Restricțiile impuse în timpul pandemiei de COVID-19 au dus la reducerea dramatică a curselor aeriene, motiv pentru care operatorii s-au văzut nevoiți să decidă concedieri masive. După reluarea zborurilor s-au trezit însă că nu mai dispun de suficient personal, motiv pentru care anunță angașări pentru care oferă salarii atractive dar și alte beneficii.
Companiile aeriene caută astfel însoțitori de bord. Persoanele interesate trebuie să aibă peste 18 ani și să fi terminat liceul, deși nu este nevoie de diplomă de bacalaureat.
Singura problemă este faptul că trebuie urmate cursuri de prergătire. Acestea durează între 3-6 săptămâni iar costul lor este destul de ridicat, între 1.500-2.600 de euro. La absolvire trebuie promovat un examen.
Cu toate acestea, cursurile nu sunt obligatorii dar este nevoie de atestatul EASA (European Union Aviation Safety Agency/Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei) pentru însoțitori de bord.
"Nevoia este foarte mare. Noi avem un parteneriat cu un operator aerian şi cursanţii şcolii noastre au prioritate la angajare. Noi suntem norocoşi că am prins parteneriatul ăsta, dar, în general ei depun CV-ul când aud de anumite posturi disponibile", a explicat Iulia Iovu, trainer în domeniul aviației, la observatornews.ro.
Pe lângă salarii, însoțitorii de bord au șansa să viziteze toată lumea. Cei mai bine plătesc operatorii aerieni din Orientul Mijlociu, unde salariile ajung la 3.000 de euro lunar.
Companiile aeriene românești plătesc și salarii de peste 1.500 de euro, la care se adaugă plata pentru orele de zbor și diurna.