Să lucrezi pentru Facebook pare o oportunitate cu care nu te întâlneşti decât o dată în viaţă şi care, evident, nu ar trebui ratată.
În realitate, lucrurile nu sunt chiar atât de roz. O tânără, fostă angajata a celei mai mari platforme de socializare, a povestit jurnaliştilor de la The Guardian că a avut parte de cea mai toxică experienţă la un loc de muncă.
În calitate de „custode” (curator), sarcina ei era să aleagă ce link-uri să apară în caseta „trending” a Facebook. „În fiecare zi, strecuram sute de subiecte (sau cuvinte cheie), despre care Facebook îmi spunea că sunt în tendinţe pe platformă. Apoi, alegeam o poveste despre respectivul concept şi compuneam un titlu şi un scurt rezumat care apăreau în casetă.”
Fosta angajată a precizat că, în ciuda acuzaţiilor care au circulat, nu există nicio implicaţie de ordin politic în alegerea ştirilor, problemele cu care s-a confruntat fiind generate de atitudinea managementului faţă de angajaţi.
În departamentul în care lucra erau mulţi oameni profesionişti şi foarte talentaţi, dar tronau favoritismul, sexismul şi intimidarea. Mediul de muncă devenise cel puţin inconfortabil, angajaţii erau nervoşi, deprimaţi şi nu aveau dreptul să îşi exprime opiniile.
De cel mai rău tratament „se bucurau” femeile, ale căror păreri erau ignorate şi cărora nu li se recunoşteau meritele şi competenţa în soluţionarea problemelor.
Începând cu anul 2014, 15 din cei 45-50 de angajaţi ai departamentului Trending şi-au dat demisia. Zece din 15 au fost femei. Cifrele nu fac decât să sugereze că mediul de muncă era insuportabil, având în vedere că salariile erau foarte bune (între 55.000 şi 65.000 de lire pe an), iar angajaţilor li se asigurau mesele cât era la locul de muncă.