Este ziua 216 a anului
Au mai ramas 149 de zile
|
|
SARBATOARE CRESTINA
|
Sfanta Mucenita Evdochia era romana crestina din partea rasaritului, din Anatolia. A fost luata in robie de Sapor, imparatul persilor, impreuna cu 9.000 de crestini, si a fost dusa in Persia. Acolo, ea a cunoscut credinta crestina pe langa ceilalti prizonieri. S-a inteleptit pe sine prin rugaciune si citirea dumnezeiestilor Scripturi, incat ii invata si indemna la rabdare si viata sfanta pe toti robii. Femeile persilor, afland de la robi despre ea, si ele o iubeau, intorcand astfel pe multe la cunostinta lui Dumnezeu. Pentru aceasta fiind parata, a fost in multe feluri si in multe randuri groaznic chinuita. Iar cea din urma data, vazand-o mai mult moarta si fara grai, i-au taiat capul.
|
Citește pe Antena3.ro
CALENDAR CRESTIN-ORTODOX
|
|
CALENDAR ROMANO-CATOLIC
|
|
CALENDAR GRECO-CATOLIC
|
|
CALENDAR DE POST
|
4 V Sfintii 7 tineri din Efes; Aducerea moastelor Cuv. Mucenite Evdochia
In a patra zi a Postului Adormirii Maicii Domnului, "Tipicul cel mare" si "Invatatura pentru posturi" din "Ceaslovul Mare" prescriu ajunare, pana la ceasul noualea. Ca vechime, Postul Adormirii Maicii Domnului este cel mai nou dintre cele patru posturi de durata. Originea lui trebuie pusa probabil prin secolul al V-lea, cand cultul Maicii Domnului a inceput a lua o dezvoltare mai mare si cand sarbatoarea Adormirii Ei a capatat o mai mare importanta. |
PROVERBUL ZILEI
|
"Averea nu are stapan"
|
S-A INTAMPLAT AZI
| ||
|
NASCUTI LA 4 august
|
|
Credinte populare, traditii, semne
|
Ziua solara are doua miezuri (al zilei si al noptii) si doua hotare (rasaritul si apusul). In credinta populara, miezurile timpului diurn erau momente critice in derularea si implinirea vietii omului. La miezul sau puterea noptii, binele si raul se confruntau cu putere. Treptat, spatiul si timpul nocturn se purificau, iar fortele binelui atingeau puterea maxima la ivirea zorilor. Miezul noptii si rasaritul Soarelui erau insa momente opuse pentru implinirea sau anularea actelor magice. Miezurile noptii si zilei aveau insa si o valoare pozitiva: erau momente de odihna pentru astrii nemuritori, Soarele si Luna, si pentru oamenii de pe Pamant. Transportul pe cap al oalelor cu mancare si al vaselor cu apa a fost o practica straveche, specifica femeilor. Obiceiul a atras atentia lui Ovidiu, care, referindu-se la ocupatiile femeilor geto-dace, scria: "Femina pro lama cerialia murtera/ Suppsitoque graven vertice portat frangit aquam" (In loc sa teasa lana, femeile dace teseau mai ales canepa si inul, macinau bucatele si purtau pe cap vasul cu apa). Dupa doua milenii, romancele, mai ales cele din sud-vestul tarii, folosesc, in situatii speciale, aceeasi tehnica de transport ca stramoasele lor. Cu copilul, vasul sau donita cu apa purtate pe cap, cu corpul drept si cu privirea scrutand departarea, acestea au infatisarea unor statui care pastreaza ceva din demnitatea si nobletea inaintasilor. (Profesor Ion Ghinoiu)
|