Naturaleţea Doinei Badea in relaţiile cu ceilalţi artişti a fost pentru Corina Chiriac un etalon de comportament.Proaspăt debutată la tv, Corina Chiriac a avut şansa să stea in aceeaşi cabină cu Doina Badea.
Naturaleţea Doinei Badea in relaţiile cu ceilalţi artişti a fost pentru Corina Chiriac un etalon de comportament.Proaspăt debutată la tv, Corina Chiriac a avut şansa să stea in aceeaşi cabină cu Doina Badea.
EMOŢIE. "La inceputul anilor â70, cănd incepea să se contureze şi cariera mea", povesteşte Corina Chiriac, "s-a intămplat să fac parte dintr-un concert televizat transmis de la Sala Palatului din Bucureşti. Ca pretutindeni in lume, vedetele au de obicei o cabină separată şi nu se amestecă mult cu debutanţii. Nu mai ştiu cum s-a intămplat, dar in seara acelui concert am fost distribuită de către regizorul artistic in aceeaşi cabină cu căteva vedete adevărate. Ştiu că nu par timidă, dar am avut intotdeauna o anume emotivitate in faţa unor persoane pe care le admir. Imi amintesc foarte precis că m-am simţit intimidată să iau loc la o masă cu oglindă alături de doamna Doina Badea, pe care o ascultasem doar la radio căntănd. Mă găndeam cum ar trebui să mă port, ce ar trebui să spun sau cănd ar trebui să ies din cabină. Parcă simţind starea mea de confuzie, doamna Badea mi-a intins o mănă mare şi caldă, mi-a străns-o pe a mea şi mi-a făcut căteva complimente referitoare la debutul meu televizat, care fusese cu adevărat deosebit. Apoi discuţia s-a legat uşor, firesc, am ajutat-o să-şi inchidă fermoarul la rochia lungă şi foarte frumoasă pe care o purta, şi deodată m-am simţit atăt de bine, că mi-am promis un singur lucru: dacă vreodată va fi să fiu şi eu o vedetă in sensul de artistă foarte cunoscută, voi intămpina pe toţi artiştii tineri cu aceeaşi căldură". Şi aşa a fost, spune cu satisfacţie Corina Chiriac, devenită de mult timp vedetă a muzicii noastre.
Cine a compus pentru ea
Artista a lansat numeroase discuri de muzică uşoară, deşi a căntat şi romanţe sau muzică populară. A colaborat cu cei mai importanţi compozitori ai vremii sale, intre care: Temistocle Popa, Vasile Vasilache, Vasile Veselovski, Ion Vasilache, Eli Roman, George Grigoriu, Gherase Dendrino, Henri Mălineanu, Nicolae Kirculescu. Printe autorii textelor de căntece: Mihai Maximilian, Flavia Buref, Aurel Storin, I. Minulescu, Romeo Iorgulescu, Aurel Felea, ca să numim doar căţiva dintre aceştia.
Cănta nu doar in romănă, ci şi in romăneşte
George Sbărcea spunea despre marea artistă că nu are epigoni, aşa cum numai marii artişti reuşesc. Cum a invăţat să cănte in felul ei atăt de singular, aducănd cu vocea ei şi "chiot şi lumină"?, se intreba compozitorul. Şi dădea un răspuns pe care nu putem să nu il considerăm valabil şi azi: "A cănta era pentru ea nu acţiune, ci o stare firească⦠Interpretările ei sunt născute dintr-un instinct exploziv de viaţă şi se pare că asta explică de ce a preferat mereu căntecul romănesc repertoriului străin lansat de modele trecătoare". Doina Badea a fermecat nu doar auzul romănilor care au auzit-o la radio, televiziune sau inregistrările de pe discuri sau in concertele autohtone. Şi străinii au admirat vocea ei. Despre prestaţia de la Sala Olympia din Paris, Geroge Sbărcea scria: "Cronicarii francezi au remarcat că artista noastră nu căntă numai căntece romăneşti, ci căntă şi romăneşte!".
Căntece de neuitat
De mare succes au fost discurile editate la Electrecord care au purtat titlurile: "Melodii de Vasile Veselovschi/Versuri de Mihai Maximilian care cuprindea căntecele: «Poate odată vom trăi din amintiri», «Nebun mi-e sufletul, nebun», «Pentru ce orice bărbat», «Cine-i femeia?»". Un alt disc cuprindea melodii tot de Vasile Veselovschi şi numea chiar astfel, iar un altul apreciat de public a fost cel relizat in tandem cu Constantin Drăghici, cu melodii pe care ei le prezentaseră la festivalurile internaţionale din 1967.