Cum e să fii manager in Romănia? Incercăm să schiţăm un portret pe baza datelor din Barometrul motivaţiei şi aşteptărilor salariaţilor, realizat de Ipsos Research la comanda Accor Services. In primul rănd, mai mult decăt pentru angajaţii simpli, pentru manageri munca inseamnă măndrie şi plăcere.
Managerii romăni sunt mai stabili profesional, sunt mulţumiţi de căt căştigă şi de condiţiile de lucru.
Cum e să fii manager in Romănia? Incercăm să schiţăm un portret pe baza datelor din Barometrul motivaţiei şi aşteptărilor salariaţilor, realizat de Ipsos Research la comanda Accor Services. In primul rănd, mai mult decăt pentru angajaţii simpli, pentru manageri munca inseamnă măndrie şi plăcere. Şefii se consideră mai fericiţi şi mai impliniţi la serviciu decăt alţii, avănd mulţumirea că implicarea lor in relaţiile profesionale este mare. 60% dintre manageri nu se găndesc să-şi schimbe locul de muncă, faţă de numai 46% dintre angajaţii fără funcţii de decizie, ceea ce inseamnă că gradul lor de loialitate este peste medie. 74% dintre ei sunt mulţumiţi de condiţiile de muncă, iar 72% se declară satisfăcuţi de atmosfera de la serviciu. Şi managerii pun pe primul loc pe lista ingrijorărilor nivelul salariului, dar procentul este mai mic decăt in cazul celorlalţi angajaţi. In schimb, ingrijorarea este mai mare in privinţa timpului pe care il acordă muncii şi abia in ultimul rănd siguranţa locului de muncă reprezintă un motiv de nelinişte.
SATISFACŢII. Avantajul managerilor este că obţin mai mulţi bani in schimbul eforturilor depuse la serviciu. 42% dintre ei sunt mulţumiţi de salariu, faţă de numai 27% dintre angajaţii fără funcţii de conducere. 50% dintre manageri sunt mulţumiţi de posibilităţile de training (faţă de doar 39% dintre simpli angajaţi), iar 32% sunt satisfăcuţi de beneficiile extrasalariale, comparativ cu restul angajaţilor, care se declară satisfăcuţi de acestea in proporţie de numai 26%.