x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Salariu de gamer - 50.000 de euro/an

0
Autor: Alina Botezatu 30 Apr 2015 - 15:04
Salariu de gamer - 50.000 de euro/an Diana Oros
Vezi galeria foto


Privite cu suspiciune, încă, de către părinţi şi profesori, jocurile electronice pot fi o opţiune de job pentru tinerii de sub 20 de ani. Noul hobby se poate transforma pentru tineri într-o profesie care le poate aduce mii de euro pe an.

Nu apare la televizor, nici în ziare, dar este foarte cunoscut în lumea pasionaţilor de jocuri pe calculator, sub pseudonimul Rdu. La 18 ani, Radu Dima este un idol pentru mulţi liceeni. Ei îl ştiu din lumea virtuală, unde este spaima monştrilor, pentru că este printre cei mai buni gameri de HearthStone, unul dintre cele mai în vogă jocuri electronice. Rdu nu este o raritate. În România, sunt aproape trei milioane de gameri, dintre care 100.000 sunt semiprofesionişti, care joacă până la cinci ore pe zi, potrivit lui Silviu Stroie, preşedinte PGL, divizia de sport electronic a Computergames.ro. Cu aceste cifre, ţara noastră ocupă primele locuri nu doar în Europa, ci şi în lume. Profilul gamerului român sugerează un bărbat, cu vârsta între 17 şi 24 de ani.

Ca să joace multe ore, un gamer român cheltuie, anual, aproape 400 de euro, pe o conexiune bună la internet şi periferice de calitate (căşti, maus etc). “Poate deveni un job important. În România, cei mai buni jucători au câştigat 40.000 – 50.000 de euro, într-un an”, a precizat Silviu Stroie. Asemenea venituri le-au obţinut gamerii profesionişti, care câştigă preponderent de la sponsori. În plus, ei au salarii, care ajung şi până la 10.000 de euro, şi câştigă şi din premii. De exemplu, la competiţia DreamHack Bucharest, din 24-26 aprilie, au fost premii în valoarea de 300.000 de euro. O altă sursă de venituri sunt canalele video online pe care gamerii transmit jocurile practicate de plăcere şi unde fanii pot dona bani, mai spune Stoie. Aşa fac bani şi jucătorii semiprofesionişti. Astfel, se poate ajunge şi la venituri foarte mari. Un jucător mediu din Coreea de Sud poate câştigă şi 200.000 de dolari anual. Gamerii profesionişti sunt sportivi la fel ca oricare alţii. Ei fac parte din cluburi de profil, se antrenează 8-9 ore pe zi pentru îmbunătăţirea tehnicii de joc şi, surprinzător, poate, pentru a-şi mări rezistenţa fizică şi psihică. Iar investiţia în logistică o face clubul. “Organizaţiile mari au reguli clare de alimentaţie şi antrenament fizic, exact ca în orice alt sport”, a subliniat Silviu Stroie. În schimb, gamerii profesionişti se joacă online din propriul cămin. Totuşi, finalele din locaţiile fizice sunt un element esenţial al industriei: fanii îşi susţin echipele şi jucătorii preferaţi, se oferă cele mai mari premii şi sponsorii sunt dornici să se promoveze.

Mulţi jucători,care n-au devenit profesionişti, s-au angajat ca testeri, web designeri sau programatori, în firmele de software. “Un studiu realizat în şcolile din mai multe ţări a arătat că tinerii care practică sporturi electronice îşi dezvoltă mai mult decât alţii abilităţile de negociere, comunicare, socializare, atenţie, viziune periferică, cogniţie, gândire analitică şi non-liniară”, a completat Silviu Stroie.

Un sport nerecunoscut oficial, dar cu mare potenţial
Sportul electronic nu este încă sport oficial în România, dar PGL face demersurile legale pentru acest lucru. “Nu ne dorim niciun fel de suport. Vrem doar ca Ministerul Sporturilor să recunoască faptul că existăm. Din perspectiva gaming-ului profesionist, România are multe de recuperat”, a mai spus Silviu Stroie. În lume, sportul electronic este recunoscut în 17 ţări, printre care Coreea de Sud, China, Bulgaria şi Adzerbaidjan. Scopul comunităţii internaţionale este de a se ajunge la 40 de ţări unde jocul este recunoscut, pentru ca jucătorii să se poată înscrie la competiţii internaţionale, precum Universiada.

Totuşi, ca număr de jucători şi nivel de interes, în Europa, România este depăşită doar de Suedia, Germania şi Polonia. În plus, la nivel mondial, ţara noastră ocupă primele zece locuri la numărul de spectatori. “Gamerii din România sunt o piaţă din ce în ce mai atractivă pentru producătorii de jocuri mari, nu doar pentru că aceştia au foarte mulţi angajaţi la noi. Puterea de cumpărare creşte şi odată cu ea şi nevoia producătorilor de a se promova. De exemplu, Mortal Kombat a avut propriul eveniment de lansare pe piaţa locală, iar primul turneu internaţional de Heroes of the Storm din lume s-a ţinut la DreamHack Bucharest 2015”, a detaliat Silviu Stroie.

În plus, fanii sportului electronic nu sunt doar clienţii industriei de IT şi ai serviciilor conexe, ci şi ai companilor care le vând produse tineriilor, în special, bărbaţilor. Mai mult, apare o nouă generaţie de gameri. La Cupa Liceelor dedicată jocurilor electronice s-au înscris anul acesta 200 de licee. Pe lângă toate acestea, există potenţial de creştere, deoarece gamerul român obişnuit cheltuie încă puţin pe jocuri, în comparaţie cu un suedez sau un sud-coreean.

“Avem câţiva profesionişti care s-au făcut remarcaţi la nivel internaţional, însă nu avem încă organizaţii puternice, adică ceea ce în alte sporturi se numesc cluburi. Sunt şi în România organizaţii de eSport, dar încă nu au forţa celor din Europa”, a subliniat preşedintele PGL. Unul dintre motivele acestei situaţii este acela că echipe nu rezistă mult timp în aceeaşi formulă.

DreamHack Bucharest nu se poate opri din creştere
Relevant pentru cât de repede creşte industria de jocuri electronice este valoarea premiilor acordate la jocurile electronice. În România, primul DreamHack Bucharest a avut loc în octombrie 2012, unde au participat 5.000 de spectatori, iar valoarea premiilor a fost de 31.000 de euro. În anul următor, DreamHack Bucharest a găzduit 12.000 de spectatori, iar valoarea premiilor s-a dublat. Cele două ediţii de anul trecut au adunat 45.000 de spectatori şi o valoare totală a premiilor de opt ori mai mare decât în anul precedent, respectiv de 250.000 de euro. “Iar acum, la DreamHack Bucharest 2015, suma premiilor a fost de 300.000 de euro, dar să nu uităm că anul acesta mai este o ediţie DreamHack, în 30 octombrie -1 noiembrie la Cluj, iar valoare premiilor încă nu a fost definitivată”, a precizat preşedintele PGL.

Tot mai mulţi jucători intră în arenă
Există 13 milioane de practicanţi ai sporturilor electronice şi 205 de milioane de spectatori care urmăresc eSports la nivel mondial, potrivit unui studiu realizat in 2015, de compania de cercetare Newzoo, din Olanda. „Studiul << The Global Growth of Esports >> relevă că 89 de milioane de oameni se declară fani ai acestui sport şi numărul lor va ajunge la 145 de milioane, în 2017”, a precizat Stroie.

Potrivit preşedintelui PGL, această evoluţie este motivată de: progresul tehnologic, accesul facil la device-uri şi gadget-uri, conexiunea rapidă şi relativ ieftină la internet, gratuitatea unor jocuri electronice, dar şi dezvoltatorii de jocuri joacă un rol mare. “Aceştia creează jocuri care includ toate elementele unui sport: divertisment, competitivitate, antrenament, spiritul de echipă etc”, a explicat Stroie.

În funcţie de timpul dedicat, gamerii se împart în: casual (ocazionali), mid-core – interesat mai mult de gaming decât cei ocazionali, hard-core – cei care participă la competiţii, ei sunt semi-profesioniştii, iar ultima categorie este pro-gamerul, sau jucătorul profesionist. “Cei mai mulţi jucători sunt casual şi mid-core. Aceştia reprezintă milioanele de fani şi ai celorlalţi din categoriile hard-core şi pro-gamer”, a adăugat Silviu Stroie.
Jocurile momentului sunt Counterstrike Global Ofensive (CS:GO), DotA 2, League of Legends, HearthStone, FIFA.
Citeşte mai multe despre:   gamer,   dreamhack bucharest 2015

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 17,3% în primele opt luni din 2021

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 17,3% în primele opt luni din 2021
Afacerile din serviciile de piaţă prestate întreprinderilor, serie brută, au crescut cu 17,3%, în primele opt luni din 2021, față  de aceeaşi perioadă din 2020, arată INS. Cele mai mari creșteri...

APIA anunță că aproape 40.000 de fermieri vor primi banii pentru Campania 2021

APIA anunță că aproape 40.000 de fermieri vor primi banii pentru Campania 2021
APIA anunță că a început să facă plăți în avans pentru Campania 2021. Banii vor ajunge la aproape 40.000 de fermieri din România. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) anunță că...

APIA începe acordarea plăților în avans pentru fermieriii care au depus Cereri unice în 2021

APIA începe acordarea plăților în avans pentru fermieriii care au depus Cereri unice în 2021
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) începe, luni, Campania de plată în avans pentru fermierii care au depus Cereri unice de plată în anul 2021. Banii se vor acorda între 18...

PNRR începe în România cu o achiziție directă, ocolindu-se licitația

PNRR începe în România cu o achiziție directă, ocolindu-se licitația
Galerie Foto Ministerul Energiei a postat pe SEAP joi, 14 octombrie, un anunț de cumpărare directă de servicii de asistență tehnică pentru elaborarea documentelor programatice aferente gestionării finanțării Planului...

Intrăm în epoca energiei curate doar dacă ne țin buzunarele!

Intrăm în epoca energiei curate doar dacă ne țin buzunarele!
Energia curată ustură la buzunare! Tranziția energetică, absolut necesară, are însă costuri exorbitante pe care țările sărace nu vor putea să le suporte singure. Explozia prețurilor care scurtcircuitează...

Contracte pentru firme de casă, acordate legal... după modificarea legii

Contracte pentru firme de casă, acordate legal... după modificarea legii
Galerie Foto Transportatorii de persoane din județul Constanța sunt pur și simplu eliminați de pe piață, cu ajutorul legislației modificate recent, dar și prin proceduri administrative. La Constanța este scandal din nou,...

Piaţa energiei se află într-un colaps fără precedent

Piaţa energiei se află într-un colaps fără precedent
Piaţa energiei se află într-un colaps fără precedent şi ameninţă să transforme inflaţia ridicată din 2021 într-o eră economică teribilă. Reţeaua complexă care alimentează lumea este extrem de...

O vară a iubirii. Verighetele și inelele de logodnă, în topul preferințelor românilor

O vară a iubirii. Verighetele și inelele de logodnă, în topul preferințelor românilor
Magazinele de bijuterii Teilor a înregistrat o creștere de 85% a vânzărilor de verighete și o creștere de 40% a vânzărilor de inele de logodnă pe perioada de vară, între 1 iunie și 30 septembrie. În 2021,...

Avertisment DUR al BNR. Absorbția fondurilor europene din PNRR este incertă

Avertisment DUR al BNR. Absorbția fondurilor europene din PNRR este incertă
Perspectiva absorbției fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și a celor aferente noului Cadru financiar 2021-2027, prezintă un grad ridicat de...

ANRE a amendat patru furnizori de gaze naturale. Engie România contestă sancțiunea

ANRE a amendat patru furnizori de gaze naturale. Engie România contestă sancțiunea
Furnizorul de gaze naturale Engie România a anunțat că va contesta în instanță decizia ANRE care l-a sancționat cu o amendă de 800.000 lei pentru încălcarea legislației referitoare la ofertele tip...

Oferta-șoc: 900 lei/MWh și o factură de 4.200  lei/lună

Oferta-șoc: 900 lei/MWh și o factură de 4.200  lei/lună
Galerie Foto Iarna care se apropie cu pași repezi va fi una de groază pentru majoritatea populației, din cauza facturilor imense la gaze și energia electrică care vor veni. Va fi o iarnă a supraviețuirii pentru mulți dintre r...

Producția industrială a crescut pe seama scumpirilor electricității și gazelor

Producția industrială a crescut pe seama scumpirilor electricității și gazelor
Producţia industrială a crescut cu 12,7% ca serie brută şi cu 13,1% ca serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primele opt luni din 2021, raportat la același...

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei

Ministerul de Finanţe a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2030 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 600 milioane lei, nivelul programat, la o dobândă anuală de 4,93%. La licitaţie au partic...

A fost semnat contractul pentru construcția Spitalului Regional Cluj

A fost semnat contractul pentru construcția Spitalului Regional Cluj
Guvernul a aprobat, joi, un memorandum privind contractul de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru Spitalul Regional de Urgență Cluj. Contractul are o valoare estimată...

UPDATE Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. Încep lucrările la lotul 3 București Sud

UPDATE Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. Încep lucrările la lotul 3 București Sud
A fost emis ordinul de începere a lucrărilor de execuție pentru lotul 3 din Autostrada de Centură București Sud, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). proiectul...
Serviciul de email marketing furnizat de