informa în scris, prin intermediul serviciilor poştale, în termen de 30 de zile calendaristice de la data notificării din partea instituției de evidență, cu privire la denumirea fondului de pensii administrat privat şi a administratorului acestuia, precum şi cu privire la data repartizării aleatorii.

De asemenea, poți să soliciți această informație A.S.F., prin completarea unui formular. Administratorul fondului te va contacta apoi și îți va comunica datele.  

Totodată, administratorul transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, în format fizic la ultima adresă de corespondenţă comunicată sau prin mijloace electronice, o informare cu privire la situaţia activului personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent. 

Cum se face un cont online

Pentru a primi constant aceste informări trebuie să-ți actualizezi datele personale. De asemenea, poți să beneficiezi și de informări online. Activarea contului online te ajută să-ți verifici în timp real situația.

Acest lucru se face prin căsuța ta de e-mail. Primești de la administratorul fondului un user și o parolă pentru a te putea loga și intri în contul tău pentru a vedea sumele acumulate.

 

 

Serviciul de email marketing furnizat de