Una din cele două piese incluse într-un spectacol coupé, prezentat trei seri la rând, în această săptămână, de Comedia Franceză pe scena Odeon-ului din Bucureşti – “La Festa” – conţine ingrediente dintre cele mai “plăcute”, de aceea e şi valoroasă.
Textul italianului Spiro Scimone, cu excelente replici scrise pentru trei personaje, contribuie la o explorare intensă a artei actorului din partea interpreţilor Gérard Giroudon, Catherine Hiegel şi Serge Bagdassarian. Jocul lor perfect a fost încadrat într-un concept regizoral calculat, gândit curat de creatorul bulgar Galin Stoev, în spiritul textului. Şi scenografia participă cu un rol bine definit la o închegare scenică. Timp de o oră, publicul are revelaţia teatrului de calitate, aşa cum trebuie să-i stea bine unei companii-etalon, precum Comedia Franceză.
“PLICTISEALA” DIN SCENĂ
Relaţia între Gérard Giroudon şi Catherine Hiegel este de invidiat. Discută în scenă cu lehamite: aceleaşi reproşuri de ani de zile, sfaturi nerespectate. E despre uzura căsniciei în care există şi copilul – acest copil mare pe care familia nu contează, dar el o întreţine. Plictiseala jucată de cei trei actori captează atenţia publicului cu o putere magnifică.
Cea de-a doua piesă din spectacol, “Les Precieuses Ridicules” de Molière, montată în altă cheie de englezul Dan Jemmett, dar, sincer, neînţeleasă, îi are în distribuţie pe Catherine Ferran, Catherine Hiegel, Michel Favory, Andrzej Seweryn, Serge Bagdassarian şi Florence Janas. O oră şi cinci minute durează, dar ideea propusă de teatru bulevardier, eşuează dincolo de prestaţia actorilor care au fost nevoiţi să asculte de un regizor neinspirat.
Aceste două spectacole au avut premiera la Comedia Franceză în 2007. Să sperăm că vom vedea la Bucureşti şi alte producţii ale acestei asociaţii ale comedianţilor francezi, instituţie cu trupă permanetă, înfiinţată încă în 1680, la ordinul regelui Ludovic al XIV-lea.
Citește pe Antena3.ro