Ceea ce prin mediile interne se stia inca de la sfarsitul anului trecut a fost anuntat si in mod oficial: Ringier si Dogan isi unesc fortele si investesc impreuna. Cele doua trusturi urmeaza sa semneze contractul de preluare de actiuni si acordul intre actionari prin care Ringier va detine 25% din Kanal D Romania (Dogan Media International SA), ce va fi lansat si va incepe sa emita la 18 februarie 2007.
"Prin acest parteneriat, cele doua multinationale media isi doresc sa reuneasca experienta locala, succesul abordarii creative in domeniul audiovizual si beneficiile sustinerii reciproce dintre audiovizual si publicatii media pentru a oferi telespectatorilor din Romania un nou concept de televiziune de divertisment".
Martin Werfeli, CEO al Ringier, sustine ca acest pas se incadreaza in strategia Ringier de a-si dezvolta afacerile in Romania si de a-si majora cota de piata, in timp ce Mehmet Ali Yalcindag, CEO al DYH, spune ca trustul turcesc urmareste sa devina un jucator media important pe pietele cu o crestere rapida. Begum Dogan Faralyali, vicepresedinte al DYH si presedinte al Kanal D Romania, sustine ca postul Kanal D va aduce o noua abordare in televiziunea din Romania, mizand pe programe produse local, care utilizeaza formate noi si talente "neexploatate inca".
Publicitate in crestere. In contextul in care piata media din Romania este efervescenta, iar publicitatea este in plina crestere, spune Begum Dogan Faralyali, parteneriatul cu Ringier
"va asigura acestei initiative experienta locala si va combina atuurile celor doua companii media de top sub o singura umbrela: Kanal D Romania".
Kanal D va incepe sa emita la 18 februarie. Dogan Yayin Holding A.S, din care face parte Dogan Media International, este cel mai mare grup de media-entertainment din Turcia, cu venituri de peste 1,2 miliarde de dolari si o cota de piata de 42% la nivel de publicitate. DYH desfasoara activitati in domeniul audiovizual - radio si televiziune - , editeaza ziare, reviste si carti, detine tipografii si are afaceri legate de new media. In afara Turciei, divizia print a companiei s-a extins in Germania, in timp ce posturile tv si publicatiile trustului sunt distribuite in mai multe tari din Europa.