Nu. Drumurile noastre duc doar ca-tre cimitirul de masini, catre intar-zieri, catre plafonarea turismului. In Suceava, jumatate din reteaua de circa 2.600 de kilometri de drumuri este aproape im-practicabila.
Mai mult de jumatate din reteaua de circa 2.600 de kilometri de drumuri europene, nationale, judetene si comunale este aproape impracticabila, unele trasee fiind adevarate pietre de incercare pentru soferii care se incumeta sa le parcurga. Infrastructura de drumuri din judetul Suceava nu face cinste zonei in care turismul se dorese a fi principalul motor al dezvoltarii economice. Cel mai deteriorat traseu din judet este tocmai cel care ar fi trebuit sa reprezinte cartea de vizita a zonei, traseu turistic de importanta majora. E 576. Este vorba de drumul european E 576 (DN 17) ce leaga municipiul Suceava de statiunea montana Vatra Dornei si care se afla in administrarea Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi. E 576 este drum european numai cu numele, pentru ca in realitate arata mai rau decat un drum de tara, perdelele de gropi facand "viata grea" conducatorilor auto. PLACUTA. Mai in gluma mai in serios, prefectul de Suceava Orest Onofrei a propus la un moment dat ca pe ruta respectiva sa se monteze placute gen "aici sunt banii dumneavoastra" in care sa se mentioneze cine este vinovat de starea drumului pentru ca soferii sa directioneze corect injuraturile. Lucrarile de modernizare a E 576 au inceput in aceasta primavara la interventiile insistente ale autoritatilor sucevene desi trebuia demarate in urma cu mai bine de un an de zile. GRECII. Doua tronsoane de drum vor fi modernizate de firme grecesti care au castigat licitatiile organizate in urma cu un an si jumatate. Este vorba de firma Aktor care va executa lucrarile pe portiunea "limita judetului Bistrita Nasaud/ Suceava - Iacobeni" in valoare de 1.050,376 de miliarde de lei vechi si firma Mochlos care se va ocupa de tronsonul Iacobeni - Sadova cu o valoare a lucrarilor de 1.397,995 de miliarde de lei vechi. Lucrarile de modernizare a traseului de la Sadova pana la Suceava vor fi executate de firma SCCF Iasi - Grup Colas. Trebuie spus ca tensiunile dintre autoritatile sucevene si firmele de constructii au atins cote maxime, prefectul cerand la un moment dat rezilierea contractelor de executie a lucrarilor. Disperarea autoritatilor judetene a avut o justificare solida, aceea ca starea proasta a drumurilor a afectat turismul in zona. MODERNIZARE. Lucrarile erau programate sa inceapa inca de acum un an |
RURAL. Un drum european pe care pana si carutele mai intampina dificultati |
Citește pe Antena3.ro
REABILITARE
|
Judetul Suceava dispune de o retea de circa 2.600 de kilometri de drumuri, din care 1.136,6 km drumuri judetene, 750 km drumuri nationale, iar restul, drumuri comunale. Reabilitarea tuturor drumurilor judetene necesita nu mai putin de 3.302,218 miliarde de lei vechi (circa 100 de milioane de euro). Consiliul Judetean Suceava a apelat deja la un credit de 200 miliarde de lei pentru suplimentarea bugetului si doreste sa ia inca unul de 50 de miliarde.
|