x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Top 5 strategii eficiente pentru o bună retenție a angajaților în 2023

Top 5 strategii eficiente pentru o bună retenție a angajaților în 2023

07 Iul 2023   •   14:55
Top 5 strategii eficiente pentru o bună retenție a angajaților în 2023

Dezbaterea legată de criza economică post-COVID continuă, însă un lucru este cert, în 2023 există mai multă nesiguranță financiară. Inclusiv în România mulți angajați au ales să demisioneze. În acest context, companiile caută metode pentru a-și păstra angajații și pentru a atrage noi salariați.

Având în vedere contextul economic, angajatorii nu își pot permite să nu pună mare preț pe cel mai important activ al lor: angajații. Iată câteva strategii eficiente pentru o mai bună retenție a angajaților, în 2023.

1.Comunicarea eficientă dintre angajați și angajatori

Munca remote a reprezentat un mod eficient de a lucra în siguranță în timpul pandemiei. Însă, deși mediul online oferă numeroase avantaje, are și un neajuns major: barierele de comunicare.

De aceea, revenirea la birou și încurajarea comunicării între angajați reprezintă cele mai bune strategii pentru sudarea echipelor. Așa cum arată și un studiu realizat de Genesis Property, compania fondată de omul de afaceri Liviu Tudor, 52% dintre angajați spun că preferă întâlnirile în persoană în locul ședințelor online.

Foarte interesant, 40,3% dintre respondenți preferă ședințele online, însă de la birou. Astfel, angajații își doresc tot mai mult să interacționeze la locul de muncă, să se vadă față în față și să separe viața profesională de cea personală.

2.Îmbunătățirea locului de muncă

Pentru a stimula socializarea, motivarea și productivitatea, spațiul de birouri nu mai poate fi doar un spațiu banal în care îți desfășori activitatea, ci ar trebui transformat în hub social. Pentru a se adapta nevoilor sociale ale angajaților, companiile ar trebui să pună accent atât pe spațiile moderne de birouri (deschise și închise), zone de brainstorming, co-working, spații de recreere, zone verzi la 2-3 minute de birou.

Adaptarea spațiilor de birou la nevoile angajaților contribuie la internalizarea valorilor companiei, integrarea mai facilă a noilor angajați și creșterea șanselor de promovare (lucrul în echipă, un loc de muncă relaxat contribuie la automotivarea angajaților). Cu alte cuvinte, compania ar trebui să ia măsuri pentru îmbunătățirea spațiilor de lucru.

3.Regândirea programului de recompensare

Regândirea sistemului de recompensare a angajaților este esențială pentru a crește satisfacția la locul de muncă, productivitatea și motivația. De asemenea, contribuie la întărirea culturii organizaționale și la retenția angajaților de top.

Un salariu pe măsura rezultatelor și adaptat la competiție este un prim pas, însă nu este suficient pentru a-ți recompensa angajații. Este indicat să fii atent la nevoile și aspirațiile acestora. Recunoașterea reușitelor angajaților se traduce și prin oferirea de discounturi (la restaurante, cărți, festivaluri etc.).

4.Remodelarea responsabilităților managerilor

Tot mai multe companii au înțeles că prin competiție se aduce un deserviciu angajaților și rezultatelor firmei. Conceptul de people centricity pune în centru colaborarea, echitatea și echilibrul dintre raporturile ierarhice. Iată câteva sfaturi pentru ca firma să devină people centric:

  • Fii deschis la ceea ce simt angajații, de la sugestiile lor până la nelămuriri și întrebări. Ia decizii în funcție de ceea ce își doresc și implementează schimbările promise;
  • Pune accent pe incluziune și diversitate. Fii deschis la oameni cu talente diferite, păreri și idei diverse. Astfel, există o probabilitate mai mare de a inova;
  • Încurajează munca de valoare (care are un scop). Observă ce îi motivează pe angajați și care sunt obiectivele companiei și încearcă să ajungi la un numitor comun.

5.Dezvoltarea profesională și umană a angajaților

Quiet quitting este o provocare în ultimele luni. Managerii ar trebui să ofere angajaților oportunități de a se dezvolta profesional și uman. Iată câteva recomandări:

  • Fii deschis să înveți lucruri noi și să comunici cu angajații, față în față și online;
  • Ia măsuri pentru a trata și preveni burnoutul. În acest sens, ar trebui să cunoști angajații și să creezi un mediu deschis în care aceștia să fie liberi să discute despre problemele cu care se confruntă;
  • Implică angajații în luarea deciziilor și arată-le cum munca lor contribuie la obiectivele mai mari ale companiei.

Retenția angajaților este o problemă spinoasă în post pandemie. Concentrarea asupra nevoilor angajaților te ajută să îi apreciezi, să îi recompensezi pe măsura rezultatelor și să îi ajuți să se dezvolte profesional și uman.

 

Sursa foto: Shutterstock

×