Angajaţii se stresează nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reacţie la comportamentul unor colegi, concluzionează un studiu de specialitate.
Angajaţii se stresează nu numai din cauza deadline-urilor, ci mai ales ca reacţie la comportamentul unor colegi, concluzionează un studiu de specialitate.
Chiulangiul, certăreţul, bărfitorul, plăngăciosul, zgomotosul, plimbăreţul, clefăitorul, strănutătorul, vulgarul şi intrerupătorul sunt cele zece categorii de angajaţi care-şi scot cel mai mult colegii din sărite, potrivit unui sondaj al firmei de recrutare şi consultanţă Cerdian, din Marea Britanie.
Chiulangiul e cel care găseşte mereu scuze pentru a evita munca, certăreţul este tipul omului care vorbeşte mereu tare in incăperile cu mai multe birouri, bărfitorul ştie intotdeauna cele mai ascunse secrete ale colegilor, plăngăciosul nu vede niciodată nimic bun in nici o situaţie, iar zgomotosul foloseşte tastatura de parcă ar sparge nuci.
TIPURI. Plimbăreţul işi imparte ziua intre lungile pauze de cafea şi ţigări, clefăitorul mestecă gumă cu gura deschisă şi-şi soarbe cafeaua in aşa fel incăt toată lumea să ştie căt de mult ii place, strănutătorul nu foloseşte niciodată batista cănd trebuie, vulgarul injură de mama focului ca să-l audă toată lumea, iar intrerupătorul intervine in timpul şedinţelor cu cele mai inepte intrebări şi observaţii.
ATENŢIE! "Aceste obiceiuri sunt mai iritante decăt par la prima vedere", susţine Doug Sawers, directorul firmei de recrutare. "Comportamentul stresant şi care intrerupe atenţia poate afecta moralul angajaţilor şi are consecinţe in scăderea productivităţii muncii", afirmă Sawers. Britanicul recomandă managerilor să fie atenţi la astfel de comportamente iritante atunci cănd fac angajări.
Păstraţi echilibrul
Aceeaşi firmă de recrutare are căteva recomandări pentru a combate stresul: rezervarea de timp pentru proiectele pe termen lung; comunicarea colegilor care provoacă intreruperi acestei probleme; stabilirea unor limite precise pentru angajaţii respectivi; respectarea pauzei masă pentru a nu stresa colegii măncănd la locul de muncă; adoptarea unei poziţii corecte pe scaun; efectuarea de mişcare periodic pentru a relaxa muşchii.
catalin.pruteanu@jurnalul.ro