x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica România, la Eurovision: 500.000 de euro

România, la Eurovision: 500.000 de euro

de Dana Cobuz    |    31 Ian 2011   •   19:39
România, la Eurovision: 500.000 de euro

149209-hotel-fm-la-finalul-concursului.jpgAproximativ 500.000 de euro costă par­ticiparea României la concursul Eu­rovision 2011. Din această sumă, 100.000 reprezintă taxa plătită de Televiziunea Română în conturile Eu­ropean Broadcasting Union pentru ca Hotel FM să urce pe scena de la Düsseldorf trei minute în cea de-a doua semifinală a competiţiei şi încă alte trei minute dacă cei trei băieţi se vor califica în finala de la 14 mai. „Avem lângă noi mai multe companii pri­vate care au contribuit la bugetul ne­cesar organizării selecţiei naţio­na­le, turneului de promovare şi re­pre­zentării României la Düsseldorf.

Încă mai adunăm finanţatori, sperăm să aducem lângă noi şi Ministerul Tu­ris­mului, cu care suntem în negocieri, pentru că urmărim acelaşi scop – pro­mo­varea României în străinătate. Bu­ge­tul este aproximativ egal cu cel de anul trecut, în ciuda crizei, taxa EBU nu s-a micşorat, ba, mai mult, cheltuielile cu cazarea au crescut, Düsseldorf fiind un oraş mai scump decât cele în care am mers în anii trecuţi”, a declarat Marina Almăşan în cadrul conferinţei de presă organizate ieri, la o lună de la câştigarea selecţiei naţionale de trupa Hotel FM.

La eveniment a fost prezentă o mare parte din echipa TVR implicată în proiectul Eurovision 2011, dar şi co­laboratori „externi”. Printre ei se nu­mără impresarul româno-german Chris­tian Raetscher, devenit între timp şi impresar al celor de la Hotel FM. Raetscher a făcut parte din ju­riul care a ales cele 13 piese pentru finala se­lecţiei naţionale. Deocamdată, ro­mâno-germanul nu a arătat puterea lui de impresar, câtă vreme în calendarul provizoriu al turneului de promovare a piesei „Change” în Europa nu figurează nici Germania, nici sora ei de limbă, Austria. Până în acest mo­ment, se ştie că Hotel FM se va caza în hoteluri din Chişinău, Londra, Roma, Budapesta, Atena şi Sofia, capitale în care românii vor merge să facă lobby radio-tv piesei lor.

Cât priveşte emoţiile inerente participării la un eveniment de o asemenea anvergură, David Bryan, Alex Szuz şi Gabriel Băruţa par să le pa­re­ze bravând. „E puţin ruşine pentru trupa Blue că vine să cânte la Eurovi­sion din partea Marii Britanii, după ce a cântat cu Elton John. Nu mi-e fri­că de ei”, a spus solistul britanic Da­vid Bryan. În acelaşi ton, cei trei au avut „o părere foarte bună” că Lena reprezintă din nou Germania, dar şi că Moldova va concura în aceeaşi semifinală cu România, pentru că „schimbul de puncte ne va ajuta să ajungem în finală”.

Din strategia de promovare mai fac parte şi filmarea videoclipului oficial al piesei „Change”, săptămâna vii­toare, sub coordonarea lui Dan Ma­noliu şi a Eugeniei Ştirbescu, reor­chestrarea compoziţiei şi stabilirea unei forme finale şi găsirea unei formule de show naturale, dar deosebite pentru scena de la Düsseldorf.

În urma tragerii la sorţi din luna ianuarie s-a stabilit că România, reprezentată de trupa Hotel FM cu piesa „Change”, va intra în concursul Eurovision în semifinala din 12 mai în cea de-a doua parte a competiţiei. Alături de noi vor evolua încă 18 ţări: Austria, Belgia, Bosnia şi Herţegovina, Cipru, Moldova, Slovacia, Olanda, Ucraina, Suedia, Belarus, Bulga­ria, Danemarca, Estonia, Israel, Irlanda, Letonia, Macedonia şi Slovenia. Acestea vor fi ţările care vor vota pentru România în 12 mai, la care se adaugă şi trei dintre cele cinci fina­liste: Italia, Germania şi Franţa.

×
Subiecte în articol: arte muzica eurovision