de CODRUT SERES
Pentru Ministerul Economiei si Comertului (MEC), 2005 va fi, cu siguranta, anul accelerarii procesului de privatizare. Interesul national, atragerea investitorilor strategici (capabili sa modernizeze entitatile achizitionate si sa produca valoare adaugata), corectitudinea responsabililor din acest domeniu sensibil si transparenta procesului sunt, in conceptia mea, vectorii unor privatizari performante.
|
Romania are nevoie de o strategie coerenta de privatizare. Amplul document pe care l-am inaintat in acest sens colegilor mei de cabinet propune o accelerare semnificativa a ritmului, coroborata cu atragerea masiva de investitii pentru modernizarea si eficientizarea agentilor economici din subordinea MEC. Faptul ca actualul Guvern are in studiu finalizarea privatizarii pentru doua importante societati din domeniul energetic, Electrica Moldova si Electrica Oltenia, proces demarat de anteriorul Cabinet, cred ca poate fi considerat o proba a hotararii mele si a echipei pe care o conduc de a nu ne abate de la traseul al carui punct terminus este Uniunea Europeana. In acelasi cadru se inscriu ultimele demersuri procedurale facute in vederea finalizarii tranzactiilor prin care Distrigaz Nord si Distrigaz Sud vor fi preluate de Ruhrgas si Gaz de France. Lansarea privatizarii Electrica Muntenia Sud, "perla coroanei", adevarata proba de foc pentru specialistii pe care-i conduc, este un proces in care mizam pe participarea a patru competitori de prestigiu pe piata mondiala de profil.
Unul dintre punctele la care tin foarte mult este ca MEC sa ofere pe piata bursiera (si o va face) pachete semnificative din actiunile detinute la Transelectrica, Transgaz, Romgaz, de la distributiile de electricitate Muntenia Nord si Transilvania Nord.