Vânzările retailerilor din centrul comercial AFI Cotroceni au crescut cu 5% în 2017 faţă de anul precedent şi s-au situat la 1,1 miliarde lei, potrivit datelor publicate de compania de dezvoltare, management şi investiţii în domeniul imobiliar AFI Europe România.
AFI Cotroceni, cel mai mare centru comercial din România, a raportat un venit operaţional net de peste 34 milioane de euro, reprezentând o creştere de 2% faţă de anul 2016, luând în considerare lucrările complexe de extindere care au fost finalizate în T4 2017. Numărul vizitatorilor din AFI Cotroceni a crescut la 51.000 pe zi.
Valoarea AFI Cotroceni la 30 septembrie era de 501 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de peste 7%, după finalizarea lucrărilor de extindere pentru găzduirea celui mai mare magazin P&C din România (5.200 mp), precum şi a celui mai mare magazin Zara din regiunea Europei Centrale şi de Est (4.000 mp), care au condus la creşterea suprafeţei totale închiriabile a centrului comercial la 90.000 mp.
Venitul Operaţional Net al AFI Europe România din activele generatoare de venit pe piaţ trecut pragul de 51 milioane de euro în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de 10,1% faţă de rezultatele înregistrate în anul 2016.
Centrul comercial AFI Ploieşti, care are o suprafaţă totală închiriabilă de 34.000 mp, a generat un venit operaţional net de peste 5 milioane de euro în 2017, în timp ce vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 18%, ajungând la peste 260 milioane lei, în comparaţie cu anul 2016. Numărul de vizitatori ai centrului comercial din Ploieşti a depăşit 15.000 de persoane pe zi, iar gradul de ocupare rămâne constant, la 99%.
Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafaţă închiriabilă de 70.000 mp şi un venit anual estimat la 13 milioane de euro, are un grad de ocupare de 99,7%, iar valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, potrivit evaluărilor efectuate la 30 septembrie 2017. AGERPRES