O scrisoare primită la redactie ne atrage atentia ca peste 30% din cantitatile de combustibili auto pe care le vand retelele de distributie nu sunt conforme standardelor de calitate si sunt comercializate fara a fi platite obligatiile la buget (accize, TVA si impozit pe profit), estimandu-se ca, anual, ca urmare a neachitarii acestor taxe si impozite, statul nu incaseaza peste 1 miliard de euro.
Solutii de iesire din criza economica (ce a devenit cea mai mare ingrijorare a majoritatii romanilor) sunt vehiculate zilnic in mass-media, iar unele dintre acestea parca sunt facute, prin absurdul lor, sa genereze comentarii negative in randul opiniei publice si sa abata atentia omului de rand de la ce se intampla in realitate intr-o tara ale carei venituri la buget sunt neindestulatoare ca urmare a faptelor de evaziune fiscala si coruptie, care, desi sunt tot mai frecvente in aceasta perioada de recesiune, parca ar fi fost descoperite recent ca au caracter de fenomen si au intrat in atentia guvernantilor, care sustin sus si tare (insa, numai de fatada), ca sunt preocupati mai mult decat oricand de combaterea acestui adevarat flagel social.
La aceasta concluzie amara am ajuns dupa ce am cautat sa facem lumina, prin metode specifice investigatiei jurnalistice, intr-un caz aparent banal: carburantii cu care alimentam, zi de zi, masinile proprii sau pe cele ale institutiilor sau firmelor la care lucram.
Surse de incredere din retelele de distributie a carburantilor auto ne-au confiat, sub protectia anonimatului (justificat, de altfel, de teama de a-si pierde locurile de munca sau, si mai rau, de frica de a nu pati ceva rau, ele sau familiile lor) ca peste 30% din cantitatile pe care le vand nu sunt conforme standardelor de calitate actuale si sunt comercializate fara a fi platite obligatiile la buget (accize, TVA si impozit pe profit), estimandu-se ca, anual, ca urmare a neachitarii acestor taxe si impozite, statul nu incaseaza peste 1 miliard de euro - suma ce se apropie de valoarea fondurilor apreciate de autoritati ca sunt necesare pentru a trece peste impasul bugetar actual, care, pentru a fi depasit, a obligat Guvernul sa apeleze la credite scumpe, de pe piata interna si externa, pentru ca, pana la primirea transelor din partea F.M.I., sa poata fi platite pensiile si salariile bugetarilor.
Mai grav este ca vanzarea unor astfel de carburanti contrafacuti pune in pericol atat "sanatatea" mediului inconjurator, cat si pe cea a motoarelor si injectoarelor autoturismelor care le utilizeaza - care se uzeaza prematur si necesita costuri suplimentare de intretinere/reparatie suportate de utilizatorii prejudiciati (neplaceri care se adauga la stricaciunile cauzate de craterele de pe sosele), destabilizand totodata mediul concurential, datorita concurentei neloiale promovate in dauna celorlalti agenti economici din domeniu, ce au acelasi obiect de activitate si deruleaza activitati legale, determinand consecinte grave asupra cifrei de afaceri, profiturilor si angajatilor acestora.
Rechinii care actioneaza pe piata produselor petroliere (estimata la 4-5 miliarde de euro anual) au format retele de criminalitate bine organizate, care obtin venituri ilicite de ordinul sutelor de milioane de lei anual, prin punerea la punct a unor ample mecanisme evazioniste, in cadrul carora sunt concepute si utilizate circuite scriptice ale marfurilor complicate excesiv, prin interpunerea unor firme "fantoma", care nu functioneaza la sediile declarate, nu declara, total sau partial, tranzactiile derulate si sunt reprezentate formal, in majoritatea cazurilor, de cetateni straini care nu sunt prezenti in tara noastra.
O astfel de retea este si cea condusa de cetateanul ungur RACZ PETER ATTILA, rezident in Oradea, jud. Bihor, care, de altfel, a si facut, in urma cu cativa ani, obiectul unor articole in presa autohtona, cat si, recent, in cea din Germania si Austria (asa cum este cel aparut in cotidianul austriac DIE PRESSE, sub titlul "Romania: Aur negru in conducte ilegale", avand subtitlul "Mafia italiana participa activ"), care au scos in evidenta activitatile ilicite in care este implicat cel in cauza, relatiile sale in randul autoritatilor, cat si cu capii mafiei italiene.
Investigatiile jurnalistice realizate au dus la identificarea unora dintre "gaurile" date bugetului statului de reteaua coordonata de cel in cauza, printre care:
● Cazul "EXCELLA" (mediatizat si in presa constanteana si cunoscut la nivelul organelor fiscale, vamale si al organelor de cercetare si urmarire penala din judetul Constanta):
In anul 2009, S.C. EXCELLA REAL GRUP S.R.L. Nicolae Balcescu, judetul Constanta (controlata la acea vreme de relatia lui RACZ PETER ATTILA, NEMES RADU - care in prezent nu poate fi identificat de organele abilitate pentru a fi tras la raspundere pentru ilegalitatile comise), a cumparat peste 45.000 de tone de produse energetice (motorina inferioara, cu un continut mare de sulf, neconforma standardelor de calitate), in principal, de la S.C. OSCAR DOWNSTREAM S.R.L. Magurele, jud. Ilfov, marfuri pentru care nu a platit accize, intrucat a declarat ca le va folosi la fabricarea de produse industriale (neaccizabile) sau combustibil lichid greu sau usor (la care acciza este de peste 20 de ori mai mica decat in cazul motorinei).
In realitate, firma din Nicolae Balcescu a vandut mai departe combustibilii, fara a-i utiliza conform destinatiei prevazute, neplatind impozitele si taxele aferente (in valoare de circa 100 de milioane de lei), valorificarea marfurilor facandu-se prin statii ale unor "benzinari" particulari din judetele Alba, Bihor, Cluj si Sibiu.
Dar, atentie !!! Mai multe judete din vestul tarii (Alba, Arad, Bihor, Cluj, Mures, Sibiu, Salaj, Timis) sunt impanzite de combustibilii contrafacuti distribuiti la pompa de membrii structurii coordonata de RACZ PETER ATTILA (proveniti, in parte, din achizitiile de uleiuri minerale nepurtatoare de accize, dar cu caracteristici asemanatoare motorinei, efectuate de pe spatiul comunitar de firmele "fantoma" constituite de persoanele in cauza, tranzactiile respective nefiind declarate la organele fiscale autohtone), care, pe langa faptul ca nu platesc datoriile catre stat, obtin venituri ilicite uriase, ce sunt apoi "legalizate" prin investirea in imobile, terenuri si masini scumpe.
● Cazul "COLORS" (de asemenea, identificat si cunoscut de reprezentantii organelor abilitate si de cei ai institutiilor de cercetare si urmarire penala):
Dar setea de bani nemunciti a lui RACZ PETER ATTILA si a legaturilor sale de afaceri nu s-a potolit odata cu terminarea circuitului "EXCELLA", asa ca, aproape simultan cu acesta, a fost pus in opera un alt mecanism, bazat pe tranzactii fictive, in baza carora cei in cauza au obtinut venituri ilicite importante.
Astfel, S.C. COLORS INTERNATIONAL S.R.L. Sacueni, jud. Bihor (asociat unic si administrator cetateanul ungur BERECZKI JOZSEF - interpus formal de RACZ PETER ATTILA) a incasat intr-un cont bancar peste 10 milioane de lei, de la S.C. HEY INVEST CONSTRUCT S.R.L. Bucuresti (firma "fantoma", avand ca unic asociat si administrator pe STRAUSZ LASZLO MIHALY, cetatean ungur).
Majoritatea platilor efectuate de firma din Bucuresti catre "furnizorul" din Sacueni au fost realizate anterior demararii, de catre acesta din urma, a operatiunilor de aprovizionare (fictiva) cu motorina de la S.C. M & D SEA FARERS S.R.L. Constanta (controlata de relatia lui RACZ PETER ATTILA, DOSPINESCU NICOLAE, prin intermediul administratorului DOSPINESCU GILDA ELENA), in conditiile in care, in realitate, marfurile in cauza au fost valorificate ilegal pe piata interna, fara plata obligatiilor fiscale aferente (peste 15 milioane de lei).
Din cele aproximativ 10,5 milioane de lei intrate in conturile firmei din Sacueni, peste 2 milioane de lei au fost virate unor firme "fantoma" -reprezentate formal de cetateni unguri, relatii ale lui RACZ PETER ATTILA, suma ridicata de acestia in numerar, in baza unor acte false si ajunsa ulterior in posesia celui in cauza.
Dar credeati ca totul se opreste aici? Nici vorba !!! Fiti atenti ce a pus la cale RACZ PETER ATTILA impreuna cu partenerul sau de afaceri, mafiotul italian PAPALIA ANTONINO - membru al clanului N'DRAGHETTA, investigatiile noastre confirmand informatiile aparute in publicatii de prestigiu din Germania si Austria si, mai mult decat atat, relevand ca cetateanul italian a fost condamnat, in perioada 1989-2007, pentru comiterea mai multor infractiuni in tara sa de origine - printre care, asociere in vederea comiterii de infractiuni de tip mafiot, incalcarea regimului armelor si munitiilor, producerea si comercializarea de stupefiante, omisiunea declararii veniturilor si spalare de bani.
Astfel, cei doi au preluat, in luna septembrie 2008, prin intermediul S.C. ECODIESEL S.R.L. Oradea, de la S.C. PETROLSUB S.A. Balc, jud. Bihor, rafinaria detinuta de aceasta in Suplacu de Barcau, ju. Bihor, platind initial, in "intelegere" cu lichidatorul firmei din Balc, suma de doar 500.000 de euro din totalul de 14,8 milioane de euro.
Rafinaria are o capacitate mare de prelucrare, de circa 1.700 de tone zilnic si detine rezervoare in care pot fi stocate circa 30.000 de tone de produse petroliere, RACZ PETER ATTILA si PAPALIA ANTONINO sustinand sus si tare ca urmeaza sa fie fabricate aici, in proportie de peste 65%, bitum rutier (neaccizabil) si combustibil lichid greu (pacura - usor accizabila).
Insa, chiar credeti asta? Asteptati si-o sa vedeti cum statiile de carburanti din tara detinute de micii intreprinzatori privati o sa fie invadate de combustibili contrafacuti, de calitate inferioara (achizitionati de acesti "benzinari" la preturi mult mai mici decat cele practicate pe piata), proveniti de la rafinaria patronata de RACZ PETER ATTILA si PAPALIA ANTONINO si comercializati fara a fi platite taxele si impozitele la bugetul de stat.
Va e greu sa credeti asa ceva? Stiati ca, in anul 2002, RACZ PETER ATTILA - reprezentand, la acea vreme, S.C. PETRO STEI S.R.L. jud. Bihor, a obtinut, cu sprijinul lui ZAMFIRACHE RADU - in acea perioada director al SUCURSALEI INCERP CERCETARE PLOIESTI apartinand PETROM S.A. Bucuresti, un brevet de inventie pentru aditivi pentru benzina, ce pot fi utilizati si ca atare, drept combustibili? Va mai indoiti de ceva daca va spunem ca documentatia tehnica necesara pentru autorizarea rafinariei a fost realizata de acelasi ZAMFIRACHE RADU - in prezent sef al Compartimentului Expertize Tehnice din cadrul Tribunalului Ploiesti ?
Asa ca, fara falsa modestie si fara a fi acuzat ca promovez interesele anumitor concernuri petroliere, aveti grija de unde va alimentati masinile si cascati bine ochii cand ajungeti la pompa, caci altfel veti casca si mai mult baierele pungii (lucru de nedorit si chiar imposibil in actuala criza) si, in loc sa ajungeti unde trebuie, veti ramane (la propriu) pe drumuri si asta, paradoxal, nu din cauza starii deplorabile a acestora.
Citește pe Antena3.ro