x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale FESTIVAL / Enescu, pe fundalul învestirii lui Obama

FESTIVAL / Enescu, pe fundalul învestirii lui Obama

de Maria Sârbu    |    23 Ian 2009   •   00:00

În timpul transmisiunii în direct a ceremoniei de învestitură a lui Barack Obama, la televiziunea CNN s-a difuzat, între altele, spotul publicitar al Festivalului Internaţional "George Enescu", care se va desfăşura la Bucureşti în perioada 30 august-26 septembrie 2009.



Este un succes dacă ne gândim la numărul impresionant de telespectatori ai postului CNN pe parcursul transmisiunii de la Washington, DC. Asta înseamnă o vizibilitate foarte mare şi o credibilitate a Festivalului "George Enescu" la nivel mondial. Cel care duce "greul" amplei manifestării muzicale bienale, Mihai Constantinescu, directorul Artexim – firma responsabilă din partea Ministerului Culturii de organizarea festivalului, ne-a spus că există un parteneriat cu CNN pentru difuzarea spoturilor publicitare, semnat pentru perioada 15 noiembrie 2008-15 februarie 2009. Din cele 430 de spoturi au fost deja difuzate circa 400.

PARTENERIATE

S-au semnat parteneriate şi cu alte televiziuni importante: EuroNews, care va difuza 150 de spoturi publicitare în perioada 15 februarie-1 mai; Eurosport (200 de spoturi), în iunie-iulie, perioadă importantă, ţinând cont că în acest interval vor avea loc Turul Franţei şi Roland Garros. Timp de trei luni (mijloc de iulie-mijloc de septembrie), canalul de muzică clasică Mezzo va transmite spoturi, informaţii, urmând să înregistreze şi cinci concerte, unul în direct. De asemenea, se va transmite în direct pe Mezzo gala de deschidere, cu "Oedipe" – spectacol al Operei Naţionale Bucureşti, şi Gala Concursului Internaţional Enescu. În plus, Mezzo va avea în direct o zi din festival. Au fost semnate parteneriate pentru publicitate şi cu Radio France Internaţionale şi Deutsche Welle. Fără a specifica o sumă concretă, Constantinescu spune că bugetul publicităţii interne şi externe "este infim". Fiecare dintre aceste parteneriate constă în publicitate reciprocă: "Noi facem publicitate postului respectiv în materialele festivalului, pe când postul face publicitate evenimentului nostru, iar în perioada respectivă apărem şi pe site-ul lor", a spus cel care, iată, ştie cum să facă vizibil un eveniment de amploare pe bani mai puţini.

×
Subiecte în articol: arte