CFR SA anunţă creşterea profitului în prima jumătate a anului în curs şi noi investiţii. Compania se menţine pe un trend pozitiv din punct de vedere financiar, înregistrând un profit de 73 de milioane lei (16,5 milioane euro) în primele cinci luni şi o cifră de afaceri de 383,8 milioane lei, anunţă CFR SA, într-un comunicat de presă.
CFR SA anunţă că se va repoziţiona ca o companie orientată către piaţă, asumându-şi responsabilitatea atât faţă de clienţii săi, operatorii de transport feroviari, cât şi faţă de clienţii clienţilor săi, pasagerii şi operatorii economici interesaţi în transportul de marfă.
“Rezultatul a survenit în ciuda bugetării în creştere a cheltuielilor companiei, generate de majorarea salariului minim pe economie, care a influenţat atât cheltuielile cu personalul propriu, dar şi pe cele cu produsele şi serviciile necesare desfăşurării activităţii de bază”, spun reprezentanţii companiei. În acelaşi timp s-a înregistrat şi un trend descrescător al volumelor de transport, anunţate la începutul anului de clienţii CFR SA, operatorii de transport, trend accentuat de turbulenţele înregistrate pe piaţa transportului feroviar de călători, în această perioadă, se mai precizează în acelaşi document.
“A trebuit să forţăm atingerea acestui rezultat pozitiv într-un timp destul de scurt şi într-un climat economic nefavorabil, pentru a ne asigura un punct de plecare stabil în acţiunea complexă de modernizare a companiei pe care am planificat-o pentru următorii ani. Ne propunem o strategie bazată pe dezvoltarea activităţii şi nu pe restrângerea acesteia, ceea ce înseamnă în primul rând creşterea moderată, dar constantă a veniturilor, apoi reducerea costurilor operaţionale şi non-operaţionale şi, nu în ultimul rând, continuarea integrării în spaţiul de transport unic European”, a declarat Dan M. Costescu director general al CFR SA.
Modernizarea aunţată de CFR SA presupune într-o primă etapă “consolidarea instituţională a companiei, prin securizarea funcţiilor de bază ale administratorului de infrastructură şi eliminarea tendinţelor de destructurare organizaţională, care şi-au probat deja nocivitatea şi nu fac decât să disipe eforturile actorilor principali, conducând la scăderea generală a competitivităţii transportului feroviar faţă de celelalte mijloace de transport”, se mai precizează în comunicat.