x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce preferă publicul de teatru din Bucureşti?

0
Autor: Maria Sârbu 26 Noi 2013 - 18:35
Ce preferă publicul de teatru din Bucureşti? Thinkstock
Două treimi dintre spectatori înclină spre comedie, arată un studiu realizat de IMAS. Cel mai frecventat teatru este TNB
Lăudabilă ideea Teatrului Nottara de a comanda la IMAS un proiect de cerecetare privind publicul bucureştean de teatru. Probabil au fost curioşti de acest lucru mulţi directori de instituţii de spectacol, dar pasul a fost făcut de conducerea “Nottara”. Şi rezultatele sunt deja cunoscute. Proiectul de cercetare realizat pentru “Nottara” a inclus două studii cantitative: “Obiceiuri şi preferinţe ale publicului bucureştean de teatru” şi “Obiceiuri şi preferinţe ale spectatorilor Teatrului Nottara”. Printre obiectivele studiului amintim: măsurarea notorietăţii teatrelor din Bucureşti; determinarea segmentării spectatorilor de teatru (frecvenţi, ocazionali, accidentali); identificarea aşteptărilor cerinţelor spectatorilor referitoare la spectacole; determinarea preferinţelor publicului bucureştean cu privire la teatru, genurile teatrale etc. Au fost completate 800 de chestionare prin metoda CATI (interviuri prin telefon asistate de calculator), iar perioada de culegere a datelor: 11-19 decembrie 2012. Populaţia-ţintă: persoanele cu vârsta de 18 ani şi peste, rezidente în Bucureşti. Procedura de eşantionare: toţi respondenţii au fost selectaţi în mod aleator dintr-o listă exhaustivă de numere de telefon generate aleator de calculator (atât utilizatori de telefonie mobilă, cât şi utilizatori de telefonie fixă).

Potrivit studiului, consumul de media al spectatorilor de teatru nu diferă prea mult faţă de restul populaţiei. Singurele diferenţe notabile sunt legate de consumul de televiziune şi, mai ales, de accesarea Internet-ului: o proporţie semnificativ mai mare dintre spectatori accesează zilnic Internet-ul. Spectatorii de teatru intră pe Internet pentru poşta electronică, ştiri, muzică, site-uri de socializare şi cumpărături. Peste 40% dintre ei cumpără bilete de teatru online, ceea ce demonstrează importanţa acestui instrument de marketing (cu care nu toate teatrele bucureştene s-au dotat).

Spre deosebire de alte domenii de consum (unde specializarea producătorului a devenit o regulă a pieţei), majoritatea covârşitoare a “consumatorilor” de teatru nu agreează specializarea teatrelor pe anumite genuri. Ei preferă să meargă la teatre cu repertoriu variat. În ceea ce priveşte genurile de teatru, peste 2/3 dintre spectatori preferă comedia.
Oferta actuală a teatrelor bucureştene răspunde în general cerinţelor publicului şi doar puţini spectatori simt nevoia unor genuri alternative de teatru (experimental, muzical, cabaret etc.)

Actorii sunt criteriul cel mai important pentru public atunci când alege să meargă la un spectacol de teatru: 87% dintre spectatori consideră că distribuţia piesei este importantă şi foarte importantă. Urmează autorul piesei (61%) şi recomandările unor prieteni, cunoscuţi etc (54%). Pentru spectatori, mai puţin contează regizorul şi teatrul unde se joacă piesa aleasă.

Studiul arată că majoritatea teatrelor mari şi consacrate din capitală au o notorietate totală foarte mare în rândul bucureştenilor (peste 90%). Cu excepţia Teatrului Metropolis (57,5%), teatrele mai nou apărute nu depăşesc 40,5%. Între acestea din urmă, cele mai cunoscute de bucureşteni sunt Teatrul Act (38,6%), La Scena (32,3%) şi Compania lui Dan Puric (29,6%).
Mult mai semnificativ însă este indicatorul notorietate spontană totală (teatre pe care persoanele intervievate le menţionează spontan, fără nici un fel de listă ajutătoare). La acest indicator, teatrele bucureştene se distribuie pe următoarele paliere: I. Teatrul Naţional, la mare distanta faţă de celelalte teatre (73,6%); II. Teatrul Nottara (45,4%) şi Teatrul Bulandra (43,1%); III. Teatrul Mic (37,6%) şi Teatrul de Comedie (32,3%); IV. Teatrul Odeon (28,5%), Teatrul Masca (22,6%), Teatrul Ţăndărică (21,0%); V. Teatrul Foarte Mic (17,4%), Teatrul Ion Creangă (15,8%); VI. Restul teatrelor.

Dacă ne referim la primul teatru care le-a venit în minte persoanelor intervievate, 40 din 100 de bucureşteni au menţionat Teatrul Naţional, 15 din 100 - Teatrul Nottara şi 10 din 100 - Teatrul Bulandra. Toate celelalte teatre au avut procente sensibil mici la acest indicator.

În funcţie de cum au fost frecventate de spectatori în ultimul an, teatrele bucureştene pot fi grupate astfel: I. Teatrul National (40%); II. Teatrul Nottara, Teatrul Bulandra, Teatrul de Comedie (22% - 24%); III. Teatrul Constantin Tănase, Teatrul Ţăndărică, Teatrul Odeon, Teatrul Masca, Teatrul Ion Creangă, Teatrul Mic (10% - 18%); IV. Restul teatrelor (sub 10%).

Mulţi dintre cei intervievaţi cu ocazia vizionării unui spectacol la “Nottara” (83%) au mers aici cel puţin o dată în ultimul an. În ceea ce priveşte frecvenţa vizionării spectacolelor, Teatrul Nottara are ponderi ceva mai mari la categoriile de spectatori extreme: spectatori frecvenţi şi spectatori rari.

Comparativ cu profilul spectatorilor de teatru în general, ponderea femeilor şi a persoanelor în vârstă este mai mare la spectatorii care merg la Nottara, iar dominantele profilului lor sunt: mai multe femei; o medie de vârstă puţin mai mare decât cea a publicului general de teatru; studii superioare; venituri peste 1.500 lei; statut social ridicat; consumatori de Internet.



 



Mai multe titluri din categorie

Finala Wacken Metal Battle România: Darken My Grief, Katara și Saddayah

Finala Wacken Metal Battle România: Darken My Grief, Katara și Saddayah
Galerie Foto Finala națională a celui mai important concurs de metal – Wacken Metal Battle – se va desfășura sâmbătă, 25 septembrie 2021 în Clubul Rockstadt din Brașov. Pe scenă vor urca formațiile ”Darken My...

Teatrul de Operetă prezintă premiera Candid în seria Bucureștiul Creativ a Festivalului Enescu

Teatrul de Operetă prezintă premiera Candid în seria Bucureștiul Creativ a Festivalului Enescu
Galerie Foto Faimosul dirijor Lawrence Foster, un excelent cunoscător al muzicii enesciene și fost director artistic al Festivalului Enescu între 1998 și 2001, revine astăzi pe scena Festivalului, cu un program dedicat creației...

ASIA Fest revine cu a opta ediție, ce va avea loc între 24 – 26 septembrie, în Parcul Național din București

ASIA Fest revine cu a opta ediție, ce va avea loc între 24 – 26 septembrie, în Parcul Național din București
Galerie Foto Asia Fest, primul festival din Europa Centrală și de Sud-Est care promovează culturile și gastromia țărilor asiatice, revine la finalul lunii septembrie cu cea de-a opta ediție. Festivalul propune o călătorie p

„Aplauze pentru poet” de Ziua Europeană a Limbilor - 26 septembrie 2021. Poezii de Mihai Eminescu și Nichita Stănescu în engleză și română cu Ion Caramitru, Michael Pennington, Anamaria Marinca și Emilia Popescu

„Aplauze pentru poet” de Ziua Europeană a Limbilor - 26 septembrie 2021. Poezii de Mihai Eminescu și Nichita Stănescu în engleză și română  cu Ion Caramitru, Michael Pennington, Anamaria Marinca și Emilia Popescu
 Intitulat „Aplauze pentru poet”/A Hand for the Poet, spectaculosul proiect dezvoltat de asociațiile culturale The Culture Club și Pro Contemporania, cu sprijinul JTI, având ca partener principal Institutul...

Proiecții de filme la Institutul Cervantes din București Portret de regizor: Gracia Querejeta

Proiecții de filme la Institutul Cervantes din București  Portret de regizor: Gracia Querejeta
Institutul Cervantes din București continuă seria de filme semnate de regizori spanioli contemporani cunoscuți cu două producții ale regizoarei Gracia Querejeta: Siete mesas de billar francés, film recompensat cu...

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, triumf răsunător în turneul din Basarabia. Ofelia Popii: „Spectatorii din Chișinău sunt prietenii noștri, familia noastră, trăiesc fiecare clipă din spectacol cu o savoare care te face să îi iubești!”

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, triumf răsunător în turneul din Basarabia. Ofelia Popii: „Spectatorii din Chișinău sunt prietenii noștri, familia noastră, trăiesc fiecare clipă din spectacol cu o savoare care te face să îi iubești!”
Galerie Foto Spectacolele „Felii” și „Cui i-e frică de Virginia Woolf?”, prezentate de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) zilele acestea, la Reuniunea Teatrelor Naționale Românești din Chișinău, s-au...

Competiția BUZZ IFF din cadrul Buzău International Arts Festival s-a încheiat și patru filme sunt câștigătoare

Competiția BUZZ IFF din cadrul  Buzău International Arts Festival s-a încheiat și patru filme sunt câștigătoare
Galerie Foto Competiția oficială a Buzău Internațional Film Festival, care a prezentat publicului patru secțiuni cu filme de scurtmetraj și lungmetraj (ficțiune și documentar) din peste 20 de țări s-a încheiat, iar...

ROMÂNIA SĂLBATICĂ ajunge în aproape 40 de orașe în a doua săptămână de la lansare

ROMÂNIA SĂLBATICĂ ajunge în aproape 40 de orașe în a doua săptămână de la lansare
Galerie Foto Peste 16000 de oameni au văzut documentarul după primul weekend în cinema Cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, România Sălbatică, s-a lansat în cinematografele din...

Ligia Hojda lansează noul său single„Nomazi” duminica aceasta, la Teatrul Godot

Ligia Hojda lansează noul său single„Nomazi” duminica aceasta, la Teatrul Godot
Noul single Nomazi, lansat de Ligia Hojda la sfârşitul lunii august, va fi cântat în cadrul unui concert acustic, duminica aceasta, la Teatrul Godot, începând cu ora 21:00.   ”Călătorind prin...

Animest revine în această toamnă pe marile ecrane cu o porție dublă de film românesc

Animest revine în această toamnă pe marile ecrane cu o porție dublă de film românesc
Galerie Foto 11 scurtmetraje realizate de artiști din toată țara concurează la cea de-a 16-a ediție Animest pentru premiul Competiției Românești. Puternice, curajoase și foarte diverse, abordările propuse de...

Evenimentul de deschidere al Stagiunii de Teatru Politic 2021-2022 va avea loc la Centrul Replika din București

Evenimentul de deschidere al Stagiunii de Teatru Politic 2021-2022 va avea loc la Centrul Replika din București
Galerie Foto Stagiunea de Teatru Politic 2021-2022 a început luna aceasta la Centrul de Teatru Educațional Replika din București. Pe 28 septembrie, orele 20:30, după cea de-a doua reprezentație a spectacolului Matern (concept ş...

Mike Godoroja & Blue Spirit concertează vinerea aceasta, la Teatrul Godot  

Mike Godoroja & Blue Spirit concertează vinerea aceasta, la Teatrul Godot  
Alături de invitaţii săi speciali - Crina Mardare, Mișu Cernea și Mihai Pocorschi, Mike Godoroja & Blue Spirit urcă pe scena Teatrului Godot, vineri, 24 septembrie, ora 20:00, pentru concertul extraordinar...

O carte despre Constantin Silvestri, publicată de Editura ICR, lansată în cadrul Festivalului Internațional George Enescu

O carte despre Constantin Silvestri, publicată de Editura ICR, lansată în cadrul Festivalului Internațional George Enescu
Volumul „Constantin Silvestri în cronici și interviuri, 1930-1959”, realizat de istoricul Cristina Enășescu și publicat de Editura Institutului Cultural Român, va fi lansat joi, 23 septembrie 2021, de la ora 16...

Teatrul de Operetă Ion Dacian prezintă premiera Candid, de Leonard Berstein, la Festivalul Enescu

Teatrul de Operetă Ion Dacian prezintă premiera Candid, de Leonard Berstein, la Festivalul Enescu
Teatrul Național de Operetă și Musical “Ion Dacian” prezintă, la Festivalul Enescu, premiera românească a spectacolului Candid, de Leonard Bernstein, operetă comică ce a avut premiera mondială în 1999, la...

Cineaștii români își întâlnesc publicul la Noaptea Albă a Filmului Românesc, pe 24 septembrie

Cineaștii români își întâlnesc publicul la Noaptea Albă a Filmului Românesc, pe 24 septembrie
Galerie Foto Pe 24 septembrie, spectatorii din București și Cluj îi vor întâlni pe câțiva dintre cineaștii și actorii momentului, la Noaptea Albă a Filmului Românesc. Regizorii Cristi Puiu, Radu Muntean, Bogdan Theodor Olt...
Serviciul de email marketing furnizat de