x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Ce îşi doreşte generaţia tânără de la un job

Ce îşi doreşte generaţia tânără de la un job

de Alina Botezatu    |    16 Dec 2015   •   17:30
Ce îşi doreşte generaţia tânără de la un job

Dintre cei aproape 20 de milioane de români, o treime au între 15 şi 40 de ani, reiese din datele Institutului Naţional de Statistică. Ei sunt mult mai deschişi la nou, au luat contact cu lumea din afara graniţelor României la vârste fragede, iar influenţa tehnologiilor moderne le-a marcat dezvoltarea profesională. În aceste condiții, ei au alte concepţii despre muncă şi alte pretenţii de la angajatori, faţă de părinţii lor.

La 30 de ani, Rareș Florea a devenit director comercial pentru Europa Centrală și de Est a producătorului de ceasuri inteli¬gente Vector Watch. El a început să lucreze acum nouă ani în domeniul comercial şi vânzări, în firme din IT și din domeniul financiar. Ca și el, cei de 25-30 de ani vor să fie implicaţi în activi¬tăţi importante și, faţă de alte generaţii, acceptă mai uşor proiecte pe perioade determinate, sunt dispuși să se mute în alte oraşe cu jobul, ne-au precizat reprezentanţii companiei de resurse umane Lugera.

„Această generaţie îşi doreşte un program flexibil, proiecte interculturale care să o provoace, spaţiu de lucru permisiv, să bene¬ficieze de înaltă tehnologie și să nu fie constrânsă de programul de lucru”, au detaliat reprezen¬ tanţii Lugera. De asemenea, aceşti tineri au o perspectivă clară asupra posibilităţilor lor de dezvoltare și le place să le ofere sprijin managerilor seniori cu privire la canalele de comunicare online.

În schimb, cei din generaţia 15-24 de ani au mult spirit antre¬prenorial ce trebuie alimentat și susţinut. „Această generaţie este mai puţin motivată financiar decât generaţia de 25-30 ani și este mult mai loială”, au explicat reprezentanţii Lugera. De altfel, la condiţii similare, ca salariu și bonusuri, ei aleg locuri de muncă complet diferite de restul gener¬aţiilor, bazate fie pe mediul de lucru flexibil, fie pe echilibrul dintre viaţa personală și serviciu, ne-a spus Luciana Diaconu, Organizational Development Director la compania de tele¬fonie și tehnologie Telekom Romania. „Ei se așteaptă la feedback imediat, la fel ca pe reţelele de socializare, pentru a-și măsura progresul, dezvoltarea, ceea ce îi motivează foarte mult”, a mai spus Diaconu.
Spre deosebire de generaţiile de peste 40 de ani, care sunt considerate ca fiind dependente de muncă, generaţia de 30-40 de ani muncește ca să trăiască, nu invers. „Sunt adepţii tehnologiei, sunt flexibili și, după ce și-au văzut părinţii 150% la job, apre¬ciază mult mai mult echilibrul dintre viaţa privată și viaţa profesională”, au punctat reprezentanţii Lugera. În aceste condiţii, generațiile sub 40 de ani sunt mult mai determinate să-și ceară drepturile și se lasă mai puţin constrânse de reguli și de normele impuse de autorităţi.

Cei de 25-30 de ani apreciază echilibrul viaţă privată – viaţă profe¬sională, la fel ca toţi tinerii, dar, spre deosebire de ceilalţi, îşi fac mai mult timp pentru pasiuni, se implică mai mult în proiecte de responsabilitate socială, iar locul de muncă trebuie să le satisfacă dorinţa de expunere şi curiozitatea.
Reprezentanţii Lugera

Una dintre principalele caracteristici ale generaţiei de 25-30 de ani este aceea că aceşti tineri vor salarii care să le susţină stilul de viaţă, şi nu în funcţie de ierarhie.

¬ Aproximativ 4,26 milioane dintre românii de 15-40 de ani fac parte din populaţia ¬constituie 46% dintre cei care au un loc de muncă, o firmă sau prestează o activitate independentă. Acestora li se adaugă încă unul sau două milioane de persoane care sunt plecate sau care studiază în străinătate. În rândul celor de 15-24 de ani, rata şoma-jului era cea mai ridicată, de 20,4%, în trimestrul doi al acestui an, de trei ori peste ¬dintre ei lucrează, pentru că majoritatea sunt încă la şcoală.

Aproximativ 1,42 de milioane de persoane au fost înscrise, în anul şcolar 2014/2015, la un liceu, postliceală, profesională sau facultate.
 

×