x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Orasul captiv

0
Autor: Vladimir Ioan 01 Noi 2006 - 00:00
Orasul captiv


Doua milioane de masini vor sa circule zilnic prin Capitala. Orasul este su-focat si sufocant. Bloca-jele cvasitotale, cum a fost cel de luni seara, se vor repeta. Proiectele de fluidizare a circulatiei spre  si dinspre portile Bucurestiului sunt doar pe hartie. Reporterii Jurnalului se afla in trafic, impreuna cu dvs., incercand sa scape din orasul captiv. Astazi, spre iesi-rea la Autostrada Bucuresti - Pitesti.

Luni a fost ziua marelui blocaj. In Bucuresti, dupa-amiaza si spre seara cazuta mai repede cu o ora, blocajul circulatiei a fost cvasitotal. Ceea ce se intampla vinerea, pe iesirea spre DN 1 si autostrada spre Pitesti, si duminica la intoarcerea spre Capitala este un cosmar al soferilor. Autoritatile isi fac loc cu girofarul, magnatii pleaca in elicoptere, iar ceilalti, milioanele de oameni, se zbat sa iasa din orasul captiv. Reporterii Jurnalului National au circulat spre portile Capitalei, povestind ce au vazut, si aduc informatii despre proiectele pe care le au edilii pentru a evada mai usor din orasul in care am devenit prizonieri.

Marti, cele trei ceasuri rele pentru cautatorul de ambuteiaje. Incepem campania "Bucurestiul sugrumat" de la "Kilometrul 0", Biserica Sf. Gheorghe si speram sa iesim pe Autostrada Pitesti inca tineri.

Am mancat bine, am luat doi litri de suc, un calendar si un ceas cu cuc pentru cronometrare, desi cineva a zis ca putem sa aproximam si dupa soare, si ne-am indesat sezuturile in masina de serviciu pe care nu scrie nimic si n-are girofar. Era 9 fara cinci fix cand ne-am aruncat in trafic. Traficul s-a dat la o parte si ne-a facut loc. De fapt erau doar cateva masini care treceau aiurea de pe o banda pe alta, nedumerite de lipsa aglomeratiei. Giram la Universitate, o alintam pe Elisabeta cu 50 la ora, cat permit semafoarele, salutam Kogalniceanu, mereu verde, si la 9:03 suntem, miraculos, in fata Operei.

PERIPETII. Din pamant a rasarit un blocaj, vreo suta si ceva de masini se intindeau de-a lungul cheiului Dambovitei pana la Podul Eroilor. Dupa noua minute depasim semaforul cu pricina si o tinem tot pe stanga apei. In doua minute eram la Podul Grozavesti pe care il si traversam, mereu cu ochii pe vitezometru ca nu cumva sa incalcam legea de liber ce era. Patinam pe dreapta Dambovitei, spre Semanatoarea, cu cap compas Turda. Daca n-ar fi fost cele doua-trei treceri de pietoni care sa ne stavileasca avantul redactional, n-am fi apucat sa vedem picior de studenta. E 9:17 cand ajungem la intersectia cu Turda, in coada sirului ce se pierde la orizont, la intrarea in Pasajul Lujerului. De fapt, de aici nu poti sa vezi pasajul, dar daca s-ar putea... Ei bine, intreaga amestecatura de autobuze, basculante, masini si masinute face salturi inainte hotarata si ajungem rapid in Militari, pentru cei mai tineri, Iuliu Maniu. Nici macar infanteria care astepta degeaba in statiile lui "41" nu ne-a depasit. Incolonati pe trei randuri strabatem frontul de vest si ajungem la Valea Cascadelor. Ca reporter nu pot sa ma pronunt, dar ca sofer trebuie sa spun ca semafoarele sunt sincronizate dupa ora GMT probabil. Chiar si asa, la 9:27 suntem gata sa depasim Cascadele in drum spre autostrada. La 9:32 am trecut pe sub panoul care anunta intrarea pe autostrada. Ma uit la cuc, il resetez de cateva ori si il dau cu capul de bord. Orice i-ai face, arata acelasi lucru. "Km 0" - Autostrada Pitesti = 37 de minute. As zice ca e un record personal al echipei, dar recunoastem ca de data asta ne-am tinut mereu sub 50km/h. Vi se pare mult? Nu locuiti in Bucuresti. Totusi am refacut traseul si mai tarziu, la indicatiile taximetristilor de la intersectia Valea Cascadelor cu Militari-ul: "Dupa 11 incepe nebunia aici. Ieri am facut o cursa pana la Unirii in trei ore. Pai nu se merita". Ne intoarcem la Opera pe alt traseu: Valea Cascadelor - Timisoara - Razoare - Eroilor (scoatem acelasi timp) si o luam de la capat: Opera, Splai, Semanatoarea, Turda, Militari. Aproape cu ciuda vedem ca drumul e parca si mai liber. E marti. E 11:40. Totusi, toti cei cu care am vorbit au spus ca astazi e o zi atipica. Parerea lor. Si a mea.

AUTOSTRADA, FLANCATA DE DEPOZITE
Traficul pe Autostrada Bucuresti - Pitesti va fi puternic afectat de tirurile care vor duce marfa dinspre si inspre centrele logistice aflate in constructie. Peste 80% dintre acestea sunt amplasate de-a lungul autostrazii Bucuresti - Pitesti, spune Cristian Ustinescu, de la compania imobiliara DTZ Echinox. Printre cele mai importante proiecte sunt Cefin, Mercury, Bucharest West, Prologis, Key Logistic Center, Bucharest Logistic Center, Geodis, Mercury si Pheonix Real Estate. Mercury Logistic Parc. Situat la km 22 al Autostrazii Bucuresti - Pitesti, este un proiect care va aduce pe piata 100.000 mp in mai multe faze. Bucharest West. Cel mai mare parc de industrie usoara va fi construit la km 14 al autostrazii, imediat dupa Centrul Comercial Militari. ProLogis Bucuresti. Este situat la kilometrul 22 si are acces direct de pe autostrada, oferind 133.000 mp de spatii de depozitare, din care in prima faza vor fi finalizati 23.000 mp.
  • Daniela Ivan
  • Strapungeri langa Lacul Morii si parcuri industriale

  • de Monica Andrei Capatos
    Culmea, granitele Capitalei sunt vazute prost chiar si de primarul general, Adriean Videanu. Pana acum nu s-a facut nimic, dar probabil intrarea in Uniunea Europeana i-a facut pe edili sa se trezeasca la realitate. "Nu-mi plac intrarile in oras. Cand treci granita din provincie in Bucuresti nu simti ca ai intrat intr-o capitala. Trebuie ca spatiile verzi sa fie reamenajate pana in primavara, iar proiectele de infrastructura, cum ar fi pasajele supra si subterane, trebuie demarate cat mai repede pentru a fluidiza circulatia", ne-a spus Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.

    Visele alesilor locali cu privire la granitele Bucurestiului sunt marete, pasajele supra si subterane sunt cele mai in voga, urmate de cele legate de peisagistica zonelor. Deocamdata avem proiecte. Cand vom avea si intrari civilizate in Capitala va vom anunta.

    Autostrada A1 - Bucuresti - Pitesti. Din punctul de vedere al municipalitatii, sistemul rutier este in regula, strada si trotuarele reabilitate de la intrare si pana in centru. Urmeaza a fi regandite sistemele de semnalizare si peisagistica.

    "Inainte de Carrefour de la Militari vom face o strapungere Lacul Morii - Chiajna - Autostrada. Astfel, noua conexiune va trece pe marginea lacului, prin Chiajna, pe deasupra Uverturii si se va apropia de Lacul Morii. E o lucrare mai ampla, vor fi multe pasaje supraterane care vor fluidiza circulatia. Cei care vor sa iasa spre Pitesti nu vor mai fi obligati s-o ia neaparat prin Militari", ne-a spus Gheorghe Udriste, director in cadrul Primariei Capitalei.

    Cei care vin dinspre zona de nord sau din centru a orasului vor putea sa circule pe Splai in sus fara sa se mai duca prin Militari, intrand direct pe noua artera. "Este in curs de elaborare, se face acum studiul de fezabilitate pentru o noua penetratie de-a lungul Bulevardului Timisoara. Un pasaj suprateran care continua Bdul Timisoara supratraverseaza linia ferata si drumul de centura si coboara la sol in zona Militari. Va fi o a doua cale de a iesi din oras."

    ZOO. Un alt proiect a fost schitat in zona langa Lacul Morii, la granita dintre Sectorul 6 si comuna Chiajna, mai exact in zona Giulesti Sarbi. Pe un teren de 40 de hectare, Primaria Capitalei impreuna cu cea de sector vor sa amenajeze o Gradina Zoologica la standarde internationale. "Zona este inundabila, dar sunt metode cu ajutorul carora vom rezolva aceasta problema. Terenul este al Primariei Sectorului 6, asa ca nu vom mai fi nevoiti sa dam bani pentru achizitionarea lui", ne-a spus Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei. Detaliile vor fi stabilite in aceasta saptamana, la discutii urmand sa participe si primarul general. Se pune problema amplasarii unei alte Gradini Zoologice, pentru ca o treime din cea care se afla in Padurea Baneasa a fost deja revendicata.

    Infiintata in 1959, sub denumirea de Colt Zoologic Baneasa, gradina se intinde pe o suprafata de sase hectare, dintre care doua au fost revendicate inca din 2001. Astfel, spatiile lupilor, zimbrilor, antilopelor, cerbilor, strutilor si caprelor au fost cerute in instanta.

    NU RATATI! Maine va vom prezenta stramtoarea Chitila. Cum ne blocam pe soseaua veche spre Pitesti.
  • Citeşte mai multe despre:   piteşti,   bucuresti,   autostradă,   militari

    Ştiri din .ro


    Serviciul de email marketing furnizat de