x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Continut platit Diferența dintre un software pentru gestiune restaurant local și unul bazat pe cloud

Diferența dintre un software pentru gestiune restaurant local și unul bazat pe cloud

25 Sep 2025   •   17:24
Diferența dintre un software pentru gestiune restaurant local și unul bazat pe cloud
Sursa foto: Smiling barista using digital tablet while working in a bar – Free Photo

Digitalizarea industriei HoReCa a luat un avânt considerabil în ultimii ani și a devenit un aliat de nădejde în activitatea unui restaurant. Software-urile de gestiune specifice permit monitorizarea și controlul resursei umane, a sectorului financiar și administrativ ca totul să funcționeze perfect.

Tipuri de soft-uri pentru restaurante

Există disponibile două mari tipuri de softuri: cele de gestiune instalate pe dispozitivele existente la locul desfășurării activităților sau software-urile cu funcționare pe cloud, accesibile de oriunde atâta vreme cât există internet și un echipament funcțional. Prima categorie de software conține informații ce pot fi citite doar la locul unde există o rețea securizată de către personalul calificat. Ulterior au apărut tehnologiile bazate pe cloud care adună informațiile pe servere externe ce pot fi accesate din orice loc cu condiția unei bune conexiuni la internet. Orice persoană care are autorizație poate accesa datele stocate în cloud de pe orice dispozitiv de tip tabletă, laptop sau telefon.

Sistemele POS (Point of Sale) sunt cele mai frecvente tipuri de soft de gestiune restaurant cu servire la masă și nu numai. Ele se ocupă pe lângă procesarea comenzilor și a plăților și de alte aspecte precum rapoarte de statistică, liste de inventar sau sisteme de rezervări în funcție de complexitatea modelului. Organizarea rezervărilor este mai facilă cu o aplicație dedicată și ajută foarte mult la evitarea suprapunerilor și administrarea eficientă a acestui sector. Este din ce în ce mai răspândită livrarea cu ajutorul aplicațiilor de food delivery și un software destinat acestor servicii integrează toate comenzile primate și le gestionează corespunzător. Pe de altă parte, un program de gestiune a stocurilor salvează și economisește prin funcțiile sale specifice. Verifică stărea stocurilor, ajută la planificarea etapelor de aprovizionare și monitorizează starea materiei prime. Desigur există variante care includ și servicii de marketing, un software complex care reunește toate tipurile de operațiuni specifice unui restaurant sub o singură umbrelă.

 

Avantajele și dezavantajele unui soft de gestiune pentru un restaurant local

Printre principalele avantaje ale unui program de gestiune restaurant local sunt:

-posibilitatea ca sistemul să funcționeze și fără internet;

-datorită faptului că este implementat într-un singur loc, software-ul poate fi personalizat și adaptat în funcție de specificul activității;

- siguranța faptului că datele rămân în locație;

          

             Însă, ca dezavantaje putem enumera:

-este nevoie de un cadru specific pentru asigurarea funcționării optime a software-ului (servere, licențe, personal);

-când sistemul necesită actualizări obligatorii se poate întrerupe activitatea ceea ce duce la pierderi din punct de vedere financiar;

-dacă afacerea se dezvoltă și se doresc alte locații aplicația va trebui implementată din nou la fața locului;

-personalul autorizat nu poate verifica anumite situații, rapoarte sau analize generate de sistem în caz de urgență dacă nu sunt la restaurant decât prin soluții de tip VPN.

 

Avantajele și dezavantajele unui soft de gestiune prin cloud pentru un restaurant

Avantajele unui soft de gestiune bazat pe cloud sunt:

-accesibilitatea de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet;

-upgrade-uri automate ale sistemului;

-costuri de implementare foarte mici deoarece nu necesită angrenajul specific de servere, licențe sau profesioniști IT;

- scalabilitate facilă atunci când se extinde rețeaua de restaurante, iar updatarea se realizează doar prin extinderea abonamentului;

-posibilitatea de conectare și funcționare cu alte tipuri de aplicații destinate plăților online sau a marketingului.

 Din lista de dezavantaje putem aminti:

-funcționarea programului depinde de rețeaua de internet;

-costurile abonamentelor pot varia în funcție de serviciile oferite;

-din punct de vedere al securității, servrele externe reprezintă anumite riscuri;

-adaptabilitate redusă în ceea ce privește personalizarea funcțiilor software-ului;

 

Opțiunea finală va ține cont de buget și va depinde de specificul, mărimea restaurantului și de modalitatea în care dorești să stochezi datele.

 

×