x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Oras captiv - Prin intestinele Sectorului 2

0
Autor: Dorian Cobuz 08 Noi 2006 - 00:00
Oras captiv - Prin intestinele Sectorului 2


Una dintre cele mai importante ie-siri din Capitala tinde sa capete un rol secundar. Si nu din motive prac-tice foarte justificate, ci din consi-derente politice: primarul Ontanu sa-si mai puna in cui pofta de fonduri electorale pentru infrastructura.

Una din cele mai importante iesiri din Capitala pana acum doi-trei ani tinde sa capete un rol secundar si nu din motive foarte justificate practic. Ci din considerente politice: primarul Ontanu sa-si mai puna pofta in cui de fonduri electorale pentru infrastructura.

Trei barbati intr-o masina plecam intr-o zi lucratoare si insorita pentru a reface vechiul traseu spre mare, mai bine zis spre iesirea catre litoral, asa cum era ea odata. Constanta nu s-a mutat de pe harta, dar avem acum autostrada (in lucru), iar traseul pe care ni l-am propus, trebuie sa recunoastem, a devenit o supapa de preluare a traficului spre soseaua de centura, dar si o buna cale de urmat spre Urziceni, Calarasi sau doar pana la Fundulea (si invers).

Mai intai sa hotaram traseul exact de urmat. Plecarea de langa Universitate, de la km 0 al Capitalei romanesti. Bulevardul Carol I, Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Pantelimon, pana la capat. 11 kilometri. Un traseu care la o ora nefericita sau intr-o zi mai aglomerata decat restul l-am face in mai mult de 70 de minute, la fel ca oricare alt contribuabil, fara opriri pentru documentare. Imi vine sa ma plesnesc peste frunte amintindu-mi de cate ori mi-as fi dorit un coleg fotoreporter cu mine, prin aceste intersectii prin care acum treceam in scop profesional, si cum crezusem eu ca nimeni nu ar fi interesat de aventurile unui tanar sofer printre valurile de bitum ale Bucurestiului. Dar sa pornim din loc!

CAPUL LU’ 14. Ultimele investitii in infrastructura dateaza de la inaugurarea hypermarketului

CAROL CEL MIC. Primul bulevard pe care trebuie sa ne strecuram este Carol I. Un mare rege si un mare roman, dupa cum a dovedit TVR printr-un format britanic, numai bun de enervat, ca tot am ajuns la capitolul asta. Rege mare, poate. Bulevardul insa cam micut. Iar in Piata C.A. Rosetti (la doar vreo 300 de metri distanta de la fantana de la Universitate), noi si inca multi alti soferi trebuie sa incetinim si sa ne cedam unii altora, si mai nervosi, prioritatea, in tentativa de a ne "inscrie in sensul de circulatie dorit". Si iata prima mare problema pe care o putem ridica. Chiar nu se gaseste nici o solutie pentru a se evita gatuirea aceasta prematura a bulevardului cu nume de rege? Ah, da! Si trecerea aceea de pietoni, de la reintrarea pe traseul bulevardului, nu se poate semaforiza? Am vazut cu ochii mei mariti de prea multe ori soferi nevoiti sa franeze prea din scurt, deoarece "zebra" nu este vizibila.

BULEVARDUL-PARCARE. Traseul nostru pana la intersectia de la Iancului se poate totusi concretiza in cateva observatii cat se poate de practice. Indicatoarele acelea cu semafoare corelate la viteza de 50 de kilometri sa le dati jos, domnilor, de pe stalp, sa nu le foloseasca vreun sofer mai nervos in cine stie ce scop periculos, dupa ce abia pleaca la "ver-de" si trebuie sa opreasca la "rosu" chiar la urmatorul semafor. Marea problema ramane insa intersectia lui Carol cu Mosilor, unde doar o solutie inginereasca de mare inspiratie ne-ar putea da speranta unui trafic fluent. Sau, poate, intre timp, domnilor, va hotarati sa scoateti tramvaiul din acea intersectie.

Abia tragem aer in plamani, caci benzile se stranguleaza iar, pentru a ocoli Parcul Izvorul Rece. Dar greul abia incepe. Vine intersectia Matasari, regularizata printr-o solutie primitiva in epoca aceasta de trafic feroce: rondurile laterale. Doar sofer fara girofar sa nu fii! O adevarata proba de curaj, mai ales pentru un automobilist care incearca sa se inscrie in traficul de pe Pache Protopopescu sau, in sens invers, pe calea pe care noi tocmai am urmat-o. Lasand gluma la o parte: faceti, domnilor politisti, ceva cu masinile care parcheaza pe bulevardul cu televiziunea oriunde le trece prin cap! Noua, soferilor cinstiti si totusi hotarati sa mergem mai departe, nu ne ramane decat linia de tramvai, pentru ca prima banda de circulatie, adevarata banda, este transformata pe timpul zilei in parcare.

CAROL I. Mare rege si roman, meschin si aglomerat bulevard

DRUMURI LATE. Din intersectia de la Iancului insa, alt film. Daca pana acum lipsa spatiilor de parcare era de inteles oarecum din cauza faptului ca orasul s-a dezvoltat pe fundatiile "micului Paris", fara automobile, de acum inainte aceasta explicatie nu mai sta in picioare. Spatiile nu mai sunt atat de mici. Si doar lipsa lor de administrare duce la aceasta situatie. Dar soselele Iancului si Pantelimon abia de-au fost carpite cu bitum, ani in sir, fara sa se caute solutii ingineresti pentru evitarea aglomerarilor de trafic. Lipsa semafoarelor, indicatoarele puse din saracie, gropile din asfalt si gurile de canal printre care trebuie sa faci slalom au toate o singura explicatie. De fapt, pe tot traseul, nu am intalnit nicaieri vreo lucrare de amenajare. Iar Iancului si Pantelimon par sa nu mai fi vazut nici macar vopsea, de cel putin un an. Nu sunt acestea cele mai importante artere ale Bucurestiului, dar sunt doua sosele de dimensiuni semnificative, care deservesc considerabil de multi locuitori ai Capitalei, zi de zi, dar si pe cei care intentioneaza sa paraseasca orasul spre diferite destinatii. Doua artere care nu au onoarea de a ne conduce spre cele mai importante puncte ale Capitalei noastre, dar in mod sigur ele traverseaza o buna bucata a municipiului si sunt incluse in traseul zilnic al foarte multor bucuresteni. Si totusi, in plina campanie de reconditionari si modernizari ale strazilor Bucurestiului, cele doua strazi nu sunt prinse in vreun program, desi nu arata deloc bine.

Sa indraznim o explicatie. Tot acest traseu se desfasoara printr-unul dintre cele doua sectoare ale Bucurestiului, unde oamenii nu au votat candidatii Aliantei D.A. Respectiv Primaria Generala nu manifesta un interes deosebit pentru zona. Oare asa sa fie? Raspunsul ramane sa vi-l dati dumneavoastra, iar de fiecare data cand veti sta blocati la Piata Delfinului sau veti fi obligat sa franati brusc pentru a evita vreun pieton care traverseaza si el pe unde stia ca ar trebui sa fie pictata "zebra", va veti aminti despre aceasta presupunere. Drum bun!

AM NUMARAT PENTRU DUMNEAVOASTRA
Am descarcat de pe site-ul Primariei Generale Programul Coordonator Anual 2006, respectiv catastiful investitiilor in infrastructura Capitalei finantate din bani publici, de orice fel. Manati de o supozitie, am decis sa comparam volumele de investitii dintre Sectorul 2, unde primar este PSD-istul Neculai Ontanu, si alte sectoare, unde titularul scaunului este "portocaliu". Ei bine, comparatie nu se poate face. Lista lucrarilor la drumurile din Sectorul 1 nu poate fi numarata pana la capat decat de cineva cu nervi foarte tari. In orice caz, e vorba de o suma care se apropie de vreo 400 de bucati de strazi aflate in reparatii si modernizari. In Sectorul lui Ontanu, numarul acestora este de 16!!! Potrivit ultimului recensamant, insa, Sectorul 1 are doar 240.000 de locuitori. La acest capitol, Ontanu sta mai bine: 360.000. Adica si mai multi votanti. Va mentionam ca raportul numarului de lucrari se pastreaza destul de dezechilibrat si intre celelalte sectoare "portocalii" si cel cu numarul cinci, al lui Marian Vanghelie.

SE VINDE MASIV
Este o zona rezidentiala in plin avant. Pantelimon, Cernica, Branesti sunt locatii care atrag prin existenta a numeroase lacuri si paduri. Swan Lake Village este un cartier rezidential ce va oferi pe piata 58 de case, amplasat in comuna Pantelimon, pe soseaua spre Cernica. Si oferta de terenuri rezidentiale din zona ia amploare. Au aparut primii investitori care vand organizat terenuri in ansambluri de peste 40 de loturi. Nature Delight Residence ofera 40 de loturi, iar Lake Breeze Residence Pantelimon, alte 67 de loturi, localizate pe Soseaua Cernica, in vecinatatea manastirii. In cativa ani oamenii care cumpara aceste terenuri vor reusi sa-si ridice case aici in regie proprie.
  • Daniela Ivan
  • NU RATATI!
    In numarul de maine, spre litoral pe Autostrada Soarelui.

    Serviciul de email marketing furnizat de