Trio Affresco este alcătuit din flautistul Ion Bogdan Ștefănescu, solist al Filarmonicii „George Enescu“, violonistul și compozitorul Vlad Maistorovici, câștigător al concursului „George Enescu“ ediția 2001, custode al viorii Nicolò Gagliano din 1751, proprietate a Rațiu Family Charitable Foundation și pianista Diana Ionescu, câștigătoare a Concursului Internațional „George Enescu“, ediția 2001.
Trio Affresco readuce pe scena de concert, șapte dintre cele nouă simfonii ale compozitorului german Ludvig van Beethoven în transcripțiile camerale pentru flaut, vioară, violoncel și pian realizate de Johann Nepomuk Hummel între anii 1825-1835. Desigur, la fiecare concert, grupului de bază i se alătură unul sau mai mulți invitați. Pentru întregirea repertoriului menit să acopere o seară întreagă, lucrărilor beethoveniene li se alătură și creații românești, unele în primă audiție absolută.
Recitalul este realizat în parteneriat cu Radio Clasic
Filarmonica „George Enescu”
Duminica 31 ianuarie 2021, ora 19, Ateneul Român
Trio Affresco
Ion Bogdan Ștefănescu
Diana Ionescu
Vlad Maistorovici
și membri orchestrei Filarmonicii George Enescu
Program:
V. MAISTOROVICI Septet de Iarnă (”Colinde fără cuvinte”, versiune 2021, p. a.)
Rafael Butaru, Natalia Pancec – viori
Marian Movileanu, Luiza Iorga – viole
Mădălina Fara, Alexandru Duțulescu – violoncele
Vlad Silaev – contrabas
Vlad Maistorovici – dirijor
C. P. BASACOPOL Meditații Contemplative op. 45 (p. a. a.)
L. van BEETHOVEN Simfonia nr. 2 op. 36 (arr. J. N. HUMMEL)
Ion Bogdan Ștefănescu – flaut
Diana Ionescu – pian
Vlad Maistorovici – vioară
Mădălina Fara – violoncel
Concertul va fi transmis pe canalele online ale instituției în parteneriat cu Radio România Muzical și Clasic Radio.
Violonistul și compozitorul Vlad Maistorovici a dorit să spună câteva cuvinte despre piesele incluse în program.
Vlad MAISTOROVICI - Septet de Iarnă (”Colinde fără cuvinte”, versiune 2021, p. a.)
Septet de iarnă, sau Colinde fără cuvinte, este soră a rapsodiei Concert Transilvan pe melodii din Codex Caioni. Lucrarea a pornit de la dorința mea de a reflecta instrumental vraja tradiției vocale a colindelor românești, și de aceea am ales câteva teme foarte cunoscute publicului, melodii prelucrate după V. I. Popovici, V. Teodorian, A. Pann, N. Ursu, G. Cucu. Astfel, 7 episoade se succed într-un medley care, asemenea ”cântecelor fără cuvinte” ale lui Felix Mendelssohn, încearcă să exprime muzical ceea ce este dincolo de cuvinte, distilând atmosfera magică a iernilor copilăriei într-o lucrare camerală de concert.
Carmen Petra BASACOPOL - Meditații Contemplative op. 45 (p. a. a.) – O lucrare izvorâtă din meandrele liniștii pe care le-am trecut prin filtrul artistic personal, un dialog al timbralităților și armoniilor catifelate, mereu plutitoare, o lucrare care a așteptat mai bine de 10 ani, ”la sertar”, pentru a-și găsi interpreții ideali.
Ludwig van BEETHOVEN - Simfonia nr. 2 op. 36 (arr. Johann Nepomuk Hummel)
Între 1825 și 1835 J. N. Hummel a realizat aranjamentele camerale pentru Simfoniilor 1-7 ale colegului și amicului său L. van Beethoven pentru pian, flaut, vioară și violoncel. Această practică era extrem de răspândită în epocă, deoarece concertele simfonice erau organizate destul de rar, marilor capodopere rămânându-le șansa de a fi reproduse, în cadru restrâns, prin astfel de aranjamente. Provocările anului 2020 ne-au determinat să recuperăm această practică muzicală, și să oferim publicului bucuria de a redescoperi Simfoniile de Beethoven în această notă neobișnuită.