Este unul dintre cei mai influenţi profesionişti din industria comunicării din România şi membră a celei mai importante asociaţii internaţionale a profesioniştilor în marketing. Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, leaderul pieţei de consultanţă de brand şi design în România, a lansat de curând „Branding pe frontul de Est”, o interesantă carte „despre reputaţie, împotriva curentului”, scrisă după aproape 20 de ani de practică în marketing, comunicare şi branding. Aneta Bogdan îi critică aici pe politicienii şi pe preşedinţii acestei ţări şi pe cei răspunzători de brandul de ţară.
Despre brandul de ţară, specialistul observă: „M-am amuzat auzindu-i pe cei responsabili cu conceptualizarea brandului de turism al României cum, în plin scandal mediatic, au apărut pe televizor şi ne-au spus ce mare noroc pe capul nostru, al românilor, cu acest scandal care a generat mai multă vizibilitate decât ar fi putut să o facă o lansare normală, fără probleme. Altfel spus, vorba unui coleg: „Ce noroc cu mineriada, că s-a vorbit despre brandul România mult mai mult decât ne-am fi permis noi să plătim....”
Nici „politicienii care fac managementul acestei ţări” n-au fost lăsaţi deoparte: „Needucaţi, în general, neinstruiţi în business, în diplomaţie, în politică, în comunicare, necarismatici pentru europeni sau americani, pentru asiatici sau extratereştri, incapabili să-şi îndeplinească rolul de a promova brandul România înăuntrul şi în afara ţării, fără viziune şi fără aspiraţii, mici din toate punctele de vedere, aceştia au fost şi sunt cel mai mare ghinion al României. Aceştia sunt cioclii României moderne, oamenii care îşi urăsc propriul popor şi îl fac să sufere. (...) Iar descrierea se potriveşte până la cea mai înaltă funcţie din stat. Mai exact, unul a încremenit în proiectul de „comunist” pentru toată viaţa, altul a demonstrat că intelectualul român este lipsit de abilităţile de a conduce sau măcar de a reprezenta o naţiune modernă, iar cel de-al treilea, probabil cel mai toxic dintre toţi, a blocat România în ultimii şase ani şi a segregat naţiunea, mai convingător decât „primul comunist al ţării”, ajungând chiar la barbaria de a o numi „ţară de mâna a doua.”
Aneta Bogdan compară politicienii cu starletele, considerând că „ei se duc la job – la Minister sau la Parlament – credem, pentru a-şi expune ultimul costum cumpărat de la Milano, şi nu pentru a-şi prezenta ultimul plan de strategie pentru domeniul respectiv (...) Politicienii actuali îşi măsoară reputaţia prin strălucirea brandurilor de îmbrăcăminte, maşini, accesorii, vacanţe cu care se asociază” „Aţi văzut-o vreodată pe Angela Merkel cu o poşetă Hermes? Ar fi ridicol, nu-i aşa? Îmi amintesc de un articol interesant dintr-o revistă britanică, în care Margaret Thatcher recunoştea cu sinceritate că îşi doreşte o poşetă Mulberry, dar o consideră prea scumpă (costa 700-800 de lire), drept care nu şi-o cumpără! Margaret Thatcher avea 60 de ani atunci, ştim că şi-o putea permite, dar, necumpărând-o, ea demonstra cu vârf şi îndesat ideologia pe care partidul său o promova atunci, în acele timpuri, de reţinere şi de economisire pentru UK”. Specialistul susţine că vedetele în ascensiune din România sunt total nepregătite profesional să-şi înţeleagă rolul şi să fie disciplinate. În schimb, „cu cât este vedeta mai mare, cu atât mai uşor lucrezi cu cu ea şi mai plăcut”. „Am colaborat şi cu vedete mai mici, dar cu cote bune de piaţă, care, în general, au dat de înţeles că ne fac o mare favoare că acceptă să-şi alăture brandul personal de al nostru şi că, de fapt, dispreţuiesc chestia asta pe care o fac şi nu ştiu de ce o fac...”