x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CNADNR renunță, din nou, la autostrada Comarnic-Brașov!

0
18 Iun 2015 - 17:21
CNADNR renunță, din nou, la autostrada Comarnic-Brașov!


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat, joi, că renunţă la atribuirea contractului de concesiune pentru Autostrada Comarnic - Braşov către asocierea Vinci-Strabag-Aktor motivând că ofertantul nu a găsit fondurile necesare, iar finanţarea de la bugetul de stat ar fi afectat poziţia bugetară a României, reiese dintr-un comunicat al CNADNR transmis joi AGERPRES.

Citește și Avem Master Plan, ce facem mai departe?

'În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti- Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov', se precizează în comunicat.

Potrivit documentului, contractul de concesiune este încadrat conform metodologiei Eurostat 'on Government balance sheet' (finanţarea intră în calculul deficitului bugetar - n.r.). 'În aceste condiţii şi având în vedere costul semnificativ al proiectului, în situaţia în care Autoritatea Contractantă (rezultată din asocierea CNADNR cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în 2012) ar încheia contractul de concesiune cu ofertantul declarat câştigător, aceasta ar putea duce la nerespectarea angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privinţa ţintei de deficit bugetar şi a datoriei publice', se mai precizează în comunicat.

Citește și Cele 15 megaproiecte ratate ale României

În aceste condiţii, ofertantul declarat câştigător nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC etc.) în finanţarea proiectului de concesiune. Pe de altă parte, în ipoteza unei finanţări acordate exclusiv de finanţatori privaţi, costurile de finanţare pentru realizarea proiectului ar creşte, precizează CNADNR.

În plus, în document se menţionează faptul că Ministerul Finanţelor Publice a refuzat să emită o scrisoare de susţinere a proiectului şi al suportării costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat în condiţiile unei clasificări 'on Government balance sheet' a proiectului, date fiind riscurile cu privire la depăşirea ţintei de deficit bugetar stabilită şi calificarea scrisorii de susţinere ca o garanţie de stat.

Citește și Ioan Rus: Contractul pentru autostrada Piteşti-Sibiu ar putea fi semnat vineri! În iunie, dăm drumul la Bucureşti-Braşov

O altă cauză pentru care s-a renunţat la concesiune constă în faptul că, după desemnarea ofertantului câştigător, acesta, alături de potenţialii finanţatori privaţi, au solicitat unele modificări ale unor clauze ale contractului de concesiune. 'Acceptarea acestor solicitări ar fi însemnat chiar modificarea procedurii de atribuire şi a condiţiilor care au stat la baza depunerii ofertelor', subliniază CNADNR.

Compania de Drumuri susţine, însă, că autostrada Bucureşti - Braşov (din care face parte şi tronsonul Comarnic - Braşov), rămâne o prioritate în Master Planul General de Transport (MPGT), proiectul autostrăzii fiind continuat şi dezvoltându-se în paralel cu realizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti.

'În acest sens, în prezent este în procedura de licitaţie deschisă atribuirea contractului "Proiectare şi execuţie finalizare Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti - Ploieşti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centură Bucureşti, km 6+500 ?i Nod Moara Vlăsiei, km 19+500", se subliniază în documentul citat.

Conform documentului, tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în 5 sectoare. Sectoarele 1 şi 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, cu o lungime totală de aproximativ 10 km, la care se adaugă şi drumuri de legătură) vor fi scoase la licitaţie, cu finanţare de la bugetul de stat.

'Pentru sectoarele 2, 3 şi 4, care reprezintă partea cea mai dificilă a proiectului, va fi scoasă la licitaţie actualizarea studiilor geotehnice, cu finanţare de la bugetul de stat. În paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt în lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic şi Buşteni. După finalizarea studiilor, vor fi scoase la licitaţie lucrările de construcţie, cu finanţare de la bugetul de stat. Tot pentru fluidizarea traficului, la ieşirea din Sinaia spre Braşov, este proiectat şi urmează să fie realizat un sens giratoriu. De asemenea, se vor finaliza studiile de fezabilitate privind Varianta de Ocolire Câmpina, modernizarea drumului existent pe Valea Doftanei (DJ 102I) şi a drumului forestier până în Săcele, astfel încât, în 2016 să înceapă lucrările pentru a avea un drum naţional modern între Câmpina şi Săcele', se mai arată în comunicatul CNADNR.

Lungimea totală a sectorului de autostradă Comarnic - Braşov este de 58 de km, iar valoarea estimată pentru această intervenţie este de 997 milioane de euro fără TVA, respectiv 1,237 miliarde de euro cu TVA.

Sursa - Agerpres.ro

Citeşte mai multe despre:   CNADNR,   autostradă,   comarnic-braşov,   autostrazi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea
Banca Naţională a României (BNR) nu vrea să să stimuleze excesiv împrumuturile pentru că acest lucru ar duce la creșterea alarmantă a creditelor neperformante și la pierderea încrederii între clienți...

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021, până la 160,879 miliarde lei. În raport cu luna mai 2020, acesta a crescut cu 18,1 la sută (13,9 la sută în termeni re...

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic
Aproximativ 27.000 de persoane fizice s-au înscris în Programul Rabla Clasic 2021. La Rabla Plus sunt peste 4.550 de solicitanţi, transmite Administraţia Fondului pentru Mediu...

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 
Galerie Foto Aflat în pericol să se trezească că o nouă procedură de infringement pe tema calității aerului, Guvernul Cîțu reacționează și pregătește majorarea substanțială a amenzilor care vor fi aplicate...

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an
Scăderile înregistrate de Bitcoin au continuat şi marţi, în contextul în care cea mai valoroasă criptomonedă la nivel mondial a atins cel mai slab nivel din ianuarie. Moneda a suferit un declin de 9,25% în...

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru
Oricât de bun ar fi produsul tău și indiferent cât de strălucită ar fi o idee, dacă nu există oameni interesați care să cumpere ceea ce vinzi ori să investească în proiectul tău, afacerea va eșua....

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”
WinMasters este unul dintre cei mai cunoscuți operatori de jocuri de noroc din România. De-a lungul anilor de activitate, compania a acumulat foarte multă experiență, care se resimte în calitatea serviciilor, dar...

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat societatea Distribuţie Energie Electrică România (DEER) cu 155.000 de lei pentru nerespectarea legislației privitoare la racordarea...

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum
Cele mai mici prețuri la bunurile de consum și servicii a fost anul trecut în România, cu 55% din media UE, Bulgaria, cu 56%, și Polonia, cu 58%, arată datele Eurostat.  Cele mai mari prețuri...

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?
Un atac de phishing este un tip de atac de inginerie socială care este folosit pentru a fura datele unui utilizator și are forma unei platforme de încredere. De cele mai multe ori atacatorul va trimite un e-mail, un...

Africa va avea în 2027 o uniune monetară

Africa va avea în 2027 o uniune monetară
Africa va avea în 2027 o uniune monetară, semn al progresului economic şi financiar, dar şi al oportunităţii pentru Europa de Est de a-şi diversifica exporturile şi reduce dependenţa de UE. Dacă Uniunea...

Depozitarul Central distribuie dividende pentru acționarii mai multor societăți

Depozitarul Central distribuie dividende pentru acționarii mai multor societăți
Începe distribuirea de dividende, de către Depozitarul Central, pentru acţionarii Bursei de Valori Bucureşti (BVB), Impact Developer & Contractor şi Fondul Proprietatea. Valoarea dividendului brut...

Va fi trimis în 2035 automobilul clasic spre muzeu?

Va fi trimis în 2035 automobilul clasic spre muzeu?
Cât vor mai rezista pe piață mașinile cu motor termic, alimentat cu benzină sau motorină? Automobilul electric-hibrid sau integral-aflat în ofensivă, sau motorul cu hidrogen sunt tot mai prezente pe piața auto...

Transportul portuar maritim a scăzut cu 3,1% în primul trimestru din 2021

Transportul portuar maritim a scăzut cu 3,1% în primul trimestru din 2021
Transportul portuar maritim a scăzut cu 3,1% în primul trimestru din 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Volumul mărfurilor descărcate a crescut cu 0,5%, iar volumul mărfurilor...

Investițiile în metalurgie au scăzut cu 3,5% în 2020

Investițiile în metalurgie au scăzut cu 3,5% în 2020
Investiţiile în sectorul metalurgic au scăzut la 268,788 milioane lei în 2020, cu 3,5% mai mici faţă de 2019, arată datele INS. "Investiţiile în cuptoarele pentru pregătirea fontei şi...
Serviciul de email marketing furnizat de