Regizoarea Theo Herghelegiu propune în această seară de la ora 20:00, la Teatrul Arca din Strada Călăraşilor 55, un "musical independent" intitulat "Supermarket". Premiera oficială va avea loc la 25 ianuarie.
Stăruie în memoria spectatorului de teatru care sunt prima producţie montată la Teatrul Arca: "Top Dogs" (Şomeri de lux), în regia lui Theo Herghelegiu (premiera, în decembrie 2004). Era o scenă nouă în Bucureşti, organizată în podul unui club; o scenă independentă, pentru underground. De atunci Theo a creat diverse spectacole, formând şi un public specific acestui spaţiu.
"Supermarket" este "un musical despre consumism" şi durează 150 de minute, cu pauză. De ce a pus în scenă un musical? Răspunde chiar regizoarea, căreia îi aparţine şi scenariul.
"Pentru că acest gen, garantat ca fiind de succes la public, indiferent de vârsta şi opţiunile de gust sau repertoriale ale acelui public, este, din păcate, un gen foarte puţin «atacat» în România. Asta, fie din pricina lipsei de tradiţie, fie pur şi simplu, din cauză că este relativ dificil să găseşti actori antrenaţi."
Theo Herghelegiu crede că, de regulă, un muzical este o superproducţie, iar o superproducţie implică distribuţie numeroasă şi costume multe, flamboyante, deci costisitoare, plus decoruri scumpe. Un muzical independent reduce substanţial toate aceste costuri, mergând pe o linie de minimă investiţie, în ceea ce priveşte producţia spaţiu mic, oameni mai puţini decât într-un specatcol de anvergură, pe o scenă de proporţii. "Muzicalul ar fi (şi chiar a fost demonstrat că este) foarte prizat pe piaţa românească de teatru."
Regizoarea apreciază că a vorbi despre una din "bolile" planetare ale secolului al XXI-lea, consumismul, nu este o sarcină foarte grea: "Subiectul zace la îndemană, îl poţi găsi oriunde întorci privirea; la noi, el nu a fost încă exploatat aproape deloc. A-l pune în pagină cu haz şi detaşare, pe structura unui muzical neconvenţional, structurat pe reguli de comedie înseamnă o reţetă garantată a succesului. Înseamnă un spectacol comercial, înseamnă entertainment. Numai că prin show-ul Supermarket ne propunem un pic mai mult decât atât, şi anume: ne propunem câteva semnale de alarmă cu privire nu numai la pericolul consumismului derapat, ci şi la consecinţele însingurării la care te poate împinge societatea contemporană, şi la consecinţele adoptării de prejudecăţi sau clişee pe care le «ingurgităm» aproape automat, căci ele vin la pachet cu tot felul de trenduri şi teorii de manipulare, care mai de care mai absurdă sau mai vădit stupidă. Cu alte cuvinte, suntem victimele unui complex apărat socio-economico-politic, subtil insinuat în vieţile noastre cu ajutorul mediilor, care, încet-încet începe să gândească în locul nostru. Iar asta nu e bine. Se întâmplă astfel că devenim nişte păpuşi jucate pe degetele puterii. Nişte orbeţi care înghit orice li se oferă împachetat simpatic ori fasonat pervers, fără să mai discearnă răul de bine sau frumosul de urât. Şi nimeni nu pare să-şi dea seama că ăsta e un drum înfundat. Sau cei care îşi dau seama se izoleză şi-şi construiesc habitacluri proprii, la adăpost de orice ispită debilă, dementă ori degenerată. (...)"
De aceea regizoarea consideră că, dată fiind o asemenea stare de fapt, "o mică zguduială artistică, făcută cu umor şi cu sensibilitate, ar prinde foarte bine. Ea este chiar necesară".
Astfel vor putea fi văzuţi 11 interpreţi care cântă live în această comedie muzicală.