x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oraş fără locuri de parcare, caut maşini de ridicat

0
Autor: Cristiana Toader 29 Iul 2009 - 00:00
În Bucureşti, cândva în iulie 2009, în faţa Facultăţii Româno-Americane, un student îşi parchează maşina în grabă şi fuge către clădirea facultăţii. Vrea să afle la ce oră urmează să susţină examenul de licenţă şi sala în care se va întâmpla asta. Pentru că oricum urmează să se mai întoarcă la maşină în următoarele minute, băiatul îşi lasă lucrarea de licenţă pe bancheta din spate a autoturismului. Însă, la întoarcerea din curtea facultăţii, descoperă cu uimire şi disperare că maşina lui împreună cu lucrarea de licenţă au fost ridicate pentru că maşina era... "parcată neregulamentar". Acestea fiind spuse... ia licenţa de unde nu-i. Acesta este numai unul dintre miile de cazuri în care cei angajaţi de Primărie să cureţe străzile Bucureştiului de vehiculele parcate ilegal încurcă vieţile participanţilor la trafic... de parcă nu erau suficient de încurcate.

În calitate de cetăţean al Capitalei şi, în acelaşi timp, conducător auto, trebuie să ştii că drumurile sunt proaste, ambuteiajele sunt mari şi dese, iar maşinile parcate ilegal sunt ridicate, ceea ce sună ca o glumă, din moment ce în Bucureşti avem peste 1 milion de maşini înmatriculate şi 45.000 de locuri de parcare. După cum ştim, municipalitatea a hotărât să ia atitudine împotriva celor care parchează neregulamentar, dar, pentru că suntem în România, nimeni nu s-a gândit că pentru a cere unui cetăţean să respecte o lege trebuie să-i creezi condiţiile respectării legii. Mulţi dintre cei care cutreieră Bucureştiul zilnic la volanul propriului autovehicul nu trebuie să-şi mai facă griji doar pentru craterele din asfalt sau pentru orele pe care le petrec în ambuteiaje; de acum au o nouă problemă: în momentul în care te opreşti, nu te grăbi să răsufli uşurat că după atâtea ore petrecute în trafic ai ajuns, în sfârşit, teafăr şi nevătamat la destinaţie, căci, atunci când o să vrei să te întorci de unde ai venit, s-ar putea să nu mai ai cu ce să faci asta. Mai mult decât atât, s-ar putea să fi nevoit chiar să plăteşti unor "şmecheri cu Ferrari" vreo 10 milioane de lei vechi pentru că nu ai parcat legal.

Ceea ce este însă şi mai revoltător este că după ce ai plătit cei 1.000 de lei din salariul minim pe economie, în valoare de 600 de lei, nici măcar un leu din aceşti bani nu va ajunge în buzunarul municipalităţii, care eventual să construiască nişte locuri de parcare. În fond şi la urma urmei, de ce s-ar dori construirea unor locuri de parcare în contextul în care, numai în Sectorul 2, firma care se ocupă cu sancţionarea şoferilor care "încalcă legea", Supercom, nu a câştigat de la începutul lui 2009 "decât" 900.000 de euro??? Până la urmă, aceasta nu este decât încă o dovadă a existenţei acelora care au grijă să "şpăguiască" pe cine trebuie la Primărie. Astfel sunt obţinute contractele. Cu câteva zeci de angajaţi şi câteva utilaje de ridicare, operaţiunea "Banul cetăţeanului plătitor de taxe e sfânt" poate începe. Şi pentru că aceşti "şmecheri cu Ferrari" şi cei apropiaţi lor nu se pot afla în pericolul ridicării maşinilor, semnele de oprirea interzisă din zonele precum Dorobanţi au dispărut peste noapte; ce-i drept, nimeni nu poate risca să-şi aducă piţipoanca la cafea şi la plecare să nu mai aibă în ce s-o mai urce.

Mulţi dintre şoferii bucureşteni însă şi-ar dori să aibă măcar posibilitatea să parcheze ilegal, căci la condiţii decente de parcare bucureştenii nu mai visează de mult. Mai nou, Primăria Generală a Capitalei a hotărât să coloreze actualele locuri de parcare în alb, galben şi albastru. Încet, încet evoluăm şi, după ce au învăţat să tragă dungi pe asfalt cu vopsea albă şi să le numească parcări, învaţă să tragă dungi pe asfalt cu vopsea de mai multe culori. Totuşi, peste câte sute de ani vor ajunge chiar să construiască nişte parcări???

În sfârşit, în România lucrurile se desfăşoară ca de obicei, conduc cei care au puterea banului şi a şpăgii şi a căror singură ocupaţie este escrocarea celor mulţi. De ce? Pentru că în România se poate, pentru că aici nimeni important nu se întreabă de ce nu avem parcări, pentru că nimeni nu s-a gândit că nicăieri în Europa nu se mai ridică maşini aşa cum se ridică la noi şi că nicăieri în Europa nu există taxă de 250 de euro pentru înapoierea autoturismului parcat ilegal.
Citeşte mai multe despre:   cetateanul

Serviciul de email marketing furnizat de