Asociaţiile “Inspira” şi “ON Stage” prezintă un nou spectacol – “Pescăruşul. Ultimul Act” de Cehov, a cărui premieră va avea loc la 17 aprilie, de la ora 20:30, la Teatrul Elisabeta din centrul Bucureştiului, un spaţiu frumos care funcţionează într-o clădire construită la începutul secolului trecut. Spectacolul creat de Carmen Lidia Vidu este aşa cum şi l-a dorit regizoarea: “vizual”, în care “o lumină se plimbă mereu pe scenă şi, într-o stare de nerv şi abandon, ne lasă să vedem frânturi de oameni, de microfoane, cabluri, chitară, mască, scenă…”. Carmen Lidia Vidu menţionează că la baza montării sale stă al patrulea act al piesei “Pescăruşul” de Cehov, ea realizând “un spectacol de teatru-concert, o combinaţie de muzică de operă, muzică post-rock, dans contemporan, teatru”.
Producătorii ne spun că “Pescăruşul. Ultimul Act” este “un altfel de spectacol…, altfel decât orice montare a «Pescăruşului» de până acum”. Din echipă fac parte Ioana Marchidan şi Istvan Teglas (actori/coregrafi), Cătălina Antal (soprană), Ovidiu Chihaia (muzica live). Ei vor face publicul “să zâmbească, să vibreze, să se emoţioneze”. Reprezentaţia durează o oră.
Cehov a scris “Pescăruşul” în 1896, premiera având loc în acelaşi an, la Teatrul Alexandrinski din Sankt Peterspurg. De atunci piesa a fost pusă în scenă de nenumărate ori, atât în ţara de origine a autorului, Rusia, cât şi în străinătate. Au montat-o mari regizori, iar personajelor le-au dat naştere mari actori. Printre cele mai memorabile variante regizorale, despre care vorbesc specialişti în opera lui Cehov, se numără şi cea semnată, în 1975, de Lucian Pintilie la Theatre de la Ville din Paris.