Investiții de 31 de miliarde de euro pentru autostrăzi și drumuri expres
În perioada 2020-2030, vor fi alocați circa 31 de miliarde de euro în construcția de autostrăzi și drumuri expres, potrivit Planului Național de Investiții și Relansare Economică (PNIRE) al guvernului.
Circa 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres vor fi finalizate în următorii ani în România, investițiile necesare ridicându-se la 4,3 miliarde de euro. Pentru legăturile între provinciile istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se va începe construcția a 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres.
Pe segmentul rutier se vor finaliza lucrările de infrastructură deja începute, respectiv de 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres, pe rutele: Sibiu - Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova - Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău - Borş), Sebeş - Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de Ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.
Pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se vor demara lucrări la 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, la un cost estimat de 31 miliarde de euro. Tronsoanele vizate sunt: Sibiu - Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu - Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş - Iaşi - Ungheni, A3: Ploieşti - Comarnic - Braşov, A7: Ploieşti- Suceava - Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti - Alexandria - Craiova - Lugoj, Buzău/Focşani - Brăila - Galaţi, Măcin - Tulcea - Constanţa; Transregio Gilău - Cluj Napoca - Apahida.
În sectorul feroviar, se vor construi circa 3.000 km de cale ferată, cheltuielile estimative ridicându-se la 18 miliarde de euro. Va fi finalizată reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
Proiectele noi de modernizare a căii ferate vor fi pe rutele: Ploieşti - Suceava - Dărmăneşti, Bucureşti - Craiova - Timişoara - Arad, Suceava - Cluj Napoca, Buzău - Feteşti, Port Constanţa - Palas, Predeal - Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca - Episcopia Bihor, precum şi trenul metropolitan Nădăşelu - Baciu - Cluj-Napoca - Apahida - Jucu - Bonţida.
La nivel metropolitan, se are în vedere dezvoltarea noilor magistrale de metrou şi extinderea celor existente în Capitală, fără a fi prevăzut un termen de finalizare: încheiere tronson M5, lansare M6 - tronsonul Gara de Nord - 1 Mai - Aeroport Otopeni, M4 - tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, extensie M2 Pipera - Petricani şi Berceni - Linia de Centură Sud.
În plan sunt prevăzute și ucrări la metroul din Cluj Napoca, pentru Magistrala: Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca.
În sectorul naval se vor face investiţii totale de 4,3 miliarde de euro pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, îndeosebi pe Portul Maritim Constanţa, lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării.
În domeniul aerian, investiţii totale se ridică la 2,9 miliarde de euro, alocate pentru extinderiea şi construirea de terminale pentru pasageri şi zone cargo, precum şi crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră.

Ştiri din .ro
APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021
Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama
Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă
Agroland va fi listată la Bursa de Valori București
Controale la furnizorii de energie electrică
Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în ianuarie 2020
Ministrul Finanţelor Cîţu ne-a îndatorat cu 3 milioane euro/pe oră, premierul Cîţu, doar cu 1,7 milioane euro

Valea Jiului: redresare după model polonez
